جمعه 21 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


در همين زمينه
9 مهر» پزشکان مسلح می‌شوند، مهر
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پزشکان در ایران به اسپری و شوکر الکتریکی مجهز می‌شوند، ایسنا

به دنبال سوء قصد به جان چند پزشك در چند وقت اخیر و افزایش نگرانی‌ها در میان جامعه پزشكی ایران، معاون امور رفاهی و اجتماعی سازمان نظام پزشكی كشور از ارائه تجهیزات پزشكی به پزشكان متقاضی واجد شرایط خبر داد.

به گزارش ایسنا، دكتر حسن هویدا، روز پنجشنبه اعلام كرد كه پزشكان متقاضی سراسر كشور كه خواستار دریافت تجهیزات دفاع شخصی شامل اسپری اشك‌آور و شوكر الكتریكی كه «به انتخاب متقاضیان در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت» هستند، از روز شنبه، ۲۲ آبان‌ماه می‌توانند درخواست خود را به معاونت رفاهی سازمان نظام پزشكی مراكز استان‌ها ارائه كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: «طبق توافق حاصل شده با نیروی انتظامی،‌كلیه اعضای سازمان نظام پزشكی كشور كه متقاضی دریافت تجهیزات دفاع شخصی هستند، پس از تأیید صلاحیت آنان در خصوص سلامت روانی و عدم اعتیاد و سوء‌پیشینه كیفری و انتظامی توسط سازمان نظام پزشكی، این تجهیزات را دریافت می‌كنند.»

این اظهارات درحالی عنوان شده است كه سوء قصد به جان چهار پزشك در ایران در چند وقت اخیر كه به كشته شدن دو نفر از آن‌ها انجامیده است، نگرانی‌هایی را در میان جامعه پزشكی ایران بوجود آورده است.

در اواخر شهریور‌ماه، دكتر عبدالرضا سودبخش، دانشیار بخش عفونی بیمارستان امام خمینی و دانشیار دانشگاه علوم پزشكی تهران، هنگام خروج از مطب خود مورد سوء قصد فدر یا افرادی ناشناس قرار گرفت و به ضرب گلوله كشته شد.

یك روز پس از این واقعه، دكتر غلامرضا سرابی، متخصص داخی و فوق تخصص قلب و عروق و پزشك بیمارستان خاتم الانبیاء نیز، حین خروج از مطب خود در حوالی نارمك هدف گلوله قرار گرفت و پس از بستری شدن در بیمارستان، جان باخت كه به دنبال این سوء قصد، خبرگزاری دانشجویان ایران،‌ایسنا به نقل از بازپرس ویژه قتل تهران نوشت كه دو متهم به قتل دكتر سرابی بازداشت شده و به ارتكاب جنایت اعتراف كرده‌اند.

این در حالی است كه ایسنا پس از آن به نقل از فرمانده انتظامی استان كرمانشاه اعلام كرد كه یكی از مظنونین به قتل دكتر سرابی پس از آن‌كه در كرمانشاه تحت محاصره پلیس قرار گرفته، خودكشی كرده و تلاش برای دستگیری مظنون دیگر ادامه دارد.

همچنین یك روز پس از سوء قصد به جان دكتر سرابی در تاریخ اول مهرماه، خبرگزاری‌ها اعلام كردند كه یكی از پزشكان متخصص زنان و زایمان كرمانشاه در منزل شخصی‌اش از سوی فردی مورد حملات چاقو قرار گرفته و روانه بیمارستان شده است.

این در حالی است كه خبرگزاری فارس نیز پیش از این اعلام كرد كه در روز ۱۳ آبان، دو نفر در یكی از شهرك‌های غرب تهران بر اثر تیراندازی مجروح شدند كه یكی از مجروحین پزشك بوده است.

این خبرگزاری همچنین افزود كه مأموران انتظامی تهران دلیل این درگیری را اختلافات مالی عنوان كرده و افزوده‌اند كه دو نفر مظنون در خصوص این تیراندازی شناسایی شده‌اند و تحقیقات بررسی بیشتر در دست انجام است.

وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشكی ایران و دانشگاه علوم پزشكی تهران پیش از این هركدام به طور جداگانه از نیروی انتظامی خواسته‌اند تا عاملان سوء قصد به جان دو پزشك كشته شده را شناسایی كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016