پنجشنبه 19 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


ژن ِخودکشی، مسعود نقره‌کار

مسعود نقره‌کار
خودکشی در ايران به مرحله‌ی هشدار و بحران رسيده‌است. آن‌چه طی سال‌های اخير بر عوامل شناخته‌شده‌ی بروز و گسترش خودکشی افزوده‌شده، پديده‌ی ژن خودکشی‌ست. پرسش اين است، اگر ژن و عامل وراثت سبب خودکشی شود باز هم قربانی خودکشی "مشمول عذاب خداوندی" خواهد شد؟! ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صديق تعريف برای اجرای کنسرت به اروپا می‌رود، ايلنا

صديق تعريف (خواننده مشهور سنتی) که سال گذشته به دعوت همسر جلال طالبانی (رئيس جمهور عراق) به سليمانيه سفر کرده بود، پاييز امسال برای اجرای کنسرت به تور اروپا می‌رود


ايلنا: تور اروپايی صديق تعريف؛ پاييز امسال آغاز می‌شود.
تعريف به خبرنگار ايلنا گفت: سال ۸۹ دو برنامه تور کنسرت در اروپا دارم که اجرای آنها تقريبا قطعی شده است. تور اول مهرماه امسال از ايتاليا آغاز می‌شود که اجرا در اين کشور و همين طور فرانسه و چند کشور ديگر قطعی شده است. تور دوم هم اواخر اسفند امسال آغاز می‌شود و تا اواخر فروردين خواهد داشت. علاوه بر اين؛ قرار است کنسرت بزرگی نيز در سليمانيه عراق داشته باشم که هنوز زمان اجرای آن دقيقا مشخص نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی درخصوص رپرتواری که در تور اروپايی خود اجرا خواهد کرد، عنوان کرد: مثل روال ديگر کنسرت‌هايم اين برنامه نيز در دو بخش انجام می شود که بخش اول موسيقی سنتی به زبان فارسی و بخش دوم موسيقی کردستان خواهد بود.
تعريف در پاسخ به اين سوال که آيا برنامه‌ای برای اجرای کنسرت در داخل کشور دارد يا خير، افزود: درحال حاضر برای اجرای کنسرت در داخل کشور برنامه‌ای ندارم، اما اميدوارم بتوانم در فاصله اين تورها کنسرتی هم در ايران برگزار کنم.
اين خواننده مطرح موسيقی ايران در انتظار انتشار جديدترين آلبومش که مهتاب نام دارد؛ است. آهنگسازی اين مجموعه را حسين يوسف زمانی و تنظيم برعهده داشته است. قطعه اصلی آلبوم روی شعر مهتاب نيما يوشيج آهنگسازی شده و اشعار ديگر قطعات از حافظ، سيمين بهبهانی، اقبال لاهوری و هوشنگ ابتهاج و... انتخاب شده‌اند. اين آلبوم قرار بود سال گذشته منتشر شود، اما انتشار آن به امسال موکول شد.
صديق تعريف برای اجرای چند برنامه فرهنگی و هنری و سخنرانی سال گذشته به دعوت همسر جلال طالبانی رئيس جمهور عراق به سليمانيه سفر کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016