چهارشنبه 21 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حدود ۳۰ درصد قتل‌هاي كشور خانوادگي است - «قتل زن توسط شوهر» بيشترين قتل‌هاي خانوادگي امسال، ايسنا

معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي ناجا اعلام كرد: حدود 30 درصد از قتل‌هاي كشور مربوط به مواردي است كه بين متهم و قرباني نسبت نزديكي فاميلي وجود دارد كه اين درصد در مقاطع زماني مختلف و متناسب با شرايط نوسان مختصري داشته است.

سرهنگ مصطفايي در گفت‌وگو با خبرنگار«حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: در شش ماهه اول امسال حدود 65 درصد از قتل‌هاي خانوادگي بدون برنامه‌ريزي‌ قبلي به وقوع پيوسته است كه بر اساس آن متهم قصد كشتن مقتول را نداشته و در يك نزاع با توسل به خشونت مرتكب قتل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته وي سهم وقوع قتل‌ها خانوادگي به وسيله سلاح سرد در شش‌ماهه امسال حدود 47 درصد بوده است.

«قتل زن توسط شوهر» بيشترين قتل‌هاي خانوادگي امسال

اختلافات خانوادگي سهم 36 درصدي قتل‌هاي خانوادگي را دارد

وي با بيان اينكه بيشترين قتل‌هاي خانوادگي به وقوع پيوسته در شش‌ماهه امسال مربوط به قتل زن توسط شوهر است، افزود: در اين مدت حدود 18 درصد از قتل‌هاي خانواگي مربوط به قتل زن توسط شوهر بوده است.

مصطفايي اضافه كرد: علل حدود 36 درصد از قتل‌هاي خانوادگي ناشي از اختلاف‌هاي خانوادگي و حدود 21 درصد ديگر ناشي از مسايل اخلاقي است.

در برخي از استانها نيمي از قتل‌ها خانوادگي است

بيشتر قتل‌هاي خانوادگي بدون برنامه‌ريزي‌هاي قبلي رخ مي‌دهد

معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي ناجا با بيان اينكه نرخ ساليانه قتل‌هاي خانوادگي در هر يكصد هزار نفر كمتر از يك نفر است، افزود: سهم قتل‌هاي خانوادگي در استانهاي مختلف متفاوت است، به طوري كه در برخي از استان‌ها گاهي بيش از نيمي از قتلهاي به وقوع پيوسته توسط بستگان رخ مي‌دهد كه اين موضوع متاثر از شرايط اجتماعي و فرهنگي استان مورد نظر است.

مصطفايي با اظهار اميدواري از اينكه با تدابير مناسب ميزان قتلهاي خانوادگي در كشور كاهش يابد، افزود: با توجه به اينكه بيشتر قتلهاي خانوادگي بدون برنامه‌ريزيهاي قبلي رخ مي‌دهد و متهم تعمدي براي قتل ندارد، در اين نوع قتل‌ها مسايل پيش پا افتاده و جزئي منجر به اين گونه حوادث تلخ مي‌شود.

معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي ناجا اضافه كرد: اعتياد، روابط غيرمتعارف، برخوردهاي غيرمنطقي، خشن و تحقيرآميزو گمان و ظن بيجا، سعي در حل مشكلات و اختلافات از طريق خشونت از جمله مواردي است كه آثار و تبعات منفي به دنبال داشته و در برخي موارد منجر به وقوع جرايمي همچون قتل مي‌شود.

به گفته وي در كانون خانواده‌ از هر گونه رفتار، ارتباط ، گفتار و درخواستي كه آرامش خانواده‌ را برهم زند، بايد پرهيز كرد كه اين موضوع تنها با رعايت اصول اخلاقي و انساني ميسر است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016