جمعه 6 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ورود مسافر به مازندران به مرز 4 ميليون نفر رسيد، فارس

دبير ستاد تسهيلات سفر مازندران گفت: در شش روز گذشته 3 ميليون و 796 هزار و 549 نفر وارد استان مازندران شدند.

به گزارش خبرگزاري فارس از ساري، رحمت عباس‌نژاد عصر چهارشنبه در حاشيه نشست ستاد تسهيلات سفر مازندران در جمع خبرنگاران تعداد كل مسافران مقيم در استان را 2 ميليون و 577 هزار و 39 نفر اعلام كرد و اظهار داشت: در اين مدت يك ميليون و 244 هزار و 70 نفر از مراكز تاريخي و تفريحي استان بازديد كردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي از پيش‌بيني ظرفيت 400 هزار نفرشبي اقامت نوروزي در استان خبر داد و افزود: اين آمار با احتساب 220 هزار نفرشب ظرفيت اماكن اقامتي دولتي و خصوصي، 12 تا 24 هزار نفر شب ظرفيت هتل‌ها و اسكان در منازل اقوام، كمپينگ‌ها و منازل استيجاري شناسنامه‌دار محاسبه شده است.

دبير ستاد تسهيلات سفر مازندران با بيان اينكه مازندران آماده پذيرايي از مسافران نوروزي است، بيان داشت: توزيع مسافر در سراسر استان از اهداف اصلي گردشگري حرفه‌اي است و اميد است با ايجاد زيرساخت‌هاي مناسب اقامتي و پذيرايي در جاي‌جاي استان هميشه بهار مازندران، ميزبان مناسبي براي گردشگران و مسافران داخلي و خارجي باشيم.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران عنوان داشت: 3 هزار و 79 نفر از در طول شش روز از سفر كارت استفاده كردند و همچنين در اين مدت 141 مورد به واحدهاي گردشگري در استان تذكر داده شد.

وي با برشمردن هفت موزه دولتي استان شامل صنايع دستي و هنرهاي سنتي ساري، تاريخ شهر بابل، خانه نيما، مردم‌شناسي آلاشت، شهداي آمل و بهشهر، تنكابن و سه موزه بخش خصوصي تماشاگه راز رامسر، كندلوس و تبريزي نوشهر فعاليت آنها را در ايام تعطيلات نوروزي از ساعت هشت صبح تا هشت شب بيان داشت و ابراز داشت: در زمينه ديگر فعاليت‌هاي فرهنگي نيز با توجه به اينكه يكي از نكات مهم سفر تعاملات فرهنگي است كه بين ميزبان و مهمان صورت مي‌گيرد در جهت معرفي آداب و رسوم و آيين‌هاي مازندراني كميته فرهنگي ستاد در قالب برگزاري جشنواره‌ها، مسابقات و كارناوال شادي اين مهم را انجام مي‌شود.

عباس‌نژاد ادامه داد: برپايي هشت نمايشگاه صنايع دستي در سطح ملي استاني از ديگر برنامه‌هاي اين كميته است.

دبير ستاد تسهيلات سفر مازندران گفت: كميته خدمات‌رساني و امور رفاهي ستاد نيز براي رفاه حال گردشگران 123 جايگاه توزيع سوخت با 179 باب مكان‌هاي اقامه نماز كه به صورت موقت ايجاد مي‌شود، با 185 باب سرويس بهداشتي را تدارك ديده است، همچنين توزيع ارزاق و مايحتاج عمومي مردم از قبيل پرتقال، سيب، گوشت مرغ و گوشت قرمز در قبل از تعطيلات و ايام تعطيلات در جهت تنظيم بازار از جمله اقدامات اين كميته از سوي وي عنوان شد.

وي با اشاره به وظيفه حاكميتي دولت، نظارت بر همه امور فوق را امري ضروري و اجتناب‌ناپذير دانست و اظهار داشت: به منظور نظارت بر صنوف و تأسيسات گردشگري استان 2 هزار و 570 نفر ناظر اين مهم را انجام مي‌دهند و همچنين از سوي كميته نظارت و ارزيابي عملكرد ستاد نيز 36 ناظر عالي كنترل بر امور را برعهده دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016