پنجشنبه 10 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برنامه های وزارت ارشاد برای ترویج فرهنگ حجاب تشریح شد، مهر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های وزارت ارشاد را برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که تدبیر وزارت ارشاد برای اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور چیست، گفت: ما با دقت مسئله را دنبال می کنیم و تاکیداتی در این زمینه داریم.

وی با اشاره به جلسه اخیر وزارت ارشاد با مدیران مسئول رسانه ها و مطبوعات گفت: ما در این جلسه یادآور شدیم این موضوع با جدیت در رسانه ها دنبال شود ، در مقوله کتاب نیز حمایت می کنیم تاکتاب های خوبی در این خصوص به رشته تحریر در آید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




حسینی گفت: همچنین این موضوع را در تئاتر و سینما پیگیری می کنیم و مسئله حجاب از تاکیدات اصلی ما در این حوزه هاست ، ما فکر می کنیم این کار نیازمند کار فرهنگی و تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه ما در معرض تبلیغات وسیع شبکه های ماهواره ای قرار داریم گفت: این شبکه ها هر روز مدل های جدیدی ارائه می دهند. ما یکشنبه آینده جلسه ای با وزیر صنایع و بازرگانی، آموزش و پرورش و دستگاه های مرتبط خواهیم داشت همچنین از صدا و سیما در این جلسه حضور پیدا خواهند کرد و بحث مطالبات با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد.

وزیر ارشاد در پاسخ به این سئوال که آقای رئیس جمهور از برداشته شدن انحصار درباره آگهی های بازرگانی به روزنامه ایران خبر داده بود آیا این اتفاق خواهد افتاد گفت: طبق سخنان رئیس جمهور این کار در حال پیگیری است و انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص نقش اصناف و بازاریان در مقوله عفاف و حجاب گفت: اصناف می توانند برای تولید لباس های مناسب متناسب با فرهنگ ما اقدام کنند تا جامعه دچار مشکل نشود.

وی ادامه داد: البته دولت هم باید از این اصناف حمایت کند به طوریکه نمایشگاه هایی برپا شود و حتی اگر لازم است یارانه به این حوزه تعلق گیرد.

حسینی در خصوص سرمایه گذاری دولت برای تغییر الگوهای فرهنگی جامعه و حرکت به سمت الگوهای مناسب که سئوال یکی از خبرنگاران بود ما در برنامه های مختلفی که در حوزه فرهنگی داشته ایم تلاش می کنیم تا به سهم خودمان بتوانیم دستگاه های مربوطه را برای اقدام های مناسب در این خصوص تشویق کنیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016