چهارشنبه 18 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز به كار رسمي شبكه كودك همزمان با آغاز سال 90

ايسنا - معاون سيما در نشستي چهار ساعته با برنامه‌سازان کودک و نوجوان، افق‌هاي پيش‌روي شبکه «خردسال، کودک، نوجوان و خانواده» را بررسي کرد.

به گزارش سرويس تلويزيون ايسنا، در اين نشست دکتر علي دارابي، معاون سيما گفت: «در حوزه کودک و نوجوان روح تازه‌اي دميده مي‌شود تا براي پنج سال آينده آثار فاخري توليد شود.»

وي از شروع به کار رسمي شبکه خردسال، کودک، نوجوان و خانواده همزمان با آغاز سال 90 خبر داد و گفت: « ساز و کارهاي لازم براي مأموريت جديد شبکه دو فراهم شده است. اين شبکه به طور اختصاصي به حوزه خردسال، کودک، نوجوان و خانواده مي پردازد و برنامه‌هاي غير مرتبط با اين حوزه به بخش‌هاي ديگر منتقل مي‌شود.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دکتر دارابي از تشکيل شوراي عالي کودک و نوجوان در آينده نزديک خبر داد و گفت: شوراي تخصصي کودک و نوجوان، برنامه‌ي همه‌ي شبکه‌ها را دراين حوزه رصد مي‌کند و در شوراهاي راهبردي نيز نظر همه صاحبنظران دريافت مي‌شود.

معاون سيما در بخش ديگري از سخنان خود با تأکيد بر ضرورت توليد آثار ارزشمند انيميشن با هدف حضور درعرصه‌هاي فراملي گفت: ما بايد بکوشيم تا در توليد انيميشن ديني و ارزشي تا پنج سال آينده قطب جهان شويم.

دکتر دارابي برگزاري جشنواره انيميشن درسال آينده را نويد داد.

وي در ادامه با اشاره به توطئه‌هاي شبکه‌هاي ماهواره‌يي در خصوص هدف قرار دادن ارزش‌هاي ديني مردم گفت: در شبکه‌هاي سيما بايد مسائل تربيتي و آموزه‌هاي ديني هنرمندانه راهبري شود و معاونت سيما ازهر گونه کار در اين زمينه حمايت مي‌کند.

دکتر دارابي تأکيد رهبر فرزانه انقلاب اسلامي مبني بر دو برابر شدن توليدات سيما را مورد توجه قرار داد و گفت: بايد بکوشيم اخلاق، اميد، آگاهي و دين را با برنامه‌هاي شاد و با نشاط به ميان بچه ها بياوريم و ارزش‌هاي والاي انقلاب را به نسل‌هاي بعدي منتقل کنيم.

وي افزود: ما بايد به ارزش‌هاي امام (ره) و شهدا احترام بگذاريم و ميراث اسلامي، قهرمانان و الگوهاي اسلامي ايراني را به کودکان و نوجوانان معرفي کنيم.

معاون سيما جامعه ايران اسلامي را پرافتخار و متمدن توصيف کرد و گفت: برنامه‌ها را به‌گونه‌اي بسازيم که کودکان و نوجوانان از گذشته احساس غرور کنند و به آينده اميدوار باشند.

دکتر دارابي فصل مشترک همه شبکه‌ها و برنامه‌سازان را «مخاطب» خواند و گفت: توليد برنامه‌ها با مخاطب خردسال، کودک و نوجوان که مردان و زنان آينده کشورند، بايد در بازه‌ي زماني 5 تا 10 سال تنظيم شود.

وي افزود: علاوه بر سريال‌هاي نوروزي 90 که همه آنها تا 25 اسفند آماده است، سريال‌هاي ماه مبارک رمضان، محرم و نوروز 91 نيز تنظيم شده است.

***

گزارش روابط عمومي معاونت سيما حاکي است در اين نشست برنامه‌سازان کودک و نوجوان، انيميشن و فيلم‌سازان اين حوزه در سه بخش‌ ويژه برنامه‌سازان، فيلم سازان و انيميشن به صورت جداگانه ديدگاه‌هاي خود را درخصوص وضع موجود و آينده‌ي برنامه‌سازي بيان کردند.

آذرميدخت يوسفي، تهيه کننده حوزه کودک و نوجوان تفکيک برنامه‌هاي شبکه دو سيما را براساس گروه سني خردسال، کودک و نوجوان ضروري دانست.

محمدمهدي رسولي، تهيه‌کننده و کارگردان عنصر تخيل و روياي کودکانه را در برنامه‌سازي مهم توصيف کرد و توجه هر چه بيشتر را به کارگردانان برنامه‌هاي کودک و نوجوان خواستار شد.

علي زارعان، مدير گروه کودک و نوجوان شبکه تهران گفت: درمعاونت‌هاي مختلف صدا و سيما 17 نهاد در خصوص کودک فعالند که ساماندهي آنها در يک مجموعه لازم است.

