دوشنبه 4 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تالار مولوی؛ خالی از نمایش، ایلنا

به دنبال اتفاقاتی که در ماه گذشته برای مدیریت تالار مولوی رخ داد و طی آن،‌ مهدی مکاری(مدیرسابق تالار) کنار گذاشته شد، نمایش‌هایی که در آن روزها درحال اجرا بود، هرچند با تغییرات آشکاری در تعداد تماشاگران و روحیه عوامل گروه اجرایی، اما به کار خود ادامه دادند.

دو نمایش "راز ماهی طلایی آکواریوم آقای ژان" به کارگردانی احمد ایرانی‌خواه و "ماهی‌های خاک" به کارگردانی سعید نجفیان، 21 تیر ماه به اجرای خود خاتمه دادند و اجرای نمایش "بپا از اتوبوس جا نمونی" به کارگردانی هائده حائری نیز تمدید شد و تا 31 تیر روی صحنه رفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در حالی‌که بنابر روال معمول، نمایش‌های جدید تالار مولوی باید از امروز(3 مردادماه) روی صحنه می‌رفت، اما پیگیری‌های خبرنگار ایلنا، نشان می‌دهد که هنوز تصمیمی برای اجرای نمایش‌های جدید گرفته نشده است و اعلام شده تا چند روز آینده و پس از بازبینی، تکلیف نمایش‌ها مشخص خواهد شد.

این درحالی‌است که بنابر سخنان شنیده شده از گوشه و کنار، نمایش‌های "آوازه خوان تئاتر" به کارگردانی آجری، "در حوای میلاد" به کارگردانی حمید دهقان و "سیدروماک" به کارگردانی محمود رضا رحیمی به عنوان نمایش‌های جدید این تالار درنظر گرفته شده‌اند.

براساس برنامه قبلی تالار مولوی، قرار بود نمایش‌های "روز سرباز" حسن باستانی و "هیاهوی همهمه همگانی" به کارگردانی شادمهر راستین در این زمان روی صحنه برود.

به دنبال تغییرات صورت گرفته در مدیریت تالار مولوی،‌ معاون فرهنگی- اجتماعی دانشگاه تهران كه اخیرا تولیت این تالار را برعهده گرفته است، اعلام كرده بود تمام تعهدات قبلی تالار مولوی به قوت خود باقی است و نمايش‌ها اجرا خواهند شد تا خللی در برنامه‌های این تالار ایجاد نشود.

در شرایطی که تعداد تالارهای تئاتری محدود است و گروه‌ها و هنرمندان تئاتر ‌دائما از این مشکل رنج مي‌برند و آن را به‌عنوان یکی از بزرگترین دغدغه‌های خود اعلام کرده‌ا‌ند، خالی بودن سالنی همچون تالار مولوی که در زمره سالن‌های خوب تئاتر قرار می‌گیرد، هیچ‌گونه توجیهی ندارد و ضربه مستقیم تعلل و تاخیر برای برنامه‌ریزی در اجرای نمایش‌ها مستقیما متوجه تئاتر کشور و هنرمندان تئاتر خواهد شد که بی‌بهانه و با‌بهانه درمعرض تهدیدات این چنینی قرار دارند.

مدیریت جدید تالار مولوی اگرچه از اهالی هنر نیست و در این امور ذی‌نفع نيست، اما باید برای مدتی که مدیرت این تالار را برعهده دارد، حتی اگر کوتاه و موقت باشد، تدبیر بهتری بیاندیشد تا از قبل چگونگی یا زمان‌بندی برای تصمیمات خود، فرد، گروه یا جریانی را متضرر نسازد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016