جمعه 16 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو انجمن علمي فرش ايران: فرش ايراني در تب سوء مديريت همچنان مي‎سوزد، ايسنا

عضو انجمن علمي فرش ايران گفت: سنت‎زدگي در جامعه فرش دستباف کاهش قدرت رقابت ايران را در بازارهاي جهاني در پي داشته است.

عبدالله احراري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خراسان، با اشاره به برگزاري نوزدهمين نمايشگاه فرش تهران گفت: اميدوار بوديم نمايشگاه امسال راهگشاي برخي از مشكلات فراروي فرش ايران باشد و در اين راه قدم‎هايي برداشته شود اما مشكلات فرش ايران در يكصد سال اخير چنان درهم تنيده و كلاف سردرگم شده كه صرف انجام اين گونه اقدامات تاثير چندان مثبتي بر روند توليد و عرضه فرش ايران نخواهد گذاشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي اظهار كرد: صرف نظر از تشكيل شوراي سياستگزاري اين نمايشگاه و انجام اقدامات اجرايي توسط شركت مجري تقريبا تمام امور نمايشگاه توسط مركزملي فرش ايران هدايت مي گرديد كه انصافا بايد اذعان كرد نسبت به سنوات قبل گامي به جلو برداشته شد اما متاسفانه به رغم همه اين اقدامات، فروش غرفه داران تا روز ششم به نسبت سال‎هاي قبل رشد منفي داشته است و تنها تعداد معدودي از غرفه داران از فروش خود رضايت نسبي داشتند.

وي با طرح اين سوال که "واقعا ريشه مشكل كجاست؟ گفت: فرش ايران از بحران مديريت رنج برده و در تب سوء مديريت همچنان مي سوزد. بسياري از فرش هاي ارايه شده در نمايشگاه نوزدهم بازار را براي ساير فرش ها بسيار مشكل مي كند.

وي در ادامه تصريح کرد: امروزه مقوله سورتينگ و طبقه بندي محصولات حتي براي كالاهاي معمولي اجرا مي گردد پس چگونه است كه در نمايشگاه نوزدهم، فرش متري 100 هزار تومان در كنار متري يك ميليون تومان و بيشتر قرار مي گيرد؟ تا كي وچه زماني عرضه كنندگان فرش در اين نمايشگاه ها كوهي از فرش را روي هم دپو نموده كه حتي ورق زدن آن براي مشتريان بيش از يك ساعت به طول انجامد؟

اين کارشناس فرش در ادامه گفت: مايه تاسف است كه برخي از غرفه داران در غرفه هاي خود كوچكترين تغييري از نظرچيدمان فرش و حتي نوع فرش آويز نسبت به نمايشگاه هاي دو دوره قبل نداشتند. سكون تا اين حد و سنت زدگي در جامعه فرش دستباف نگذاشته كه فرش دستباف كمرراست كند و در نمايشگاه هاي بزرگ آبرومندانه ظاهر شود.

وي خاطر نشان کرد: مركز ملي فرش ايران با واگذاري امور نمايشگاهي به بخش خصوصي به جاي اينكه كارشناسان خود را درگير با مباحثي جزيي نمايد از توان آنان براي انجام امور نيازمند نظارت و آموزش و همراهي غرفه داران در انجام خدمات بهتر استفاده كند.

وي در ادامه تاکيد کرد: كمبود نقدينگي در بين مردم و آينده نگري موجود در بين آنان باعث گرديده كه في الواقع بين شهروندان تهراني و فرش دستباف آشتي مطلوبي صورت نپذيرد و يكي از دلايل خلوت بودن سالن‎هاي نمايشگاه را بايد درهمين راستا ديد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016