چهارشنبه 19 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دانشگاه مجازی ازدواج راه اندازی می شود، مهر

مدير کل امور تربيتی سازمان ملی جوانان گفت: برای اجباری شدن صدور گواهينامه ازدواج و فراگير کردن سامانه ازدواج، دانشگاههايی مجازی در اين زمينه ايجاد می شود.
مهدی صدری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ايجاد اين دانشگاههای مجازی هم سخت افزارهای سنگين و پرهزينه نياز دارد و هم نرم افزارهای گسترده و اگر قرار باشد گستره ما در سامانه آموزش ازدواج ملی باشد بايد ساختارهای سنگين مالی و علمی اين سامانه را پشتيبانی کند.

وی با بيان اينکه ايجاد اين دانشگاه مجازی زمانبر است و تا يکی دو سال آينده نمی توانيم ادعا کنيم که آموزشهای قبل از ازدواج را به صورت ملی مجازی کرده ايم گفت: هم اکنون افرادی که در دوره های ساج ( سامانه ازدواج جوانان) شرکت کرده اند مانند دانشجو دوره های دانشگاهی در کلاسهای مجازی شرکت می کنند و کارهای علمی و تحقيقاتی آنها در نمره دهی شان اثر گذار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مدير کل امور تربيتی سازمان ملی جوانان افزود: قرار نبود که سامانه ساج پاسخگوی نياز آموزشی در حين ازدواج و قبل از ازدواج جوانان باشد بلکه تنها يک مدل و الگو است برای سنجش اينکه آيا می توان از فضای مجازی و آموزشهای غيرحضوری برای آموزش ازدواج استفاده کنيم يا نه.

وی با بيان اينکه در حال حاضر حدود ۳۰۰ زوج در دوره های ساج آموزش غيرحضوری ازدواج می بينند افزود: اين تعداد در قياس با آمار زوجهای کشور رقم قابل ملاحظه ای نيست. ما ادعای آموزش مجازی ازدواج در سامانه ساج نداريم و اگر اعلام شد که بر اساس اين آموزشها گواهينامه ازدواج صادر و اين آموزشها اجباری می شود دورنمای اين دوره ها و هدف سازمان برای چند سال آينده بوده است.

صدری با تاکيد بر اينکه صدور گواهينامه ازدواج در برنامه چهارم توسعه پيش بينی شده بود گفت: در سند ازدواج جوانان صدور اين گواهينامه آمده است ولی در حال حاضر به خاطر مقاومتهايی است که بعد از ايجاد سامانه ساج ايجاد شد، اجباری شدن صدور اين گواهينامه به تعويق افتاده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر سازمان ملی جوانان از مواضع خود در اجباری شدن آموزشهای سامانه ساج عقب نشينی کرده تا در زمان مناسب پرشی را در اين زمينه انجام دهيم و با تکميل زيرساختها با قاطعيت وارد صحنه شويم چرا که آموزشهای اجباری قبل از ازدواج حداقل آموزش مورد نياز است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016