پنجشنبه 7 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرگزاری هنر: افتتاح شدیم - ارشاد: چنین مجوزی صادر نکردیم، ایسنا

آژانس خبری تحلیلی هنر «آرت‌نا» رونمایی شد

نخستین آژانس خبری تحلیلی هنر با نام آرت‌نا با سخنرانی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و با حضور میهمانان و هنرمندان مدعو در خانه هنرمندان رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم دکتر ایازی به عنوان سخنران مدعو به تشریح اهمیت مقوله هنر و ضرورت اطلاع‌رسانی در این باره پرداخت.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری با تبریک ولادت حضرت ولی عصر(عج) گفت: تولد خبرگزاری هنر و از اینکه زمینه ایجاد شده تا فعالیت هنری به اطلاع مردم رسانده شود را به فال نیک می‌گیریم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ایازی افزود: گرچه هنر زبان گویا است و خود زنده و پایدار است ولی نیاز به اطلاع‌رسانی را منتفی نمی‌کند؛ ولی نیاز است که کارهای زیادی که در حوزه هنر می‌شود اطلاع‌رسانی شود. خصوصا فعالیت‌های هنری که در مدیریت شهری می‌شود نیازمند اطلاع‌رسانی جهت بهره‌مندی شهروندان عزیز از امکانات و فرصت‌هایی است که تدارک دیده شده است؛ مانند پردیس های سینمایی که در تهران اکنون 50 درصد ظرفیت سینمایی را پردیس‌های سینمایی شهرداری به خود اختصاص می‌دهند.

وی ادامه داد: در زمینه تئاتر و هنرهای نمایشی نیز کارهای اساسی در شهر انجام شده و یا در حال انجام است، نظیر تئاتر ایرانشهر یا باغ موزه دفاع مقدس با 200 هزار مترمربع وسعت و مرکز نمایش‌های آئینی که 12 بهمن‌ماه افتتاح می‌شود و معماری آن در حد خود بی‌نظیر است و مرکز تئاتر حرفه‌یی با هفت سالن و ظرفیت 1900 نفر در دست اقدام است.

معاون اجتماعی و فرهنگی افزود: در عرصه تولید هنری هم بطور جدی مشغول هستیم و در 374 محله تهران موفق شده‌ایم که 140 فضای فرهنگی ایجاد کنیم که تا پایان سال به 300 بنا خواهد رسید که این امکان را فراهم می‌کند که فعالیت‌های فرهنگی و هنری را از سطح محلات تا سطح ملی پیگیری کنیم.

ایازی گفت: امسال موفق شدیم سمفونی تهران را راه‌اندازی کنیم که در نیمه شعبان اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است بعد از سخنرانی دکتر ایازی آژانس خبری تحلیلی هنر، آرت‌نا، با آدرس اینترنتی www.art1.ir توسط عزت‌الله انتظامی و دکتر ایازی افتتاح و از تابلو فرش صلح رونمایی شد.

«آرت‌نا» به صلح می‌اندیشد

آرت‌نا به صلح می‌اندیشد و شروع کار خود را نیز با صلح آغاز می‌کند چرا که صلح نام خداوند است.

به گزارش «آرت نا» طی مراسمی در تالار بتهوون خانه هنرمندان از آژانس خبری تحلیلی هنر- آرت‌نا رونمایی شد.

این مراسم رونمایی راس ساعت 10 صبح با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، آغاز شد. سپس مجری به افراد حاضر در سالن خیر مقدم گفت.

«مسعود میری» رئیس سیاست‌گذاری «آرت نا»، به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن خیر مقدم به میهمانان گفت:امیدوارم این تجمعات تداوم داشته باشد تا شاهد دستاوردهای مثبتی باشیم.

وی اظهار داشت: ابتدا فرا رسیدن نیمه شعبان را خدمت تک تک شما تبریک عرض می‌کنم و اولین اقدام آژانس خبری تحلیلی هنر- آرت‌نا پرداختن به جمال هنر است. قطعا طی این سال‌ها با شکل‌گیری خبرگزاری‌های مختلف شاهد پرداختن به شادی‌ها و غم‌ها بوده‌ایم و این کار حداقل چیزی را روشن می‌کرد آن هم فضای خبری که جامعه ایرانی نیاز دارد و این حس مشتقانه اطلاع‌رسانی به شهروندان ارزش فراوانی داشت.

