سه شنبه 25 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جواد مجابی: وزارت ارشاد چقدر لطف می‌کند که پنج هزار صفحه کتاب من را نگه داشته است؛ به هر حال حفظ امانت می‌کنند! ايلنا

ايلنا: کتاب‌های جواد مجابی در ارشاد با سرنوشت نامعلومی دارند. برخی از کتاب‌های اين شارعر و پژوهشگر مجوز نشر دريافت کرده‌اند و مابقی هنوز در ارشاد مانده‌اند.
جواد مجابی به خبرنگار ايلنا گفت: واقعا وزارت ارشاد چقدر لطف می‌کند که پنج هزار صفحه کتاب من را نگه داشته است. به هر حال حفظ امانت می‌کنند. انبارداری هم اين روزها کار بسيار مهمی است. خيلی حرف است که آدم؛ زندگی‌اش را بگذارد و کتاب بنويسد و بعد برود در ارشاد بماند. به هر حال اين مملکت؛ مملکت ما هم هست و ما نمی‌دانيم که در مملکت خودمان چه بايد بکنيم. به هر حال ما کار خودمان را انجام می‌دهيم اما اين رفتار درست نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين نويسنده، شاعر و پژوهشگر در ادامه گفت: از مجموع کتاب‌هايی که من در ارشاد داشتم، دو کتاب دچار اصلاحيه‌هايی شده است. به اين معنا که گفته‌اند اگر بخش‌هايی از آن حذف شود، اقدام به ارائه مجوز آن می‌کنند.
مجابی گفت: يکی از اين کتاب‌ها، گفت‌وگوی طولانی علی شروقی با من است که نزديک به هفتصد صفحه است و قرار است نشر ثالث آن را منتشر کند. اين کتاب يکی از مجله‌های فرهنگ شفاهی ادبيات است. گفته‌اند با حذف ۳۰ صفحه از اين کتاب به آن مجوز می‌دهند و باوجود اينکه حذف‌ها انجام شده است، هنوز خبری از مجوز نيست.
وی افزود: جلد نخست کتاب دوجلدی «شکل نوشتنم هستم»‌ نيز دچار حذف‌هايی شده است و گفته‌اند با حرف چند صفحه، به آن مجوز می‌دهند. اين کتاب قرار است ازسوی انتشارات نوح نبی منتشر شود و شامل مجموعه مقالات من درمورد ادبيات، مسائل اجتماعی، نقاشی، هنرهای تجسمی و مسائل فرهنگی است. باوجود اينکه اصلاحيه‌ها انجام شده است، هنوز هم خبری نيست. کاری که درعرض دو هفته انجام می‌شود را ده سال معطل می‌کنند، برای اينکه نگذارند، آدم کار کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016