دوشنبه 24 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نخستین سینمای محیط زیست ایران افتتاح شد، بی بی سی

همزمان با هفته محیط زیست در ایران، نخستین سینمای ویژه فیلم های محیط زیستی و حیات وحش توسط شهرداری تهران و در موزه دارآباد در شمال این شهر افتتاح شد.

اسماعیل کهرم، استاد دانشگاه و کارشناس محیط زیست در ایران در گفت و گو با بی بی سی فارسی این اقدام شهرداری تهران را گام مثبتی برای اطلاع رسانی و آموزش غیر مستقیم درباره محیط زیست دانست.

آقای کهرم که از سخنرانان مراسم افتتاح این سینما در شامگاه دوشنبه ۱۷ خرداد (۷ژوئن) بوده است، گفت: "قرار است در این سینما فیلم هایی با سوژه های مختلف درباره طبیعت، رفتار و فرهنگ ما و یا عادات نامناسب ما در زمینه محیط زیست به نمایش گذاشته شود."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




آقای کهرم گفت که این سینما در سالن کوچک اما مجهزی در موزه دار آباد تهران ساخته شده است که قرار است روزانه در دو نوبت فیلم های مستند تولید ایران و سایر کشورها را به نمایش عموم بگذارد.

او درباره منبع تهیه فیلم های زیست محیطی برای این سینما گفت: "ما در ایران مستند سازهای خوبی داریم و تعدادشان هم زیاد است."

آقای کهرم دلیل اصلی بی توجهی به مساله محیط زیست در ایران را نبود اطلاع رسانی درست برشمرد و سینما را یکی از راه های مناسب برای آموزش مردم در این زمینه دانست.

پیش تر در ایران جشنواره فیلم های محیط زیستی با عنوان جشنواره فیلم سبز به وسیله سازمان دولتی محیط زیست ایران برگزار می شد اما این جشنواره پس از چهار سال فعالیت متوقف شد.

آقای کهرم با ابراز تاسف از تعطیلی این جشنواره به بی بی سی فارسی گفت که فیلم های خوبی از سراسر جهان در این جشنواره به نمایش در می آمد.

در همین حال به گزارش خبرگزاری مهر از ایران محمد هادی حیدرزاده، رئیس ستاد توسعه پایدار و محیط زیستی شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه این سینما از "عدم همکاری سازمان محیط زیست ایران با طرح های زیست محیطی شهرداری تهران" انتقاد کرد.

آقای حیدرزاده گفت: "اصرار عجیبی در بی توجهی به فعالیت های محیط زیست شهرداری از سوی سازمان محیط زیست وجود دارد."

موزه دارآباد تهران در سال ۱۳۷۲ به وسیله شهرداری تهران و با هدف آشنا کردن مردم با محیط زیست و حیات وحش افتتاح شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016