چهارشنبه 21 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

«شوك» به تخريب جنگل‌ها مي‌پردازد‌ - تهيه‌كننده اين مستند: عمليات واقعي قاچاقچيان چوب را نمايش مي‌دهيم، ايسنا

تهيه‌كننده‌ مستند «شوك» هدف اصلي برنامه‌ي اين هفته كه با موضوع «جنگل‌ها» پخش مي‌شود را برانگيختن حس مسؤوليت مردم و مسؤولان براي حفظ محيط زيست دانست.

فرشاد شكيبي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره‌ي مستند «شوك» كه پنج‌شنبه‌ها ساعت 22 و 30 دقيقه از شبكه‌ي سه سيما پخش مي‌شود، گفت: در حال حاضر بحث تخريب جنگل‌ها و محيط زيست يكي از چالش‌هاي پيش‌ روي جامعه است و ايران از نظر محيط‌زيست در رتبه130 جهاني قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تهيه‌كننده‌ي مستند «شوك‌» وضعيت محيط‌زيست را در ايران اسفناك توصيف كرد و افزود: با اين‌كه مساله‌ي محيط‌زيست از اهميت بالايي برخوردار است، اما تا به حال در اين زمينه به طور جدي كار نشده است؛ ما تلاش كرديم تا مصداق‌هاي عيني را بررسي كنيم و كالبد شكافي دقيقي بر روي شاخه‌هاي مختلف كار داشته باشيم. از تخريب‌هاي طبيعي كه توسط افراد عادي انجام مي‌شود، گرفته تا پروژه‌هاي راهسازي كه باعث از ميان رفتن جنگل مي‌شود.

شكيبي پرداختن به مساله‌ي زباله را بسيار مهم دانست و گفت: بحث زباله در جامعه بيداد مي‌كند و ما در برنامه‌ي «شوك» سعي داريم تا به ابعاد مختلف اين موضوع بپردازيم و به نظر من كار جذابي مي‌شود.

وي درباره مشكلات احتمالي توليد مستند «شوك»، اظهار كرد: ما در روند توليد برنامه «شوك» (با موضوع جنگل‌ها) مشكلي نداشتيم، بلكه سازمان جنگل‌ها و سازمان معاونت اجتماعي نيروي انتظامي و پليس پيشگيري، در ساخت اين مستند با ما همكاري داشته و كار تيمي خوبي ارائه شده است.

تهيه‌كننده مستند «شوك» اين برنامه را چالشي معرفي كرد و گفت: ما در اين برنامه مصداق‌هاي عيني را بررسي كرده‌ايم و در تمام صحنه‌ها حضور داشتيم و خيلي مواقع دوربين مخفي هم در اين پروژه‌ها همراهمان بود و عمليات واقعي قاچاقچيان چوب را نمايش داده‌ايم و مساله ويلاسازي‌هاي غيرمجاز و خلع يد از موضوعاتي است كه در تلويزيون كمتر به آن پرداخته مي‌شود.

فرشاد شكيبي در ادامه افزود: ما مي‌خواهيم مردم و مسؤولان نسبت به محيط زيست خود هوشيار شوند.

وي روند تخريب جنگل‌ها را تاسف‌بار خواند و گفت: جنگل‌ها نقش بسيار مهمي را در آينده مردم دارند و جنگل‌هاي شمال كشور از لحاظ ذخيره‌ ژنتيكي و تنوع گياهي در جهان بي‌نظير هستند.

شكيبي در پايان ابراز عقيده كرد كه «شوك» پربيننده‌ترين مستند سيماست و اظهار اميدواري كرد كه برنامه با استقبال فراواني روبه‌رو شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016