یکشنبه 16 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بهترين‌های يازدهمين جشن دنيای تصوير معرفی شدند، پوراحمد و هاشمی: اميدواريم جعفر پناهی آزاد شود، ايسنا

با تقدير از منوچهر اسماعيلی و اهدای ۲۴ تنديس حافظ، يازدهمين جشن دنيای تصوير برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) در اين مراسم که شامگاه گذشته ۱۴ اسفند‌ماه در تالار مرکز همايش‌های برج ميلاد برگزار شد، علی معلم مدير اين جشن با اشاره به عدم برپايی آن در سال گذشته گفت: بعد از سالی که نبوديم و به قول سينمايی‌ها فيد شده بوديم، امسال دوباره در اواخر زمستان برگشتيم و اميدوارم سال آينده‌ای هم باشد تا به اول تابستان برسيم و جشن دوازدهم را آن زمان برگزار کنيم.

در اولين بخش اهدای جوايز حسام نواب‌صفوی جايزه‌ بهترين صدا را به محمدرضا دلپاک برای فيلم «آواز گنجشک‌ها» داد که اين صدابردار جايزه‌اش را متعلق به انجمن صدابرداران دانست که بسيار برای اين حرفه زحمت می‌کشند.

شيلا خداداد و علی کريمی که به همراه بازيکنان، مربيان و مديران باشگاه استيل‌آذين درمراسم حاضر بود جايزه‌ی چهره‌پردازی را به مهری شيرازی برای «اتوبوس شب» اهدا کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شيرازی با تشکر از کيومرث پور‌احمد کارگردان اين فيلم از او به‌عنوان هنرمندی ياد کرد که هميشه فرصت‌های خوبی را در اختيارش قرار داده است.

بهنوش بختياری جايزه‌ی طراحی صحنه و لباس را به عباس بلوندی برای فيلم «فرزند خاک» داد که اين طراح صحنه و لباس با اشاره به پانسمان يکی از چشم‌هايش آن را آسيب‌ديدگی در سر صحنه فيلم اعلام کرد.

حميد استيلی و همايون ارشادی جايزه موسيقی متن را به محمدرضا درويشی برای فيلم «آتش سبز» دادند که در نبود او قاسم قلی‌پور تهيه‌کننده فيلم آن را دريافت کرد.

استيلی با اظهار خوشحالی از حضور در جمع هنرمندان گفت: اميدوارم باشگاه فرهنگی ورزشی استيل آذين بحث فرهنگی را هم خوب اجرا کند. ايرانی باشيم و ايران را دوست داشته باشيم.

اصغر همت جايزه تدوين را بنام حسن حسن‌دوست برای «آواز گنجشک‌ها» قرائت کرد که در غياب او رضا دلپاک جايزه را گرفت.

آنا نعمتی برای اهدای جايزه فيلمبرداری به روی سن آمد که آن را به فرج حيدری برای فيلم «پارک وی» اهدا کرد.

در ادامه مراسم با پخش تصاويری از منوچهر اسماعيلی از او به عنوان يک عمر فعاليت هنری تقدير شد و تنديس و جوايز اين گوينده پيشکسوت توسط چنگيز جليلوند، مهدی مهدوی‌کيا، حسين کعبی و هدايتی مديرعامل استيل‌آذين اهدا شد.

جليلوند اظهار داشت: خوشحالم منوچهر اسماعيلی را به شما معرفی کنم. او مثل يک گوهر ناياب و انگشتر زمرد و برليان است و ايشان را بايد لای پنبه گذاشت تا خللی به او وارد نشود.

وی افزود: ما به او افتخار می‌کنيم و برای ايشان آرزوی طول عمر و سلامتی داريم.

بعد از توضيحاتی هم که غلام‌عباس فاضلی از منتقدان سينما درباره اسماعيلی مطرح کرد از اين گوينده برای‌حضور در روی سن دعوت شد.

اسماعيلی با اشاره به بزرگداشت علی کسمايی در جشن خانه سينما گفت: آنجا علی معلم از من پرسيد چرا می‌لرزی و آن صلابت چه شد. من گفتم هنرمندان جلوی دوربين سخت استوارند، اما من هنرمند نيستم.

وی افزود: من تکه‌ای از جام شما هستم و هنوزهم می‌لرزم و به خاطر شما و عشق به شما حرف می‌زنم.

اسماعيلی ادامه داد: اين جايزه لايق من نيست لذت و خاطره‌اش را با خود می‌برم، اما اصل جايزه را به همراه‌عزيزم که ساليان سال دلدارم بوده تقديم می‌کنم.

وی با دعوت از همسرش برای حضور بر روی سن جايزه‌اش را به او اهدا کرد.

درادامه فرزاد حسنی و سيروس الوند برای اهدای جايزه بهترين بازيگر زن به روی صحنه آمدند که يک جايزه به بهاره رهنما برای فيلم «دايره زنگی» تعلق گرفت و جايزه ديگری هم به هنگامه قاضيانی برای «به همين سادگی» اختصاص پيدا کرد.

