دوشنبه 15 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شمس آل احمد درگذشت، ايلنا

شمس آل احمد در بيمارستان شهيد باهنر براثر عفونت و بيماری ريه درگذشت.


ايلنا: شمس آل احمد شب گذشته (۱۴ آذرماه) در بيمارستان شهيد باهنر درگذشت.
احمد آل احمد (پسر شمس آل احمد) با تاييد خبر درگذشت شمس آل احمد به خبرنگار ايلنا گفت: شمس آل احمد؛ شب گذشته (۱۴ آذرماه) ساعت ۱۱ شب براثر عقونت و مشکل ريه درگذشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته‌ی وی؛ آل احمد در سن ۸۱ سالگی درگذشته است.
اين هنرمند از ۴۰ روز پيش در بيمارستان شهيد باهنر (بيمارستان فرهنگيان) به دنبال تشديد بيماری در بخش آی سی يو بستری شده بود.
فرزند آل احمد گفت: پيکر اين هنرمند فردا؛ از مقابل بيمارستان شهيد باهنر به سمت بهشت زهرا تشييع می‌شود تا احتمالا در قطعه‌ی هنرمندان به خاک سپرده شود.
پسر آل‌احمد اعلام کرد: مراسم ختم اين هنرمند روز پنج شنبه در مسجد نور واقع در ميدان فاطمی از ساعت ۱۳ تا۱۴ :۳۰ برگزار می‌شود.
شمس‌الدين سادات آل‌احمد، برادر مرحوم جلال آل احمد است. او در تيرماه ۱۳۰۸ در تهران به دنيا آمد و پس از پيروزی انقلاب اسلامی مدتی در روزنامه‌های اطلاعات و کيهان و مدتی نيز در شورای سرپرستی صدا و سيما فعاليت داشت. شمس در سال ۱۳۵۹ طی فرمان حضرت امام خمينی (ره) به عضويت در شورای انقلاب فرهنگی منصوب شد و تا پيش از بيماری به نويسندگی و پژوهش می‌پرداخت.
از کارهای شمس آل احمد در زمينه‌ی تصحيح متون می‌توان به «طوطی‏نامه» اشاره کرد که ۳۱ سال پيش به چاپ رسيد. ديگر آثار شمس آل‌احمد عبارتند از: گاهواره، عقيقه، مجموعه قصه قدمايی، سير و سلوک، از چشم برادر و حديث انقلاب.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016