یکشنبه 29 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهرزاد مرعشی "سوپر استار" آلمان شد، دويچه‌وله

مهرزاد مرعشی جوان ايرانی، در يک مسابقه پرهيجان تلويزيونی، به عنوان "سوپر استار" آلمان انتخاب شد. او که از بين ۳۵ هزار شرکت‌کننده به فينال رسيده بود، توانست بر رقيب آلمانی خود پيروز شود و به مقام اول اين مسابقه دست يابد.

مسابقه‌ی "آلمان در جستجوی سوپر استار" بيش از شش ميليون بيننده تلويزيونی داشت. همچنين در استوديو بيش از هزار نفر تماشاچی حضور داشتند. طرفداران مهرزاد مرعشی، جوان ۲۹ ساله‌ی ايرانی، با تی‌شرت‌های سبز و پيروان منووين فروليش با تی‌شرت‌های قرمز از کانديدهای خود با شعارهای متفاوتی حمايت می‌کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به دليل حساس بودن اين فينال، مجری برنامه در ابتدای شو از همه تماشاچيان تقاضا کرد که اين مسابقه را مانند يک مسابقه جوانمردانه بنگرند. هر کدام از اين دو داوطلب می‌بايستی سه آهنگ بر روی صحنه بخوانند. يک آهنگ عشقی، يکی از بهترين آهنگ‌هايی که به نظر خودشان در طول اين مسابقه خوانده‌اند و همين‌طور آهنگی که ديتر بولن، آهنگساز پيشين گروه مدرن تالکينگ و يکی از داوران اين برنامه، برای اين دو جوان ساخته بود.

دو آهنگ اول را هردو بسيار خوب و با احساس خواندند و رقصيدند. درمورد آهنگ سوم ديتر بولن گفت: «اين آهنگ بسيار دشوار است و من خوشحالم که دو تا از بهترين خوانندهای آلمان امشب اين آهنگ مرا زنده و برای اولين بار اجرا می‌کنند».

هنرمند "سبزپوش" در فضايی نابرابر

مهرزاد که مثل هفته‌های پيش با پوشيدن کت و شلوار سبز از جنبش سبز ايران حمايت کرد و برای اجرای اين آهنگ به روی صحنه آمد، در ابتدا به مشکل فنی برخورد. او صدای خود و ارکستر را در گوشی‌يی که در گوشش بود نشنيد و به همين دليل شروع ناموفقی داشت. اما بعد از اينکه گوشی خود را از گوش بيرون آورد، توانست از پس کار دشوار خود برآيد.

در مجموع داوران به اين نتيجه رسيدند که منووين از مهرزاد کمی بهتر خوانده و طرفداران داوطلب آلمانی که حدود ۳ / ۲ استوديو را پر کرده بودند، با هياهوی بسيار برای پيروزی منووين از صندلی‌های خود برخاستند و او را تشويق کردند. اما نتيجه اصلی بعد از ساعت ۱۲ شب به وسيله يک محضردار رسمی به استوديو آورده شد.

ده دقيقه تپش قلب

اين دو هنرمند حدود ۱۰ دقيقه زجرآور ديگر بايد صبر می‌کردند تا مجری برنامه خصوصيات آنها را برمی‌شمرد و بدين‌وسيله فضا را پرهيجان‌تر می‌کرد. بعد از آن در حالی که همه تماشاچيان، داوران و حتا داوطلبان انتظار آن را داشتند که مجری نام منووين را به عنوان برنده اعلام کند، او گفت: «مهرزاد مرعشی، سوپر استار سال ۲۰۱۰ آلمان». تمام طرفداران سبزپوش مهرزاد و والدينش در اين لحظه به روی صحنه هجوم بردند و مهرزاد را بغل کردند.

«بازنده‌ی بد»

منووين که به هيچ وجه انتظار اين را باخت را نداشت، به گريه افتاد. او که صدای خوبی نيز دارد، به سختی می‌توانست پيروزی مهرزاد و شکست خود را باورکند. منووين که با چهره‌ای آميخته از نفرت و حيرت، ناظر برنده شدن مهرزاد بود، چنان خشمگين بود که پاسخ محبت‌های ديگران و پرسش‌های گوينده تلويزيون را نمی‌داد و جز جملاتی مقطع سخنی بر زبان نراند. شايد يکی ازدلائل برنده شدن مهرزاد و رای ندادن مردم به منووين، رقيب مهرزاد، سابقه نه چندان خوب او بوده باشد . منووين به خاطر ضرب و شتم زندانی بوده و به گزارش روزنامه پرتيراژ "بيلد"، متهم به استفاده از مواد مخدر نيز هست.

صدای خوب، تسلط، اتکاء به نفس و خونسردی مهرزاد در اجرای آهنگ‌ها، بارها هيات داوران را به تحسين واداشت و باعث پيروزی او شد. مهرزاد که ازحمايت ايرانيان کشورهای مختلف اروپا و بخصوص آلمان بهره برد، درطول اين مسابقه که چهارماه جريان داشت، پدرهم شد و در مسابقه نيمه‌نهايی که به شکل زنده از کانال تلويزيونی «آر تی ال» پخش می‌شد، ازنامزدش تقاضای ازدواج کرد و در ميان اشک شوق او و گروهی ازحاضران، حلقه‌ای را که آماده کرده بود، به انگشت همسرآينده‌اش کرد.

در فينال اين مسابقه، پس از آنکه هيات داوران نسبت به نحوه خواندن هنرمندان اظهارنظر کرد، مردم با رای تلفنی مهرزاد را به عنوان "سوپر استار" آلمان انتخاب کردند. قرار است که مهرزاد در چندروز آينده به نيويورک برود و اولين ويدئوی خود را ضبط کند.

[ويدئوهايی در اين رابطه را ببينيد]


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016