وي به روز شدن عروسک سازي در برنامه‌ها، برگزاري جشنواره سالانه کودک و نوجوان براي ايجاد فرصت رقابت بيشتر و استفاده از امکانات سروش کودک و نوجوان با عنوان رسانه مکمل شبکه خردسال، کودک، نوجوان و خانواده را براي ارتقاء کمي و کيفي برنامه‌هاي اين حوزه ضروري دانست.

احمد عرباني، کارگردان حوزه کودک و نوجوان گفت: استفاده از مديران متخصص و متبحر و آشنا به هنر و داشتن مشاوران خاص، کيفيت توليد انيميشن را بهبود مي‌بخشد.

بابک نظري اختصاص زمان مناسب پخش را براي انيميشن مورد توجه قرار داد.

عليرضا گلپايگاني، کارگردان کودک و نوجوان گفت: انيميشني موفق است که ايراني باشد و شبيه‌سازي نشود و همه عوامل برنامه‌ساز و سيما آن را جدي بگيرند.

وي تأکيد کرد: ايران مي‌تواند در خصوص انيميشن اخلاق محور در عرصه بين‌الملل نقش آفرين باشد.

فهيمه کيوان نويسنده حوزه کودک و نوجوان بر ضرورت توجه به پژوهش قبل از توليد تأکيد کرد و نگاه ويژه به شخصيت‌هاي ايراني و پرهيز از موازي کاري را خواستار شد.

استفاده از تکنولوژي در توليد انيميشن، کار گروهي و توجه به ارزش‌هاي جامعه در انيميشن از ديگر موارد مورد توجه اين نويسنده برنامه‌هاي کودک و نوجوان بود.

عليرضا کاويان‌راد، کارگردان کودک و نوجوان با اشاره به ضرورت اهميت دادن به کيفيت در توليد انيميشن گفت: انيميشن بايد با توجه به تخيل و تجسم کودکانه ساخته شود.

فراهم کردن فکر و محصول ايراني در حوزه انيميشن، موضوع مورد توجه شهاب کسرايي کارگردان و تهيه کننده کودک و نوجوان بود.

بهروز يغماييان، تهيه‌کننده کودک و نوجوان نيز پرهيز از کارهاي تک نفري در انيميشن و توجه به کار گروهي را خواستار شد.

عليرضا محمدي هم بر برنامه‌ريزي مستمر براي توليد انيميشن و تأمين اعتبار لازم در اين خصوص تأکيد کرد.

دربخش فيلم‌سازان فرشته طائرپور، کارگردان کودک و نوجوان گفت: فيلم‌سازي براي کودک و نوجوان نيازمند خلاقيت، جسارت و استفاده از تجربه‌هاي ديگران است و چنين فيلم‌هايي مخاطب را جذب مي‌کند.

منوچهر محمدي، فيلم‌ساز کودک و نوجوان توليدات چند سويه را ضروري دانست و گفت: سيماي کودک و نوجوان بايد در پيش‌خوان فرهنگي کشور سهم بزرگي داشته باشد و با کثرت توليد، موفق عمل کند.

مسعود کرامتي نيز گفت: آدم‌هاي بزرگ نبايد به جاي کودکان تصميم بگيرند و بايد در کار و توليد استعدادهاي کودکان کشف شود.

مرضيه برومند، نويسنده و کارگردان کودک و نوجوان پرهيز از کار سوپر مارکتي را مورد توجه قرار داد و گفت: کارهاي ديني و اخلاقي را مي‌توان در قالب‌هاي توليدي بسيار خوب قرار داد و آن را اثرگذار کرد.

وي توجه به استعدادهاي برنامه‌سازان شهرستاني و دادن فرصت به آنها، فراهم کردن تجهيزات لازم براي کار کودک و ايجاد آرامش و پشتيباني از برنامه‌سازان را مهم ارزيابي کرد.

وحيد نيکخواه آزاد، کارگردان حوزه کودک و نوجوان بر ضرورت فعال بودن برنامه‌هاي کودک و نوجوان در همه شبکه‌هاي سيما تأکيد کرد و گفت: شبکه کودک و نوجوان مي‌تواند بخشي از وقت برنامه‌اي خود را به ادبيات کودک ، سينماي کودک و موارد ديگري که کودکان را در بر مي‌گيرد اختصاص دهد.

همه سخنرانان اين نشست، ضمن ابراز خرسندي از اختصاص يک شبکه به حوزه خردسال، کودک، نوجوان و خانواده ابراز اميدواري کردند که اين شبکه بتواند برنامه‌هاي مورد علاقه مخاطب بيش از 20 ميليوني خود را ارائه کند.

