یکشنبه 24 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

«نازنين آقاخاني» رهبر اركستر سمفونيک تهران، آرت نا

nazaninAghakhani.jpg
حساسيتي درباره زن بودن رهبر اركستر سمفونيك تهران نيست.

به گزارش «آرت نا»، سرپرست دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره‌ حضور نازنين آقاخاني به‌عنوان رهبر اركستر سمفونيك تهران گفت: آقاخاني به عنوان رهبري جوان و با انگيزه فرصت‌هاي زيادي پيشرو دارد و قطعا توانايي او مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت.

علي ترابي درباره‌ دلايل عدم اجراي عمومي اركسترسمفونيك تهران با رهبري نازنين آقاخاني گفت: از ابتدا هم قرار نبود كه خانم آقاخاني اجراي عمومي داشته باشد و او به عنوان يك مربي مناسب و رهبر براي چند اجراي اختصاصي كارش را در اركستر سمفونيك آغاز كرد و براي نوازندگان اركستر سمفونيك تهران هم تجربه‌ي بسيار خوبي است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي در پاسخ به اينكه آيا زن بودن اين رهبر باعث شده است كه اجراي عمومي نداشته باشد، پاسخ داد: لزوما به خاطر زن بودن او مشكلي براي رهبري وجود ندارد، ولي اكثر رهبران شناخته‌شده‌ي اركستر سمفونيك مرد بوده‌اند. با اين وجود ما در اجراهاي گروه‌هاي ايراني بعضا حضور بانوان را به عنوان رهبر يا هماهنگ‌كننده داشته‌ايم و حساسيتي از اين بابت نبوده است، بلكه بيشتر مباحث فني و مقتضيات اجراي اركستر سمفونيك حائز اهميت است.

وي افزود: شوراي اركستر سمفونيك ارزيابي خود را از حضور اين رهبر خواهد داشت و فكر مي‌كنم كه خروجي همه‌ي اين بحث‌ها با بهره‌گيري از خرد جمعي به نتيجه‌ي روشن‌تري خواهد رسيد.

سرپرست دفترموسيقي وزارت ارشاد در بخش ديگري از اين گفت‌وگو درباره‌ي ارايه‌ي مجوز‌هاي بسياري در اين ايام براي كنسرت‌هاي مختلف گفت: هيچ تصميم قبلي براي اين‌كه مجوز‌ها كم يا زياد شود يا ضوابط دفتر ناديده گرفته شود، وجود نداشته و ضوابط روال عادي خود را ادامه مي‌دهد.اما در اين مدت بنا بر فصل و زماني كه در آن قرار داريم و نياز مخاطب كه در جامعه احساس مي‌شد، تقاضاهاي بسياري براي مجوز كنسرت به دفتر موسيقي رسيد و تلاش كرديم كه در كنار نظارتي ويژه‌اي كه داريم با گروه‌هاي موسيقي همراهي كنيم.

ترابي به خبرنگار ایسنا گفت: ما مرجع پذيرش درخواست‌هاي مجوز كنسرت بوديم و سعي كرديم تا آنجايي كه قوانين اجازه مي‌دهد، به گروه‌هاي موسيقي كمك كنيم و مخاطبان بتوانند بين چند گزينه، گزينه‌ي مورد نظر خود را انتخاب كند و دفتر موسيقي نيز ارزيابي خاص خود را انجام مي‌دهد. به هرحال هيچ قصدي در مورد افزايش تعداد مجوز كنسرت‌ها وجود نداشته است.

وي در پاسخ به اين‌كه آيا افراط در دادن مجوز‌هاي كنسرت، مشكلات احتمالي را درآينده بوجود نمي آورد گفت: تاكيد دفتر موسيقي اين بوده كه به‌صورت سليقه‌اي براي دادن مجوز اقدامي نشود به‌علاوه كارهايي كه پيش از اين به صورت متوالي انجام مي‌شده اكنون به‌صورت هم‌زمان انجام مي‌شود و چارچوب‌ها به گروه‌ها اعلام مي‌شود و نتيجتا ما به گروه‌ها كمك مي‌كنيم تا با موانع كمتري در كارشان روبه‌رو باشند، اما كوچك‌ترين ضوابطي را نديده نمي‌گيريم و اگر كار گروهي نياز به اصلاح داشته باشد حتما بايد انجام شود، اما افزايش تعداد مجوزها تا حدودي نيز مرهون درك گروه‌ها و شركت‌هاي موسيقي است كه با توجه به تجربه‌اي كه دارند چارچوب را رعايت مي‌كنند و كار به سرعت بيشتري پيش مي‌رود.

سرپرست دفتر موسيقي وزارت ارشاد درباره‌ي شايعه‌هاي منتشر شده درباره‌ي شكايت يك خواننده از دفتر موسيقي وزارت ارشاد بيان كرد: اين‌گونه موارد مربوط به دفتر حقوقي وزارت ارشاد مي‌شود و من هم از طريق سايت‌ها در جريان چنين مواردي قرار گرفته‌ام، اما مهم اين است كه ما براي آلبوم هيچ خواننده‌ي موسوم به لس‌آنجلسي مجوزي صادر نكرده‌ايم و فقط يك درخواست آلبوم از حبيب محبيان داشتيم كه تاكنون مجوزي صادر نشده و هيچ اتفاقي در اين زمينه در دفتر موسيقي وزارت ارشاد نيفتاده است.

علي ترابي درباره‌ي چگونگي روال وزارت ارشاد و اين‌كه امكان دادن مجوز به خوانندگان لس‌آنجلسي در داخل كشور وجود دارد، بيان كرد: روال كار ما در دفتر موسيقي مشخص است. ما صرف‌نظر از گروه و خواننده، موسيقي، كلام و محتواي كار را بررسي مي‌كنيم. به علاوه صلاحيت و سوابق فردي كسي كه آلبومي را منتشر مي‌كند نيز گزينه‌ي كاملا جدي است و هميشه از مراجع ذي‌صلاح براي وضعيت صلاحيت فرد منتشر‌كرده‌ي آلبوم جست‌وجو مي‌كنيم و با نظر مساعد اين دو بخش مجوز نهايي صادر خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016