دوشنبه 17 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

براي نخستين بار بعد از انقلاب، ايران در كانادا هفته فرهنگي برگزار مي‌كند، ایلنا

هفته فرهنگي جمهوری اسلامی ایران در کانادا براي اولين بار بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهر تورنتو آغاز شد.

به گزارش ايلنا،رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه ها با اعلام اين خبر گفت: هفته فرهنگي ايران در کانادا در موزه علوم شهر مهاجر پذير تورنتو و در فضايي بالغ بر 500 متر مربع گشایش یافته و با استقبال عمومی مواجه شده است.

محمدحسين برزين با اشاره به تدارك برنامه هاي متنوع فرهنگي براي معرفي هر چه با شكوه تر فرهنگ و تمدن ايران به مردم كانادا تصريح كرد: به منظور آشنايي هر چه بيشتر و بهتر بازديدكنندگان، نمايشگاه عكسي از آثار معتبر حرفه اي ترين عكاسان ايراني در قالب تصاويري از گذشته و ايران امروز در كنار نمايشگاه سوغات و پذیرایی ايرانی ، لباس اقوام ، موسیقی، چایخانه سنتی،به نمايش عمومی در آمده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه ها افزود: همچنين به منظور معرفي هنرهای سنتی و تمدن كهن ايران، کارگاه آموزشی صنايع دستي همراه با نمايش آثاری فاخر از بديع ترين صنايع دستي ايران، نمايش هاي آئيني، سفره هفت سين و چايخانه سنتي به همراه غرفه اطلاع رساني و انتشارات گردشگري در کنار مولاژ مشاهير در معرض ديد عموم قرار گرفته است.

وي با اشاره به عزم دولت و تشکیلات گردشگری ايران به توسعه مناسبات فرهنگي و گردشگري با دیگر کشورهای جهان گفت: جمهوری اسلامی ایران با بهره گيري از فرهنگ غني و تاريخي خود با معرفي جاذبه هاي گردشگري فرهنگي و اسلامي خود نسبت به جذب گردشگران و توسعه مناسبات فرهنگي گام های بزرگی برداشته و با حضور مقتدرانه در نمايشگاه هاي بين المللي و هفته هاي فرهنگي همراه با ارائه بسته های سرمايه گذاري، اکنون در مقاصد سفر و صنایع وابسته به گردشگری، به مقصدی امن و رقيبي قابل اعتنا تبديل شده كه دست يابي به چشم انداز 20 ساله گردشگري نخستين رهاورد اين برنامه ريزي است.

برزین با اشاره به اینکه کانادا دومین کشور بزرگ جهان بعد از روسیه به شمار می رود، افزود: کانادا کشور مهاجران است و سیاست هایش بر اساس ارج گذاردن به سنت های خود در کنار تشویق چندفرهنگی به طور همزمان است. طوری که بیشتر گروه های قومی در کانادا حضور دارند. در نتیجه، ویژگیهای فرهنگی و سنتی متنوعی در کانادا جریان دارد به همین دلیل برگزاری هفته فرهنگی ایران، رویداد بزرگی برای معرفی فرهنگ و تمدن کهن ایران به شمار می رود.

وی ادامه داد: با توجه به آمارهای موجود از جامعه ایرانی مقیم کانادا که بیشتر آن ها در استان های انتاريو ( با مرکزيت تورنتو)، بريتيش کلمبيا ( ونکوور)، و کبک ( مونترال) ساکن هستند، به طور حتم هفته فرهنگی ایران به خوبی ظرفیت های کشورمان و این جامعه بزرگ را نمایان خواهد ساخت.

هفته فرهنگي ايران در کانادا با هدف آشنايي و شناساندن ايران اسلامي برخلاف سياه نمايي های رسانه های برخی کشورهای غربی تا 22 آبان سال جاری ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016