سه شنبه 19 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رسانه ها باید در مقابله با هجمه رسانه ای غرب علیه ایران فعالانه عمل کنند، مهر

معاون هنری وزیر ارشاد با بیان اینکه جهان امروز به واسطه سلطه خبری جهان غرب و امپریالیسم از ایران اسلامی تصویر غیرواقعی دارد، تاکید کرد: جامعه رسانه ای و مطبوعاتی ایران هوشیارانه در مقابله با هجمه رسانه ای غرب فعالانه عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، حمید شاه آبادی شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران در زنجان با تاکید بر اینکه خبرنگاران ایرانی نمونه واقعی اطلاع رسانی صادقانه و شفاف هستند و همواره در این مسیر صداقت به عنوان اصل مهم فعالیت آنها بوده است، افزود: خبرنگاران باید با تلاش و همت مضاعف، تصویر واقعی ایران اسلامی را به جهانیان عرضه کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: حضور فداکارانه خبرنگاران دوشادوش رزمندگان در جبهه های جنگ تحمیلی موجب شده است تا امروز اخبار، اطلاعات و تصاویر مستند از رشادتها و جانبازی های دلیرمردان و زنان این مرز و بوم به عنوان سند افتخار در تاریخ زرین این کشور بدرخشد.

شاه آبادی تدبیر، برنامه ریزی اصولی، صداقت و امانتداری را لازمه فعالیت خالصانه در حوزه اطلاع رسانی دانست و ادامه داد: واقعیات و نقد جانانه عملکرد مسئولان و آگاه کردن آنان از فضای موجود از حوزه های ماموریتی مهم خبرنگاران است.

معاون هنری وزیر ارشاد افزود: زیبایی و دلنشینی اخبار منتشر شده از سوی خبرنگاران ناشی از زاویه دید حساس و عمیق آنها و آمیختگی این دید با صداقت، صلابت و باطن بی آلایش و پاک خبرنگاران است.

شاه آبادی خبرنگاران ایران اسلامی را دارای افتخارات فراوان عنوان کرد و گفت: خبرنگاران این کشور روایتگر حماسه ها و صحنه های زیبای خلق شده توسط رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس بودند.

وی حضرت زینب (س) را بزرگ خبرنگار عالم دانست و گفت: حضرت زینب (س) راوی صادق واقعه عظیمی بود که امروز پس از گذشت سالیان متمادی از آن واقعه، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت همچنان به آن استناد کرده و از برکات آن بهره مند می شوند.

معاون هنری وزارت ارشاد افزود: زاویه دید خبرنگار متفاوت از نگاه دیگران است و باید تلاش کرد تا این زاویه دید را با سلامت و باطن پاک درآمیخت.

شاه آبادی افزود: اگر تلاشگریهای این خبرنگاران نبود امروز ما شاهد این اطلاعات و اخبار از دوران دفاع مقدس نبودیم.

وی با اعلام اینکه خبرنگاران وظیفه خطیری در انتقال اطلاعات صحیح به مردم بر عهده دارند، افزود: اطلاع رسانی از خدمات مدیران و نقد واقع بینانه مدیران دستگاه های اجرایی از وظایفی است که خبرنگاران بایستی به خوبی به آن عمل کنند.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان گفت: 345 برنامه فرهنگی و هنری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 850 میلیون تومان در استان اجرا می شود.

علی اسماعیل پور به خدمات دولت در بخش فرهنگی اشاره کرد و افزود: تمامی دولتها از تشکیل انقلاب اسلامی تاکنون در راستای توسعه انقلاب تلاش کرده اند اما دولت نهم و دهم در عرصه خدمت رسانی به مردم در عرصه های مختلف شتاب فوق العاده ای گرفته است.

وی با بیان اینکه در عرصه فرهنگ و هنر در طی 26 سال گذشته قبل از دولت نهم دو نمایشگاه کتاب در استان برگزار شد، افزود: در دولت نهم و در عرض چهار سال دو نمایشگاه بزرگ کتاب در استان برگزار شد.

اسماعیل پور افزود: تا قبل از دولت نهم در استان زنجان سه مجتمع فرهنگی وجود داشت که پس از تشکیل دولت نهم سه مجتمع نیز در این استان به بهره برداری رسید.

مدیرکل ارشاد زنجان برگزاری همایش جنگ نرم، برگزاری جشنواره سالانه عکس برای نخستین بار در استان و برگزاری بزرگداشت مفاخر استان از جمله برنامه های مهم اجرا شده و در دست اجرای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد.

اسماعیل پور با بیان اینکه در استان زنجان 970 نفر عضو صندوق حمایت از روزنامه نگاران، نویسندگان و هنرمندان هستند افزود: از این تعداد 172 خبرنگار و روزنامه نگار مطبوعات استان هستند.

وی گفت: 44 نفر از این اعضا تاکنون از این صندوق تسهیلات دریافت کرده و 86 نفر نیز تحت پوشش بیمه عمومی قرار دارند.

در ادامه این مراسم از 120 تن از خبرنگاران فعال در مطبوعات استان زنجان با اهداء هدایایی تجلیل شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016