سه شنبه 19 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزیرارشاد: چرا سينماگران نگران سينما و امنيت شغلي شده‌اند؟!، ایلنا

وزيرارشاد شب گذشته و پيش از آنكه خبر لغو گردهمايي سينماگران منتشر شود،‌ درباره موضوع امنيت شغلي اين صنف گفت: نمی‌دانم چه شده كه اهالی سینما نگران وضعیت امنیت شغلی شده‌اند؟ این مسائل در گذشته هم وجود داشته ما هم برای حوزه سینما اقدامات خوبی انجام دادیم.

----------------

گردهمایی اهالی سینما در 18مرداد؛ جلسه‌ای بود که قرار بود در آن اهالی سینما در حوزه امور صنفی از حقوق خود دفاع كنند. اگرچه اين گردهمايي به دلايل نامعلومي لغو شد اما پاسخ مديران ارشاد به موضوع اين گردهمايي مي‌تواند بخشي از دلايل شكاف ميان دولت و صنوف را در حوزه هنر بيان كند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سیدمحمد حسینی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) كه شب گذشته(17 مرداد) در مراسم بزرگداشت روز خبرنگارازسوی خانه کتاب شركت كرده بود، در پاسخ به پرسش ایلنا درباره دلايل اين گردهمايي؛ كيفيت آن و احتمال حضور مديران ارشاد در اين مراسم گفت: اهالی سینما برای خودشان جلسه‌ای دارند و شرکت یا عدم شرکت مدیران ارشاد به حوزه معاونت سینمایی بازمي‌گردد اما ازنظر من ضررورتی برای شرکت وجود ندارد زیرا قرار است در این جلسه بحث‌های صنفی مطرح شود.

وی درباره دغدغه اهالی سینما در حوزه امنیت شغلی گفت: بحث امنیت شغلی بحث جدیدی نیست. این بحث همیشه در دوران‌های مختلف مطرح بوده است. ما برای حوزه سینما اقدامات خوبی انجام دادیم و بحث سینما در هیات دولت هم مطرح شده است. دولت هم به صورت جدی از سینما حمایت می‌کند و خواهد کرد. لذا وضعیت سینما بهتر از قبل خواهد شد.

وی به برخي اقدامان انجام شده در دولت اشاره كرده و گفت: فعالیت‌ها وکارهای خوبی در حوزه‌های مختلف سینمایی هم در زمینه ساخت سالن سینما و هم در تولید فیلم انجام شده و اقدامات بیشتري نیز انجام خواهد شد. بخشي از اين اقدامات در آینده صورت مي‌گيرد.

حسینی با اشاره به اینکه مسئله امنیت شغلی از گذشته نیز وجود داشته است، تاکید کرد: من نمی‌دانم چه شده که دوستان و اهالی سینما نگران وضعیت سینما و امنیت شغلی شده‌اند؟ این مسائل در گذشته هم وجود داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016