جمعه 6 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاهش جمعیت حیات وحش بر اثر تخریب زیستگاههای کشور، مهر

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست با اشاره به تخریب زیستگاهها در کشور گفت: حیات وحش و گونه های جانوری به دلیل تغییر کاربری زیستگاههای خود را از دست داده و بیشترین آسیب را متحمل و جمعیت آنها کم شده است.

محمد باقر صدوق در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه جشن خودکفایی گندم زمانی اتفاق افتاد که بسیاری از زمینها به زیر کشت گندم رفت در حالی که سابقا زیستگاه بوده اند و متاسفانه با این شعار زمینهای با شیب تند و مراتع مختلف شخم زده شده و از بین رفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی تاکید کرد: این نوعی فرصت طلبی بود که عده ای از آن استفاده کرده اند چرا که برآوردهای دقیق علمی محققان نشان می دهد ایران در بهترین شرایط اکولوژیک امکان بهره برداری بیش از 8 میلیون تن گندم را ندارد.

به گفته صدوق، وضعیت جمعیت گونه های جانوری در زیستگاههای کشور نسبتا مطلوب است اما زیستگاهها بر اثر جاده سازی های بی مورد و شکار تهدید می شوند.

صدوق اضافه کرد: زاگرس با مشکل سوخت و بریدن سرشاخه ها از سوی مردم مواجه است و علاوه بر حضور دام در اکوسیستمهای حفاظت شده، مشکلات دیگری نیز دارد که باید از طریق پروژه حفاظت از تنوع زیستی زاگرس شناسایی و مرتفع شود.

وی تاکید کرد: در استانها افت جمعیت گونه ها را شاهد هستیم، چون سازمان محیط زیست آب رفته است و ماموران اجرایی آموزش دیده وجود ندارد، نسل جدید بی تفاوت است و عاشق محیط زیست نیست. قبلا افراد عاشق محیط زیست استخدام می کردند ولی الان دیگر اینطور نیست.

وی با تاکید بر اینکه شکاربانی داشتیم که زنش فوق لیسانس داشت گفت: زن این محیط بان حاضر نمی شد در منطقه ای بیاید که شوهرش کار می کرد. از سوی دیگر امنیت شغلی محیط بانان باید تامین شود در حالی که اینطور نیست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016