رهنما در حالی که با اشتياق و هيجان خيلی زيادی بر روی سن حاضر شده بود با بيان اين‌که آدمی که عاشق کارش است می‌تواند بهترين باشد اظهار داشت: خوشحالم که جدی گرفته نمی‌شوم، اما در قلب شما جا دارم.

وی از برپايی دوباره جشن دنيای تصوير و انتشار مجدد اين نشريه اظهار خوشحالی کرد و گفت: اميدوارم اين طليعه بازگشت ساير نشريات تعطيل‌شده باشد.

اين بازيگر ضمن اين‌که از حاضران خواست به ياد خسرو شکيبايی اين بازيگر را تشويق کنند از بزرگان سينما درخواست کرد به عيادت فريماه فرجامی بروند.

قاضيانی هم با بيان اين‌که امشب از شبی که سيمرغ جشنواره‌ فجر را دريافت کردم خوشحال‌ترم گفت: حس می‌کنم اين جايزه خيلی ارزشمند‌تر است و سال‌ها با حسرت به آن نگاه می‌کردم.

سعيد راد هم برای اهدای جايزه بازيگر مرد به روی سن دعوت شد و با اشاره به تقديری که از منوچهر اسماعيلی صورت گرفت گفت: زمانی که جايزه سپاس را برای بازيگری مرد گرفتم هميشه فکر می‌کردم اگر صدای اسماعيلی روی شخصيت من نبود، چقدر کم داشتم. همين‌طور چنگيز جليلوند که بسيار به بازی‌های من کمک کرده است و به هردوی آنها تعظيم می‌کنم.

در اين بخش رضا ناجی برای فيلم «آواز گنجشک‌ها» تنديس حافظ دريافت کرد و ياد خسرو شکيبايی را که برای «اتوبوس شب» کانديد بود گرامی داشت.

گلاب آدينه جايزه‌ ديگر بازيگری را برای «روز سوم» به حامد بهداد اهدا کرد.

بهداد گفت: اين راه هرگز برای من شوخی نبوده است و از خانواده‌ام، امام رضا (ع) و استادم حميد سمندريان تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به چنگيز جليلوند اظهار داشت: من ۱۰ سال است که کانديد می‌شوم و جايزه نمی‌گيرم و امشب می‌خواهم جايزه‌ای را که گرفته‌ام به خاطر صدای مارلون براندو به چنگيز جليلوند برای صدای جاودانه‌اش تقديم کنم.

جليلوند گفت: خوشحالم که بالاخره اين جايزه را حامد بهداد گرفت. سال‌ها در ايران نبودم و وقتی برگشتم تنها هنرپيشه محبوبم بهداد بود و دوست داشتم همه جوايز را درو کنم.

جايزه بخش فيلمنامه را پيمان قاسم‌خوانی و سحر ذکريا به اصغر فرهادی برای فيلم «دايره زنگی» اهدا کردند.

لاله اسکندری جايزه کارگردانی را به کيومرث پور‌احمد برای فيلم «اتوبوس شب» اهدا کرد و اين کارگردان هم آرزو کرد جعفر پناهی کارگردان افتخار‌آفرين سينما پيش خانواده‌اش و خانواده سينمای ايران بازگردد.

وی ادامه داد: از علی معلم سپاسگزارم که با پايمردی مجله و جشن‌اش را به راه انداخت و هم‌چنين خوشحالم که بالاخره چهره‌پردازی «اتوبوس شب» ديده شد و موسيقی فردين خلعتبری شنيده شد.

پوراحمد با اشاره به حضور هوشنگ کلمکانی سردبير مجله فيلم در سالن اظهار داشت: از همدلی که بين دو مجله بزرگ سينما (فيلم و دنيای تصوير) به وجود آمده است، خوشحالم.

جايزه هيات داوران جشن يازدهم دنيای تصوير توسط مهتاب کرامتی به‌نام محمدرضا اصلانی برای نگارش و ساخت «آتش سبز» قرائت شد که در نبود او خود کرامتی بازيگر اين فيلم جايزه را دريافت کرد.

آخرين جايزه‌ بخش سينمايی جشن يازدهم به «آواز گنجشک‌ها» به عنوان بهترين فيلم تعلق گرفت که نام مجيد مجيدی توسط بابک حميديان قرائت شد.

مجيدی گفت: خوشحالم دنيای تصوير حيات مجدد پيدا کرد و جشن آن دوباره ادامه پيدا می‌کند.

وی با اشاره به تقدير حامد بهداد از جليلوند اظهار داشت: تقدير از پيشکسوتان کار بسيار پسنديده‌ای است به خصوص پيشکسوتانی که برای دوبله زحمت کشيدند.

مجيدی هم جايزه‌اش را به منوچهر اسماعيلی به عنوان گوينده‌ نقش «حمزه» در فيلم محمد رسول‌الله اهدا کرد.

اسماعيلی گفت: من در فيلم «تيرباران» به جای مجيدی حرف زدم و کوچک هنرمندان ايران‌زمين به‌خصوص خليج فارس هستم.

