شنبه 3 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

«دیوید ممت» برنده جایزه «پن» شد، ایلنا

بنابه اعلام مرکز PEN آمریکا، «دیوید ممت» و «تره سا ریبک» ازجمله برندگان جوایز ادبی «پن» در سال 2010 هستند.

مرکز پن 14 جایزه را به نویسندگانی که در ژانرهای مختلف از نمایشنامه گرفته تا ترجمه و بیوگرافی و شعر کار می‌کنند، اهدا کرده است.

«دیوید ممت» و «تره سا ریبک» از جمله برندگان جوایز ادبی «پن» در سال 2010 هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پی بیل نوشت: بنابر آنچه در بیانیه مرکز PEN آمریکا آمده، جوایز امسال به آثاری تعلق گرفته که اغلب آنها انسان را در دنیایی مملو از دیوانگی و خشونت نشان می‌دهند که در ورای مرزهای فیزیکی و معنوی و زبانی به دنبال دستیابی به رستگاری هستند.

دیوید ممت نمایشنامه‌نویس سرشناس آمریکایی که جایزه پولیتزر را هم در کارنامه افتخارات خود دارد، و درحال حاضر نمایشنامه «یک زندگی در تئاتر» او در «برادوی» روی صحنه است، جایزه پن/ لورا پلز را تحت عنوان «استاد نمایشنامه‌نویسی آمریکا» دریافت کرد. «گاومیش آمریکایی» و «گلنگاری گلنراس» ازجمله معروفترین نمایشنامه‌های ممت هستند. تره سا ریبک نیز تحت عنوان «نمایشنامه نویس در اواسط حرفه‌اش» جایزه پن/ لورا پلز را دریافت کرد.

مرکز پن آمریکا شعبه قدیمی‌ترین سازمان بین‌المللی ادبی و حقوق بشر در آمریکا است. سازمان بین‌المللی پن در سال 1921 و در واکنش به تقسیمات قومی و ملی که نقش مؤثری در شکل‌گیری جنگ جهانی اول داشت، به‌وجود آمد.

شعبه سازمان پن در آمریکا در سال 1922 تشکیل شد و در بین 144 شعبه‌ای که در 101 کشور جهان وجود دارد، بزرگترین محسوب می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016