چهارشنبه 28 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اثر تازه یوسا منتشر می‌شود، مهر

"رویای سلت" رمان جدید وارگاس یوسا برنده نوبل ادبیات امسال، از سوی انتشارات فابر در سال 2012 همزمان با آمریکا در انگلستان منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، یوسا در رمان اخیر خود به زندگی انقلابی ایرلندی سر راجر کیسمنت می‌پردازد که به جرم خیانت به کشور پس از قیام عید پاک 1916 اعدام شد. رمان با شخصیت اصلی کتاب از لیورپول و دوبلین تا کنگو و پرو جایی که او به‌عنوان کنسول بریتانیا مشغول به‌کار بود همراه می‌شود و سرانجام ماجرا در لندن و زندان پنتون‌ویل مکانی که زندگی کیسمنت در آن خاتمه یافت پایان می‌یابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بخشهایی از رمان که حاوی تجربیات کیسمنت از آمریکای جنوبی است از نکات شایان توجه این رمان محسوب می‌شود جایی که او در مبارزات انسان‌دوستانه در برابر سوءاستفاده از کارگران بومی آمازون در پرو از سوی شرکتهای تولید کائوچو شرکت می‌کند.

ناشر، این اثر را در راستای سنت رمان‌نویسی این نویسنده و همسو با آثاری چون گفتگو در کاتدرال، جنگ آخرالزمان و سور بز و همچنین مسائلی چون سیاست و مشکلات بین‌المللی که ذهن یوسا را به خود مشغول می‌کند، به شمار می‌آورد.

فابر که بیش از سه دهه است که آثار یوسا را منتشر می‌کند چاپ "رویای سلت" را در راستای گسترش چشمگیر خوانندگان انگلیسی زبان از آثار این نویسنده پس از کسب جایزه نوبل عنوان کرده است.

ماریو وارگاس یوسا با نام کامل جرج ماریو پدرو وارگاس یوسا زاده 28 مارس 1936 نویسنده‌ و متفکر اهل پرو و یکی از برترین رمان‌نویسهای معاصر آمریکای جنوبی است . وی آثار مطرحی از خود به جاگذاشته و جوایز معتبری را نیز از آن خود کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016