به گزارش ايسنا،در ادامه برنامه جايزه بهترين ترانه فيلم و سريال توسط محمد سرير و افشين يداللهی به عليرضا قربانی برای «مدار صفر درجه» اهدا شد که اين خواننده بخشی از اين ترانه را اجرا کرد و رضا يزدانی هم جايزه‌ ديگری را هم برای «مرگ تدريجی يک رويا» دريافت کرد و اظهار داشت: هيچ جشنواره ديگری نداريم که برای ترانه جايزه در نظر بگيرد و اين موضوع برای ما خيلی مهم است.

يزدانی هم که در ابتدای برنامه ترانه خليج‌فارس را اجرا کرده بود ترانه «مرگ تدريجی يک رويا» را نيز اجرا کرد.

در ادامه با حضور هيات داوران جشن تصوير سال و سخنرانی جواد طوسی، جايزه ادبيات سينمايی به خاطر دقت و تحقيق در تاريخ سينمای ايران به عباس بهارلو اهدا شد که اين محقق ياد و خاطره عبدالحميد شعاعی‌تهرانی را گرامی داشت.

سروش صحت جايزه بهترين فيلم مستند را به نام مجتبی ميرطهماسب برای فيلم «بانوی گل سرخ» قرائت کرد که در نبودش خودش عهده‌دار رساندن جايزه به او شد.

در بخش ديگر اهدای جوايز که به برگزيدگان بخش تلويزيون اختصاص داشت، مرجانه گلچين جايزه بهترين بازيگر زن درام تلويزيونی را به آزيتا حاجيان برای «ساعت شنی» داد و گلاب آدينه هم جايزه بهترين مرد درام تلويزيونی را به مهدی هاشمی‌ برای «روزگار قريب» اهدا کرد.

مهدی هاشمی گفت: فکر می‌کردم جايزه گرفتن چقدر ارزش دارد، اما آنچه اهميت دارد ارزش احساسات شماست.

وی با آرزوی آزادی جعفر پناهی اظهار داشت: اميدوارم در سال‌های آتی دردسر‌های اين چنينی نداشته باشيم و سعی کنيم و آرزو کنيم آينده بهتری در کشور به‌وجود آوريم.

شهره سلطانی جايزه مجموعه تلويزيونی را به عليرضا نادری و عليرضا کاظمی‌پور برای «ميوه ممنوعه» اهدا کرد و فردين خلعتبری هم جايزه‌ کارگردان تلويزيون را به بهرام بهراميان برای «ساعت شنی» داد.

بهترين مجموعه تلويزيونی هم «روزگار قريب» شد که مهدی کرم‌پور جايزه را در نبود کيانوش عياری به مهدی هاشمی اهدا کرد.

مهران غفوريان جايزه بهترين بازيگر زن کمدی تلويزيونی را به مريم اميرجلالی برای «ترش و شيرين» داد و احمد پورمخبر هم جايزه بهترين مرد کمدی تلويزيونی را به اردلان شجاع‌کاوه برای سريال «چارخونه» اهدا کرد.

شجاع‌کاوه اظهار اميدواری کرد: زمانی برسد تا عقل‌گرايی در حوزه‌ طنز بيشتر شود و باعث شود بازيگران تمايل بيشتری برای حضور در اين آثار پيدا کنند.

در پايان مراسم علی معلم از کسانی که موجب انتشار مجدد دنيای تصوير و برپايی اين جشن شدند، تقدير کرد.

يازدهمين جشن دنيای تصوير که نزديک به ۵ ساعت ادامه داشت با اجرای دو ترانه توسط رضا يزدانی به پايان رسيد.

به برگزيدگان ۵ سکه بهار آزادی از طرف باشگاه استيل‌آذين اسپانسر جشن، يک ميليون تومان توسط لوازم بهداشتی تيبا و يک‌ ميليون تومان هم بن خريد پوشاک گراد اهدا شد و آب‌معدنی دماوند نيز به ۶ برگزيده هرکدام يک ميليون تومان اهدا کرد.

هم‌چنين محمد پوستی تهيه‌کننده سينما مبلغ ۵ ميليون تومان به منوچهر اسماعيلی اهدا کرد.

گروهی از دانشجويان دانشگاه تهران، سوره و آزاد واحد تهران شمال بصورت داوطلبانه برپايی نظم مراسم را بر عهده داشتند که برخورد خوب آنها و مشايعت مهمانان تا داخل سالن جلب توجه می‌کرد.

مشخص بودن شماره‌های صندلی روی کارت ها باعث شده بود مشکلی برای پيدا کردن جا بوجود نيايد و خبرنگاران نيز جای مناسبی برای نشستن داشته باشند.

الهام حميدی در آغاز مراسم اجرای برنامه را بر عهده داشت که در ادامه آن‌ را به علی معلم سپرد.

بعد از بزرگداشت منوچهر اسماعيلی بازيکنان استيل آذين که با لباس ورزشی در سالن بودند به دليل بازی روز شنبه شان مراسم را ترک کردند.

ماندد دوره‌های گذشته جشن دنيای تصوير، علی معلم برای انتخاب اهدا کننده جوايز از حاضران نظرسنجی می‌کرد.

گروه موسيقی در طول مراسم بر روی سن حاضر بودند و موسيقی هنگام اهدا جوايز را زنده اجرا می‌کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016