سه شنبه 25 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون وزیر کشور: با 300 هزار تومان همه عروسی کنند، ايسنا

معاون فرهنگي ـ اجتماعي وزير كشور گفت: با هماهنگي سازمان ملي جوانان، همه زوج‌ها را با 300 هزار تومان به خانه بخت مي‌فرستيم.

به گزارش ايسنا، عليرضا افشار با اشاره به هماهنگي‌هاي صورت گرفته بين وزارت كشور و سازمان ملي جوانان افزود: در حال اجراي طرح «آسان سازي ازدواج» هستيم، به طوري كه افراد مي‌توانند تنها با پرداخت 300 هزار تومان، مراسم ازدواج خود را برگزار كنند.

وي ادامه داد: اين خدمات شامل كرايه خودرو عروس، فيلمبرداري، سالن پذيرايي و سرو ميوه و شيريني بوده كه توسط بنياد ازدواج آسان ارائه مي‌شود و به طور ميانگين تاكنون 90 هزار زوج اين خدمات را دريافت ‌كرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




همت ازدواج با جوانان، جهيزيه عروس خانم‌ها با ما

به گفته معاون فرهنگي ـ اجتماعي وزير كشور در اين طرح جهيزيه نوعروسان هم با مبلغي در حدود 700 هزار تومان در اختيار زوج قرار گرفته و در مجموع آن‌ها با يك ميليون تومان كه تمامي آن هم در قالب يك وام قرض‌الحسنه ارائه شده، مي‌توانند ازدواج كرده و زندگي خود را تشكيل دهند.

وي همچنين به لزوم آموزش و اهميت آن در بدو ازدواج تاكيد كرد: علاوه بر خدمات مادي، بحث خدمات توجيهي و فرهنگي نيز خواهيم داشت، چرا كه يكي از دلايل بالا رفتن سن ازدواج، مراسمات دست و پاگير است و هم اكنون در حال توسعه آن در كل كشور هستيم.

همه جوانان سوار بر قطار ازدواج شوند

افشار با اعلام اين كه در آينده نزديك همه جوانان در بنياد ملي ازدواج آسان و پايدار عضو خواهند شد، خاطر نشان كرد: اين بنياد به مانند قطاري كه همه جوانان بايد براي ازدواج سوار بر آن شوند و در همين راستا هم موافقتنامه همكاري در امر ازدواج جوانان ميان وزير كشور و رييس سازمان ملي جوانان مبادله شده است.

وي درباره ضرورت تشكيل اين بنياد، تصريح كرد: اين بنياد براي ساماندهي و حمايت از شبكه‌هاي خيرين و فعالان ازدواج در استان‌ها تشكيل شده است.

معاون فرهنگي ـ اجتماعي وزير كشور تاكيد كرد: بر اساس مصوبات شوراي اجتماعي كشور و شوراي عالي جوانان در اجراي قانون تسهيل در امر ازدواج جوانان تلاش گسترده‌اي براي ارائه خدمات و تسهيلات در امر ازدواج جوانان، كاهش سن ازدواج، كاهش تجملات و پايداري ازدواج و تحكيم بنياد خانواده‌ آغاز شده كه با همكاري و مشاركت مردم، نهادهاي عمومي و تشكل‌هاي غير دولتي تحقق مي‌يابد.

دبير شوراي اجتماعي كشور ايجاد بنياد ملي ازدواج آسان و پايدار و شبكه‌هاي فعالان ازدواج استان‌ها را بستري مناسب براي ساماندهي و تقويت اقدامات داوطلبانه خيرين، كارشناسان و صاحبنظران امور ازدواج و خانواده‌ عنوان كرد.

وي اضافه كرد: بحث تحكيم و تعالي خانواده‌ و كاهش طلاق به عنوان دومين فصل مورد توجه در اين طرح است كه بر اساس آن مساله تسهيل ازدواج و كمك به آسان سازي آن مورد توجه قرار گرفته است.

افشار ادامه داد: با مشاركت سازمان‌هاي دست اندركار و خيرين قصد ايجاد و تشكيل بنياد ازدواج آسان را داريم تا از طريق كمك به تهيه تجهيزيه و تامين هزينه‌ها زمينه ازدواج‌هاي آسان براي جوانان را در كشور مهيا كنيم.

آموزش مهارت‌هاي زندگي الزامي مي‌شود

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود از الزامي شدن «آموزش‌هاي قبل از ازدواج» و «مهارت‌هاي زندگي» خبر داد و يادآور شد: بر اين اساس مسايل مربوط به آيين زندگي با توجه به آداب و رسوم ايراني و اسلامي مورد توجه قرار مي‌گيرد تا با تثبيت و گسترش آيين‌هاي بومي و اصيل از ترويج رويكردهاي غربي در جامعه مقابله شود.

براي طلاق چاره انديشي كنيد

معاون فرهنگي ـ اجتماعي وزير كشور ضمن هشدار به تمامي دستگاه‌هاي فرهنگي و اجرايي كشور نسبت به افزايش آمار طلاق در جامعه، ادامه داد: افزايش طلاق يكي از شاخص‌هاي نامطلوب آسيب‌هاي اجتماعي است كه بايد براي آن چاره انديشي شود.

وي اظهار كرد: آموزش مهارت‌هاي زندگي در سه مقطع قبل از ازدواج، در آستانه ازدواج و پس از ازدواج با رويكرد آشنايي روابط سالم با همسر، شيوه‌هاي تربيت فرزندان و ساير آموزه‌هاي ديني از مهمترين برنامه‌هاي كاهش طلاق در طرح تحول اجتماعي است.

افشار با اشاره به اهميت ازدواج‌هاي ساده و آسان، عنوان كرد: مهريه همسرم، يك جلد قرآن مجيد، يك تفسير الميزان و يك سفر حج بود.

وي بيان كرد: به همه جوانان به ويژه‌ آنهايي كه در آستانه ازدواج هستند، توصيه مي‌كنم، براي تعيين ميزان مهريه از سنت پيامبر و حضرت علي (ع) پيروي كنند.

معاون فرهنگي ـ اجتماعي وزير كشور در ادامه تصريح كرد: طرحي كه اين روزها از طرف سازمان ملي جوانان درباره مهريه متعارف و 14 سكه‌اي ارائه شده است، مي‌تواند زمينه ساز كاهش ميزان مهريه در كشور باشد.

به باور وي ارائه اين گونه طرح‌ها مفيد اما ناكافي است، چرا كه براي ترويج فرهنگ ازدواج بايد به سه اصل آسيب شناسي ازدواج ، آموزش‌هاي قبل از ازدواج و ارائه الگوهاي صحيح به جوانان توجه داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016