شنبه 19 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعطيلي روزهاي يکشنبه و دوشنبه در تعدادي از استانهای کشور، ایلنا

دولت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد : به دلیل گرمای شدید وبی‌سابقه هوا در تعدادی از استانهای کشور و به منظور رفاه حال هم‌میهنان عزیز وصرفه‌جویی در مصرف انرژی ، ادارات دولتی و نهادها و سازمانها در روزهای یکشنبه ودوشنبه 20 و 21 تیرماه 89 در تعدادی از استانها تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در این اطلاعیه تاکیدشده است : دستگاههای خدماتی از جمله بانکها و بیمارستانها در این روزها باید به خدمات رسانی خود به مردم ادامه دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بر اساس این اطلاعیه ادارات دولتی در استانهای خوزستان ،بوشهر ، ایلام، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان ،قم، تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمانشاه ، سمنان ، لرستان، مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد و قزوین در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل هستند.

در این اطلاعیه تاکید شده است در سایر استانها تصمیم گیری درباره تعطیلی بر اساس شرایط آب و هوایی و دمای هوا بر عهده استانداران است.

این تعطیلی در حالی اعلام می شود که بدنبال اعتراض بازاریان به مالیات و تعطیلی سه روز گذشته بازار، احتمال ادامه اعتصاب در روزهای آینده در بازار تهران قوت داشته است.

اعتصاب بازاریان تهران، که از صبح سه شنبه ١۵ تیرماه ۸۹ و از بازار طلا و پارچه آغاز شده، اعتراضی است نسبت به میزان قانون مالیات مستقیم اصناف، که توسط دولت تنظیم و در دست اجراست.

همزمان با اعتصاباتِ دامنه دارِ اصناف بازار تهران، نشست شورای اصناف کشور که به منظور توافق اصناف با سازمان امور مالیاتی برگزار شده بود، بدون نتیجه و با رد توافق از جانب روسای مجامع امور صنفی و نمایندگان اصناف پایان یافت.

عدم نتیجه گیری از مذاکرات و بازداشت یکی از نمایندگان صنف پارچه فروشان این احتمال را شدت بخشیده بود که بعد از تعطیل روز مبعث در تهران، بازار شاهد تعطیلی و اعتصاب گسترده تری باشد.

پیش از این نیز در آستانه شانزده آذر، روز دانشجو و روزهایی که احتمال تجمعات دانشجویی قوت داشت، دولت اقدام به تعطیلی کرده بود.

طی روزهای گذشته، تهران و تعدادی از استانهای کشور با گرمای بی سابقه ای روبه رو بوده است.

مدیر عامل توانیر نیز اعلام کرده بود که تاسیسات برق ایران به دلیل رشد قابل توجه مصرف و بالا بودن دمای هوا، در معرض خطر جدی قرار دارد و طبق شواهد، موج جدید قطعی برق – همانند سال ۸۷- در راه است.

در سالهای گذشته به علت سرما و برف و آلودگی شدید در زمستان، دولت اقدام به تعطیلی کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016