***

معاون سيما کمتر از 24 ساعت پس از آن که درجمع برنامه‌سازان کودک و نوجوان برحمايت همه جانبه ازتوليد برنامه‌هاي اين حوزه تأکيد کرد، سخن خود را جامه‌ي عمل پوشاند و درجمع برنامه‌سازان مجموعه «کلاه قرمزي و پسرخاله» حاضر شد.

دکتر دارابي در اين ديدار ضمن گفت‌وگو با ايرج طهماسب، کارگردان و ديگر دست‌اندرکاران مجموعه «کلاه قرمزي و پسرخاله» از روند ضبط اين برنامه کودک و نوجوان و موانع پيش رو آگاه شد.

دکتر دارابي گفت: شبکه‌هاي مختلف سيما توليد و پخش برنامه‌هاي شاد و با نشاط را در دستورکار دارند و اين برنامه‌ها مورد حمايت معاونت سيما است.

وي از دست‌اندرکاران مجموعه «کلاه قرمزي و پسرخاله» خواست که اين برنامه را به عيد نوروز منحصر نکنند و از هم‌اکنون براي اعياد و مناسبت‌هاي مذهبي و ملي و نوروز 91 برنامه‌ريزي و توليد کنند.

معاون سيما با قدرداني از کار شايسته ايرج طهماسب و حميد جبلي، از آنها خواست که در تربيت و پرورش استعدادها براي توليد کارهاي فاخر بکوشند.

وي حضور مجموعه کلاه قرمزي درعرصه بين‌المللي، اعم از جشنواره‌ها و پخش براي مخاطبان ديگر کشورها را ضروري دانست و گفت: معاونت سيما از حضور برنامه‌هاي فاخر در عرصه‌ي بين‌الملل حمايت مي‌کند.

دکتر دارابي پيام‌هاي انساني و اخلاقي برنامه‌هاي کودک و نوجوان به ويژه «کلاه قرمزي» را درخور تحسين توصيف کرد و گفت: همه مولفه‌هاي پيشرفت جامعه ازجمله قانون، نظم و برنامه‌ريزي را بايد درقالب برنامه‌هاي کودک به آينده سازان جامعه آموخت.

ايرج طهماسب ـ کارگردان مجموعه « کلاه قرمزي و پسرخاله» ـ نيز ضمن قدرداني ازحضور و توجه معاون سيما در استوديوي ضبط اين برنامه گفت: تلاش دست‌اندر کاران برنامه کلاه قرمزي اين است که الگوي ايراني و حفظ اصالت را مورد توجه قراردهد و از غربي‌سازي برنامه خودداري کند.

وي تعامل دو سويه اين برنامه با صدا و سيما را ارزشمند توصيف کرد و گفت: همکاري متقابل برنامه‌سازان با صدا و سيما مي‌تواند کاري را درسطح ملي مطرح کند و ما خوشحاليم که با رسانه ملي ارتباط کاري بسيارخوبي داريم.

طهماسب کار کودک و نوجوان را مهم ارزيابي کرد و افزود: با توليد برنامه‌هاي فاخر مي‌توان پايه‌هاي تربيتي جامعه را محکم کرد و براين اساس کارهاي کودک و نوجوان بايد ارزش بيشتري پيدا کند.

معاون سيما پس ازنشست با برنامه سازان کودک و نوجوان و پيش ازحضور درجمع برنامه سازان مجموعه «کلاه قرمزي و پسر خاله»، دو استوديوي شبکه کودک و نوجوان را افتتاح و با دست‌اندرکاران برنامه «گوگوجي» نيز ديدار و گفتگو کرد.

***

با حضور معاونان رييس سازمان صدا و سيما در امور سيما و فناوري و توسعه رسانه استوديوهاي ديجيتال 22 و23 مجموعه الوند افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي معاونت سيما اين استوديوهاي کاملا ديجيتال هر يک به سه دستگاه دوربين و ميکسرهاي تصوير و صدا مطابق با استانداردهاي روز مجهزاست.

دراين استوديوها براي نخستين بار در معاونت سيما از تجهيزات Multiviewer براي مونيتورينگ استفاده شده است در اتاق فرمان اين استوديوها اتاق‌هاي جداگانه‌اي براي تجهيزات، کارگرداني و صدا طراحي شده است. مجموعه مساحت استوديو22 و 23 به ترتيب 150 و 100 متر مربع است.

هزينه‌هاي ساختماني اين دو استوديو شش ميليارد ريال و هزينه‌هاي تجهيزات آنها 15 ميليارد ريال است.

دکترعلي دارابي، معاون سيما در مراسم افتتاح اين دو استوديو از تلاش‌هاي دست‌اندرکاران راه‌اندازي استوديوها به ويژه معاونت فناوري و توسعه رسانه قدرداني کرد و دکترعسگري معاون فناوري و توسعه رسانه نيزابراز اميدواري کرد که حاصل تلاش همه دست‌اندرکاران، موفقيت روزافزون سيما در اجراي برنامه‌هاي مختلف باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016