یکشنبه 16 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت ارشاد ناشران کشور را رتبه‌بندی می‌کند، مهر

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی ارشاد از تدوین آئین‌نامه رتبه‌بندی ناشران کشور در آینده نزدیک خبر داد و آن را مورد تقاضای ناشران و به ویژه ناشران حرفه‌ای دانست.

حمیدرضا قبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح دلایل این اقدام گفت: یکی از مشکلاتی که همواره در حوزه نشر وجود داشته، این است که هر کسی تنها با ارائه یکسری مدارک و احراز شرایط مورد نیاز می‌تواند پروانه نشر دریافت کند و همه این پروانه‌ها فقط یک اعتبار است و در چنین شرایطی یک ناشر حرفه‌ای با یک ناشر عادی که ممکن است مدتها تنها یکی دو عنوان کتاب چاپ کرده، تفاوتی نداشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با بیان اینکه "رتبه‌بندی ناشران همیشه مورد درخواست ناشران و به ویژه ناشران حرفه‌ای بوده است" افزود: انتظار این بوده که وزارت ارشاد سیاستی اعمال کند که این قبیل ناشران صرفاً در میان آمار و ارقام مربوط به تعداد ناشران محدود نشوند و سیاستگذاری‌ها به گونه‌ای باشد که تفکیک جدی و قابل اعتنایی بین ناشران برقرار کرد.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی ارشاد اضافه کرد: هدفی که ما از رتبه‌بندی ناشران کشور دنبال می‌کنیم، طبقه‌بندی آنها در زمینه فعالیت‌هایشان است و در این راستا ما فعالیت‌های کمی ناشران را از فعلیت‌های کیفی آنها تفکیک کرده‌ایم و همه این موارد در محاسباتمان لحاظ شده است.

قبادی با برشمردن برخی معیارهای رتبه‌بندی ناشران، گفت: طبیعتاً ناشری که کتاب‌هایش در جوایز معتبری مانند کتاب سال امتیاز ویژه‌ای کسب ‌کند، رتبه بهتری کسب خواهد کرد یا ناشری که کتاب‌هایش به زبان‌های دیگر ترجمه و در کشورهای دیگر عرضه شود، از چنین تسهیلاتی برخوردار خواهد شد.

وی ادامه داد: بعد از نهایی شدن آئین‌نامه مربوط به رتبه‌بندی ناشران، در سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها تغییراتی اعمال خواهد شد و نحوه حضور ناشران در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و مورادی از این دست قابل ارزیابی خواهد بود.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد درباره زمان نهایی شدن آئین‌نامه مذکور هم گفت: ما در مراحل نهایی تدوین آئین‌نامه هستیم و بنایمان بر این است که نظر همه تشکل‌های نشر را در این باره جویا شویم و آئین‌نامه مربوط به آن بعد از جمع‌بندی نهایی و دریافت بازخورد این نظرات، ابلاغ می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016