در ادامه مسعود میری گفت: امروز یک شنبه 3 مرداد ماه در آئین رونمایی سایت جدید «آرت نا» در سالن بتهوون خانه هنرمندان گفت: خانه هنرمندان امروز موقف حرکت جمعی همه هنرمندان کشور برای شکل دادن به آژانس خبری تحلیلی «آرت نا» است. روشن است که هر اتفاق تازه ای می تواند دلهره ها و دغدغه های ویژه ای را هم پدید آورد. «آرت نا» یک اتفاق تازه است، از آن رو که امکان های ناشناخته ای را در دسترس قرار می دهد. به گمان من مفهوم سیاست گذاری در چنین فضایی فارغ از خلاقیت معنی نمی دهد. به بیان دیگر از آنجا که تجربه «آرت نا» کاملاً جدید و مستحدثه است، هر اتخاذ تصمیمی ناشی از درک موقعیت تازه و آفرینش فرصت نوین است. اگر نتوان چنین اتفاقی را سامان داد و اگر نشود کلمه «آرت نا» را عمومیت بخشید، طبعاً خبر خوبی به ما نخواهد رسید. این خطر وجود دارد که هنر از زندگی روزمره به خلوت خواص محصور شود و از جلوت ملت دور افتد. «آرت نا» چنین مخاطره ای را درک کرده است و برای رهایی از حد و حصر برای هنر، رسانه شدن هنر را رقم زده است. رسانه ای کردن هنر به منظور عمومی کردن زندگی در وجه خاص آن است. وجهی که اکنون هنوز آن را می توان در حیطه زندگی خواص و اهل هنر تلقی کرد. خانه هنرمندان موقف حرکت جمعی دوستان است که به این سطرهای آخر ایمان پیدا کرده اند.

وی همچنین در ادامه گفت: ما از هیچ دستگاه دولتی درخواست مالی انجام نداده‌ایم و از تک تک هنرمندان درخواست داریم تا کمک را پاسخ دهند و به نیاز ما نیز پاسخ مثبت بدهند.

وی در پایان سخنان خود نیز افزود: آژانس خبری تحلیلی هنر- آرت‌نا به صلح می‌اندیشد و شروع کار خود را نیز با صلح آغاز می‌کند چرا که صلح نام خداوند است و از صلح معرفت و هنر بیرون می‌آید از صلح است که تلخی و ناکامی زندگی از بین می‌رود.

صاحب امیتاز و مدیر مسئول این« آرت نا» داود یاراحمدی ، و سردبیری این مجموعه را بهروز قزلباش عهده دار می باشد.

معاونت مطبوعاتی ارشاد: مجوزی تحت عنوان «خبرگزاری هنر» یا «آژانس خبری هنر» صادر نشده است

روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی انتشار خبری با مضمون " افتتاح خبرگزاری هنر " در برخی رسانه ها اعلام کرد: تاکنون مجوزی تحت عنوان خبرگزاری هنر یا آژانس خبری هنر صادر نشده است.

روابط عمومی معاونت مطبوعاتی ، بر اساس بند 15 ماده 2 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، صدور مجوز تاسیس موسسات خبری از وظایف اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این وزارتخانه تاکنون مجوزی برای تاسیس و فعالیت موسسه خبری خبرگزاری هنر یا آژانس خبری هنر صادر نکرده است.

به استناد ماده واحده " قانون تعطیل موسسات و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی که بدون اخذ مجوز قانون دایر شده و می شود" لازم است تمامی فعالیت های خبری تحت عناوین ذکر شده متوقف گردد و رسانه ها از انعکاس خبر تحت عنوان خبرگزاری هنر یا آژانس خبری هنر تا زمان صدور مجوز خودداری کنند.

بر اساس ماده واحده قانون تعطیل موسسات و واحد های آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی که بدون اخذ مجوز قانونی دایر شده و می شود: اشخاصی که بدون اخذ مجوز از مراجع قانونی اقدام به ایجاد موسسات و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی از قبیل دانشگاه، موسسه آموزش عالی یا تحقیقاتی، مدرسه و آموزشگاه که از وظایف وزارتخانه های فرهنگ و آموزش عالی، آموزش و پرورش، کار و امور اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد، نمایند و بعد از صدور دستور انحلال طبق ضوابط مقرر موسسه یا واحد مربوطه را دایر نگاهدارند در حکم کلاهبردار محسوب و در صورت شکایت وزارتخانه مربوطه تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016