جمعه 22 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

از پیشنهاد حذف پست ریاست‌جمهوری تا فتنه حجتیه - پنجاهمين شماره همشهري ماه، ایلنا

شماره تازه همشهری ماه با گزارشی از «سیزن» جدید سریال دانشگاه آزاد و روزنامه دولت آغاز شده و در بخش نظرها؛ یادداشتی‌هایی از جمشید پژویان در ستایش مالیات، جلال‌الدین شکریه درباره مجادلات اصناف، محمدصادق جنان صفت درباره شاخص‌های اقتصادی، منصور بیطرف درباره شرایط کنونی اقتصاد ایران، قاسم نوده فراهانی درباره ماجرای اعتراض اصناف به افزایش 70درصدی مالیات، ناصر صفاریان درباره نقد سیاسی در هنر امروز ایران، احمد طالبی‌نژاد درباره مخاطبان سینما و تلویزیون در ایران، شهرام مکری درباره مدیریت انجمن سینمای جوان و امیر پوریا درباره درس‌هایی از عباس کیارستمی منتشر شده است.

بخش آدم‌های این شماره ماه با کاریکاتوری از فتح الله زاده و گزارشی درباره بازگشت او به استقلال آغاز شده و با یادداشت و طرحی درباره بازگشت حبیب به ایران ادامه یافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در بخش رویدادهای این شماره تغییری ایجاد شده و آن انتشار اخبار کوتاه رخ داده در ماه گذشته درکنار گزارش‌های تحلیلی است که این بخش را جذاب‌تر از گذشته کرده است.

بخش گفتگوی ماه با گفتگویی جنجالی با فاطمه رجبی آغاز شده که در این مصاحبه رجبی به شدت به انتقاد از مشایی پرداخته، تاکید کرده که دروغ است اگر بگوئیم هاشمی رفسنجانی با انقلاب ثروتمند شد و من تا به حال به خانه ایشان نرفتم، نکته مثبت دولت خاتمی را باز شدن راه برای امثال خود دانست که بتوانند حرف خود را بزنند و همچنین پیشنهاد حذف پست ریاست‌جمهوری که به نظر او همیشه یک معضل است را مطرح کرده است.

در ادامه گفتگوهای ماه با کفاشیان درباره حضور نمایندگان فدراسیون فوتبال در جام‌جهانی آفریقا گفتگو شده؛ او در این مصاحبه گفته که در آفریقای جنوبی قطبی را ندیده است، همچنین با محمدصادق مفتح در مورد اتفاقات اخیر بازار گفتگو شده است.

اولین پرونده این شماره همشهری ماه پرونده‌ای با عنوان «آیا احزاب فراموش می‌شوند؟» که آغاز آن گزارشی از گفتمان بهشتی تا اظهارات احمدی‌نژاد درباره تحزب، سیاست‌های دولت در حوزه احزاب در گفتگو با عباس‌زاده مشکینی مدیرکل سیاسی وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفته و در ادامه با روح‌الله حسینیان مصاحبه شده که او در این گفتگو به طرح و دفاع از «حزب ولایت» پرداخته است، همچنین یادداشت‌هایی از سیدرضا اکرمی که از احمدی‌نژاد خواسته درباره دیدگاه خود نسبت به احزاب تجدیدنظر کند و محمد دهقان نیز از این اظهارات ابراز تاسف کرده است و گفته که این اظهارات نفی بدیهیات است در این پرونده به چشم می‌خورد.

پرونده دوم همشهری ماه درباره انتخابات نظام مهندسی است که با یادداشتی از مجتبی بیگدلی و کمال اطهاری آغاز شده و با گفتگویی با محمد غرضی رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، عباس آخوندی و وزیر مسکن ادامه یافته است.
سومین پرونده «ماه» هم درباره «قصه تجمیع» است که با عکس و گفتگویی با مهدی چمران آغاز شده و با گفتگوهایی با علیرضا دبیر، رسول خادم و مرتضی طلایی ادامه یافته است.

همچنین گزارش‌هایی درباره احتمال انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم نیز در این پرونده به چشم می‌خورد.

چهارمین پرونده درباره مهدویت است که آغاز آن گزارشی است خواندنی درباره مدعیان دروغین مهدویت و با گفتگو با حجت الاسلام علوی تهرانی و آیت‌الله ممدوحی کرمانشاهی و همچنین محسن دعاگو با تیتر« یک سر فتنه به حجتیه می‌رسد» ادامه یافته است.

در بخش کتاب گفتگوی مشترکی شده با محمد طبیبیان و موسی غنی‌نژاد درباره اولین کتاب مشترکشان ودر ادامه با مسعود نیلی هم گفتگو شده است.
بخش فرهنگ هم به موضوع دولتی شدن اکران سینماها اختصاص یافته است که در آن با سجادپور مدیرکل نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی با تیتر « بعضی‌ها ماموریت سیاسی دارند»، با سیدمحمدبهشتی اولین مدیرعامل بنیاد سیتمایی فارابی با تیتر« تکرار کارهای دهه شصت اشتباه است»، با علیرضا رضادداد با تیتر«مشارکت اوضاع را بهتر می‌کند» و با یادداشت‌هایی از اهالی سینما در این خصوص ادامه یافته است.

بخش ورزش نیز به جام جهانی فوتبال اختصاص یافته که درآن گزارش هایی همچون پارادوکس ناعلاج در هزار سوم، ووووزلا برای مرگ لوطی‌ها، نگاهی به منفورترین مردان جام‌جهانی، نگاهی به رویدادهای شگفت‌انگیز جام‌جهانی و سیاه هشت پای پیشگو نشوید به چشم می‌خورد.

بخش تاریخ پرونده‌ای درباره کودتای 28 مرداد که در آن با یاران آیت‌الله کاشانی از جمله فرزند ارشد آیت‌الله، محمدعبدخدایی، و حمید سیف‌زاده گفتگو شده است.

یادنامه این شماره به علامه فضل‌الله اختصاص یافته، دکتر حسن لاسجردی در یادداشتی به بررسی زندگی این فقیه مجاهد پرداخته، با دکتر سلمان صفوی درباره نقش علامه فضل‌الله در تحولات سیاسی لبنان گفتگو شده، علامعلی حدادعادل و حمیدرضامقدم‌فر یادداشت‌هایی درباره مرگ علامه نوشته‌اند و با حسین شیخ الاسلام درباره نظرات علامه گفتگو شده است.

این شماره ماه با یادداشتی از سیدعلی میرفتاح برای آنهایی که از ایران می‌روند پایان می‌یابد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016