جمعه 1 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ماجرای ساخت فیلم وسترنی که قرار بود کیمیایی بسازد، پارس توریسم

مسعود کیمیایی از کار گردانان مطرح سینمای ایران است که همیشه ساخت هر فیلمی توسط او بسیار خبر ساز می شود .

به گزارش پارس توریسم، کیمیایی که این روزهافیلمبرداری آخرین ساخته اش جرم را به پایان رسانده است در سالهای اخیر ایده های بسیار جالب وبکری برای ساخت فیلم داشته که تا کنون امکان پذیر نشده است .از ساخت فیلمی بر اساس داستان بوف کور صادق هدایت تا فیلم وسترنی براساس داستان رستم وسهراب.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




خود کیمیایی دوسال پیش در گفت وگویی با یکی ازما هنامه های معتبر آن زمان در پاسخ به سوالی که ظاهراً در دهه 1350 قرار بوده خودتان هم یك فیلم وسترن هم بسازید؛ نه؟می گوید :بله. قرار بود... قراردادش هم بسته شد. داستان «رستم و سهراب» را وسترن نوشته بودم و قرار بود نقش «رستم» را «آنتونی كوئین» بازی كند و «سهراب» را هم كه دورگه بود، قرار بود «بهروز وثوقی» بازی كند.

کیمیایی در پاسخ به سوال دیگری که قرار بود در ایران ساخته شود؟می گوید :نه. می‌خواستیم در ایتالیا بسازیم. در ایتالیا دكور ارزان بود. آقای «كاوه» كه «داش آكل» را با هم كار كرده بودیم، بعداً رفت با «فردین» در ایتالیا یك وسترن كار كرد. مطمئن بودم كه وسترنِ من وسترنِ «سرجو لئونه» نمی‌شود، وسترنِ «جان فورد» هم نمی‌شد. می‌دانستم نتیجه‌اش چیز دیگری‌ست، چون نگاهم در گرو این سینما بود.

کیمیایی درادامه درباره داستان فیلم می گوید :داستان فیلم این‌جوری بود كه یك مارشال ایالت وارد شهری می‌شود و در آن‌جا زنی را می‌بیند كه به او می‌گوید من آخرین زن قبیله «شاین» هستم؛ تو به من فرزندی بده كه نسل ما ادامه پیدا كند. فردای آن روز نشانه‌ای از او می‌خواهد كه به فرزندش بدهد و پدر با دیدن آن بفهمد كه او فرزندش است. مرد دوتا ششلول دسته‌صدفی دارد كه یكی را به آن زن می‌دهد. داستان برای خارجی‌ها هم خیلی جذّاب بود؛ چون هردو آن‌ها نزدیك اسطوره بودند.

کیمیایی درباره اینکه چرافیلم ساخته نشدو دلیلش چه بود؟می گوید :
دلیلش وزارت فرهنگ و هنر آن زمان بود كه اجازه نداد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016