چهارشنبه 7 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه‌ استعفای سه نفر از اعضای کانون کارگردانان منتشر شد، ايلنا

سه‌ نقر عضو مستعفی کانون کارگردانان؛ ضعف مديريت، نبود انگيزه برای کار صنفی و نبود موضعگيری شفاف در مسايل کلان سينما را در اين صنف؛ عامل اصلی استعفای خود اعلام کرده‌اند.


ايلنا: نامه‌ی استعفای سه نفر از اعضائ اصلی شورای مرکزی کانون کارگردانان پس از انعکاس سخنان سيروس الوند منتشر شد.
به گزارش ايلنا، متن اين نامه که در پايان آن نام مهدی کرمپور، کامبوزيا پرتوی و سعيد سهيلی آمده، بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مجمع عمومی، شورای مرکزی و بازرسان محترم کانون کارگردانان سينمای ايران
با سلام و احترام
آمديم در آن فضای غبارآلود و پرسوءتفاهم برای ماندن حداقل‌هايی که داشت از دست می‌رفت؛ خانه و صنف‌مان، حتی متلک‌ها و مصاحبه‌ها و استشهادهای دوستان و ترورهای بی‌نام‌ونشان مغرضان در سايت‌های نامربوط را هم تحمل کرديم و آمديم و مانديم... که کانون بماند.
آرای بالايتان در مجمع عمومی فوق‌العاده به ما، اميدمان داد به پشتيبانی و صداقت و اعتماد متقابل و اين‌که همه می‌خواهيم کانون يک‌پارچه متحد بماند. اکنون و پس از گذشت پنج‌ماه از تشکيل شورای مرکزی جديد متأسفانه به‌دليل ضعف مديريت، نبود انگيزه‌ی قوی برای کار صنفی و غيبت‌های مکرر برخی اعضا، چنان شده که حتی تشکيل جلسات نيز مختل گشته و کانون عملاً هيچ خروجی و موضع‌گيری شفاف و مناسبی درقبال مسائل کلان سينما در مجامع تصميم‌گيرنده و مديريت و پشتيبانی مؤثر از حضور نمايندگانش در مجامع صنفی و استراتژی مشخصی برای حمايت از اعضايش ندارد؛ و تنها شبحی‌ست از آنی که بايد باشد و در قليل اقدامات و موضع‌گيری‌هايش نيز دچار خرده‌گيری‌ها و فشارهای عوامل بيرونی می‌شود که گويی خود قيم و کانون را تيولی خود می‌دانند که چرا منافع‌شان لحاظ نشده است.
کار بدان‌جا رسيده که در جلسات شورای مرکزی و پس از آن کسانی به خود اجازه‌ی هر بی‌حرمتی و توهينی را به نمايندگان کانون می‌دهند. اين‌گونه است که کارکرد فرهنگی و ديد کلان‌نگر صنفی و قدرت اجرايی از شورای مرکزی سلب می‌شود و تنها عناوين و تيترها می‌ماند برای شرکت در مجامع و محافل.
به‌ياد بياوريم که کانون کارگردانان مهم‌ترين و تأثيرگذارترين صنف مؤلف خانه‌ی سينما بود و اتحاد و اقتدار کانون همواره مرکزيت و سبب‌ساز وحدت و جلودار حرکت‌های مؤثر ساير اصناف.
اينک که آرامش بار ديگر برقرار شده و کانون پابرجا از آن حوادث که همه بر آن واقفيم عبور کرده، برای جلوگيری از آن‌چه پيش از اين بر صنف تهيه‌کنندگان رفت، ما چون قرار اول به صداقت و امانت کناره‌گيری خود را از شورای مرکزی اعلام داشته و باتوجه به فوت مرحوم محمدرضا اعلامی و کناره‌گيری زودهنگام اصغر هاشمی در روزهای آغازين، و غيبت‌های مکرر ساير اعضای شورای مرکزی که بيش‌ازحد مجاز مصرح در اساس‌نامه‌ی کانون است، پيشنهاد تشکيل مجمع عمومی فوق‌العاده جهت انتخابات مجدد و زودهنگام و برقراری فوری شورای مرکزی جديد متشکل از افرادی با انگيزه‌ی قوی صنفی، هماهنگ و مستقل را داريم؛ چراکه کيان کانون و اقتدار آن را چون هميشه مقدم بر منافع فردی و عناوين و تيترها و مصلحت‌ها می‌دانيم.
باقی بماند تا وعده‌ی ديدار زودهنگام در محفل خصوصی‌مان: مجمع عمومی فوق‌العاده.
کامبوزيا پرتوی (نايب‌رئيس و عضو شورای مرکزی کانون کارگردانان سينمای ايران) مهدی کرم‌پور (سخنگو و عضو شورای مرکزی کانون کارگردانان سينمای ايران) سعيد سهيلی (رئيس شورای صنفی نمايش و عضو شورای مرکزی کانون کارگردانان سينمای ايران)
در پايان نامه درباره‌ی علت انتشار اين نامه نيز آمده است: اين نامه به صورت داخلی و درون صنفی صبح روز سه شنبه ۵/۷/۸۹ به کانون کارگردانان و خانه سينما ارسال شد و ما درخواست حل ماجرا در کمال آرامش و در فضای غيررسانه‌ای را داشتيم. اکنون باتوجه به خروجی جلسه سه شنبه شب روی سايتها و روزنامه‌ها، اين نامه جهت تنوير موضوع علنی می‌شود. اميد داشته و داريم تا دوستان باقيمانده ما در کانون کارگردانان که خود بيش از هرکس بر قوانين و ميزان حضور خود در اين ۵ ماه در جلسات کانون واقفند، خردمندانه و در کمال آرامش مراتب تشکيل مجمع عمومی و مراجعه به عقل جمعی همکارانمان را فراهم کنند. بديهی است شورای مرکزی صنفی در قامت کانون کارگردانان از اين پس حتا بر فرض رسمی بودن نمی‌تواند با ۵ نفر مشروع باشد(که پيش از اين با عقل جمعی ۱۱ نفر تشکيل می‌شد) و انتظار داشت تصميم جمع ۳ از ۵ نفر بتواند بر سرنوشت کلان صنفی ۳۰۰ عضو حاکم شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016