پنجشنبه 4 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرح کتابخوانی در تاکسی‌های شهر مشهد اجرا می‌شود، ايسنا


مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيرانی مشهد از اجرای طرح کتابخوانی در تاکسی‌های شهر مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان - "غلامرضا زارعی" در همايش رونمايی از طرح کتاب در تاکسيرانی که در سالن مطالعات استانداری برگزار شد، در خصوص هدف اجرای اين طرح گفت: به علت ترويج فرهنگ کتابخوانی برای زائران و مجاوران و اين‌که در عصر تکنولوژی قرار داريم، بنا شد با همکاری اداره کل کتابخانه‌های خراسان رضوی، با اجرای اين طرح در ۱۵۰ تاکسی پايلوت، زائران و مجاوران را تشويق به استفاده چند دقيقه‌ای وقت اضافه خود برای خواندن کتاب کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با بيان اين‌که ترويج فرهنگ کتابخوانی برای زائران و مجاوران در تاکسی امری شايسته است و به استفاده بهينه از وقت اضافه مردم کمک می‌کند، افزود: نقاط شروع اين طرح از مبادی شهر و شبکه‌های بی سيم ۱۳۳ و با اولويت اول مکانی فرودگاه است.

زارعی با بيان اين‌که تاکسی‌های گردشی به زودی از دور خارج و به تاکسی‌های خطی تبديل می‌شوند، تصريح کرد: از اين‌رو شهروندان می‌توانند در مدت زمان چند دقيقه‌ای از کتاب‌های مختصر و مفيد استفاده کنند.

به گفته وی، در صورت استقبال مردم از اين طرح طی سه ماه آينده، طرح کتابخوانی در ۱۵۰ تاکسی به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تاکسی افزايش می‌يابد.

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيرانی مشهد با اشاره به گفته امام جمعه مشهد مبنی بر اين‌که تاکسی سنگر و تاکسيران حافظ مال و ناموس مردم است، افزود: اين نشان از اهميت تاکسی و شغل شريف تاکسيرانی دارد.

به گزارش ايسنا، فاطمه غيور، رييس کميسيون محيط زيست و خدمات شهری شورای شهر مشهد و ناظر شورا در سازمان تاکسيرانی با اشاره به اين‌که کشور ما در دهه پيشرفت و تکنولوژی قرار دارد، افزود: از راه‌های پيشرفت، ترويج فرهنگ کتابخوانی است.

به گفته وی، شهروندان نياز به دانايی دارند و بايد يادگيری اين فرهنگ و دانايی را از هر جايی شروع کنند.

رييس کميسيون محيط زيست و خدمات شهری شورای شهر مشهد با تاکيد بر اين‌که کتاب بايد در سبد خانوار جايی داشته باشد، اظهار کرد: اين‌که سازمان‌هايی از شهرداری از جمله تاکسيرانی به جز کارهای خدمات شهری در زمينه‌های ديگری چون اجتماعی و فرهنگی، ‌خصوصا در کتابخوانی فعاليت دارند قابل تقدير است.

به گزارش ايسنا، در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمين محمدرضا مهورز، رييس کميسيون حمل و نقل و ترافيک شورای شهر مشهد، اجرای اين طرح را برای تاکسيرانان کار دشواری برشمرد و افزود: با خواندن کتب و مطالب اخلاقی، تاکسيرانان بايد بکوشند تا رفتارشان مطابق با اخلاقيات محتويات اين کتاب‌ها باشد.

وی با ارايه پيشنهاداتی در خصوص اين طرح، گفت: کتاب‌هايی که در اختيار شهروندان قرار می‌گيرد، بايد به روز باشد؛ هم‌چنين بايد امکانی فراهم کنيم که اگر شهروندی به کتابی علاقه نشان داد، آن را در اختيارش قرار دهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016