شنبه 3 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صحبت‌های حذف شده «کیمیایی» در برنامه «هفت» بعد از یک هفته، خبرآنلاین

فریدون جیرانی در ابتدای برنامه این هفته «هفت» جملاتی را که در هفته گذشته از مصاحبه «مسعود کیمیایی» حذف شده بود، با وجود داشتن تصویر مصاحبه، قرائت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، فریدون جیرانی، در برنامه جمعه شب «هفت» که در ساعات انتهایی جمعه شب از شبکه سوم پخش شد، با اشاره به جنجال‌هایی که در مورد برنامه هفته گذشته و مصاحبه با مسعود کیمیایی ایجاد شده بود، گفت: داستان مصاحبه ما با آقای کیمیایی بدون هیچگونه شرط و و شروطی برگزار شد و وقتی با دفتر ایشان تماس گرفته شد، ایشان استقبال کرد و ما به دفتر ایشان رفتیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: ما با حضور در دفتر آقای کیمیایی، با ایشان مفصل صحبت کردیم و ایشان هم برای برنامه ما و دوربین برنامه هفت، درباره تدریس و کارگاه خود، بازی کردند.

جیرانی در مورد مصاحبه با مسعود کیمیایی نیز گفت: طبیعتا تمام بخش‌هایی که از کارگاه ایشان گرفتیم نمی‌شد پخش کنیم و خلاصه کردیم در مورد مصاحبه نیز، همه مصاحبه پخش شد و آن بخش‌هایی هم که پخش نشد در تیزر تبلیغاتی این گفت‌وگو پخش شده بود اما در بازبینی بنابر دلایلی حذف شد!

وی ادامه داد: من بخش‌هایی را که در برنامه قبل پخش نشد برای بینندگان می‌خوانم تا همه بدانند که مشکلی با پخش این جملات نداشتیم؛ «هر حکومتی باید بداند یک نفر با چشمان باز نگاهش می‌کند و آن هنرمند است. تاریخ سیاسی حکومتی را دانستن، رجوع کردن به تاریخ هنر آن دوره است. حکومت‌ها و دولت‌ها باید بدانند که در فیلم‌های هنرمندان هستند، هر دوره‌ای در فیلم‌های ما وجود دارد...»

شایان ذکر است بعد از پخش نشدن این جملات مسعود کیمیایی در برنامه هفت، کیمیایی با انتشار یادداشتی به شدت از این حذف انتقاد کرد و گفت: آقای جیرانی، شما دستور قطع موضوعات یا جمله‌ها را می‌دهید یا بزرگ‌تر برنامه‌هایتان؟ بد نیست اگر شما هستید با دوستان‌تان که شاید من هم از آنها هستم بگویید که شاید بشود به شکل دیگری با دلیل و مدلول‌های آن برخورد کرد و برنامه بدون ضرب خوردن عقاید مصاحبه‌شونده قابل پخش شود. یا برنامه بزرگ‌تر دارد. که یا شما باید سلایق ایشان را بشناسید و عمل کنید یا قول ندهید اما یکباره اصل یک آواز، یک عقیده بر سال‌های رفته و آینده که حق یک سینماگر هفتاد ساله است از برنامه ناپدید می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016