چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

داروهاي روان‌گردان در فهر ست مواد مخدر قرار گرفت، ایلنا

قائم‌مقام دبير‌کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: داروهاي روان‌گردان در فهرست مواد مخدر قرار گرفته و مانند ديگر مواد مخدر مجازات قانوني دارند.

به گزارش ايلنا، طاها طاهري تصريح كرد: در سال 86 اصلاحيه قانوني در مجمع تشخيص مصلحت نظام با اقدامي هوشمندانه انجام شد و با شکل‌گيري کميته و دبيرخانه، نخبه‌هاي کشور از تمام حوزه‌ها با تشکيل جلسه‌هاي مستمر پيش‌نويسي تهيه کردند و در نيمه دوم سال گذشته به صحن مجمع تشخيص مصلحت نظام ارسال كردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




قائم مقام دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: داروهاي روان‌گردان در فهرست مواد مخدر قرار گرفته و مانند ديگر مواد مخدر مجازات قانوني دارد.

طاهري در حاشيه سفر به مازندران در ساري در رابطه با جزئيات خلاء قانوني مبارزه با قاچاق مواد مخدر صنعتي در قالب لايحه‌اي به مجلس، بيان كرد: در سال 86 اصلاحيه قانوني در مجمع تشخيص مصلحت نظام با اقدامي هوشمندانه انجام شد و با شکل‌گيري کميته و دبيرخانه نخبه‌هاي کشور از تمام حوزه‌ها با تشکيل جلسه‌هاي مستمر پيش‌نويسي تهيه کردند و در نيمه دوم سال گذشته به صحن مجمع تشخيص مصلحت نظام ارسال داشتند.

وي افزود: اشکالاتي در نحوه رسيدگي به پيش‌نويس پيش آمد که مقرر شد تا اهم موارد و مشکلات اصلي بررسي و بعد در صحن اصلي مجمع مصلحت نظام ارجاع شود.

برطرف کردن خلاء قانوني مبارزه با قاچاق مواد مخدر صنعتي به‌زودي راي‌گيري مي‌شود

طاهري تصريح کرد: جلسه‌هاي حقوقي و قضايي مجمع تشخيص مصلحت نظام با رياست رئيس قوه قضاييه شکل گرفت و روندي که در پايان سال براي رسيدگي به موضوع جزئيات خلاء قانوني مبارزه با قاچاق مواد مخدر صنعتي مطرح بود تا دو جلسه ديگر موارد مهم پيش‌نويس ارائه شده که راي‌گيري مي‌شود.
وي مشکلات اصلي در بررسي اين موضوع را شامل جلوگيري از فرار عوامل اصلي مواد مخدر در کشور قابل حل دانست و اظهار داشت: به کارگيري اشخاص و پشتيباني مالي از عوامل قاچاق مواد مخدر مورد تشديد مجازات قرار خواهند گرفت.

مباشرت در جرم مجازات جديد عاملان توزيع مواد مخدر
قائم مقام دبير‌کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اينکه هم‌اکنون حداقل مجازاتي که براي افراد مجرم در مواد مخدر در نظر گرفته است.
وي ادامه داد: ‌با اجراي قانون جديد اقدام جدي در بازدارندگي حوزه جرايم‌ مواد مخدر ايجاد مي‌شود.

طاهري عامل شيوع ارزاني روانگردان‌ها‌ را قانون رسيدگي در دادگاه عمومي بيان داشت و گفت: روانگردان‌ها بايد از مواد مخدر محسوب شوند و اين پرونده‌ها بايد در دادگاه انقلاب رسيدگي شود.

وي خاطرنشان کرد: تعدد جرم و ابهاماتي که باعث مي‌شد اختلاف رويه در رسيدگي به جرائم در مجازت قضايي صورت گيرد با اجراي اين قانون جديد اصلاح خواهد شد.

تغيير رويکرد با معتادان قانوني شد
قائم مقام دبير‌کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بيان اينکه در اصلاحيه قانوني جديد تغيير رويکرد در برخورد با معتادان انجام خواهد گرفت، افزود: معتاد بيمار تلقي مي‌شود و از طريق قانوني درمان اختياري و اجباري به عنوان مجازات مورد توجه قرار مي‌گيرد.

وي با اشاره به اينکه برخورد جدي با کساني که مواد مخدر به کشور وارد و يا خارج مي‌کنند در پيش‌نويس جديد اصلاح قانون مورد توجه قرار گرفته است، يادآور شد: جرم مواد مخدر در صحنه بين‌المللي سازمان يافته عنوان مي‌شود و تمام تسهيلات داخلي از کساني که در داخل و خارج از کشور فعاليت مواد مخدر را دارند به ويژه اتباع خارجه گرفته خواهد شد.

طاهري بيان داشت: اميدواريم با درايت مسئولان‌ خلاء قانوني که باعث اختلال در رسيدگي به جرايم قانوني مواد مخدر ايجاد شده است برطرف شود.

وي يادآور شد: نبود قانوني درست در رابطه با برخورد جرايم مواد مخدر تهديداتي را براي حيات اجتماعي کشور و جايگاه ايران در صحنه‌هاي بين‌المللي‌ در برداشت که حتي قاچاقچيان مواد مخدر جسارت به خرج دادند و با انتقال مواد مخدر به کشورهاي ديگر به تهيه مواد مخدر صنعتي اقدام کردند.

وجود 900 ميليون معتاد در جهان
قائم مقام دبير‌کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در رابطه با آخرين وضعيت خط ملي اعتياد در کشور گفت: اقدام راهبردي ستاد ايجاد پل ارتباطي مردم و حاکميت بوده است که مردم با در تماس بودن با خط ملي به بيان مشکلات پرداختند.

وي يادآور شد: سال گذشته نيم ميليون نفر با خط ملي در تماس بودند که بيشترين پرسش‌ها در رابطه با درمان و چگونگي نوع برخورد با معتادان بوده است.

طاهري آخرين آمار معتادان را بر اساس آمار سازمان ملل 900 ميليون نفر بيان کرد و اظهار كرد: بر اساس بررسي‌هاي انجام شده در سال 86 يک ميليون و 200 هزار نفر معتاد در بخش موادهاي سنتي بودند‌.

وي خاطرنشان کرد: با پژوهش‌هايي که در حال انجام است مي‌توانيم آمار دقيق‌تري را ارائه دهيم و سياست‌هاي کلي بر اساس آمار درست تنظيم مي‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016