سه شنبه 17 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک سال از بلاتکيفی آلبوم محمدرضا شجريان گذشت، ايلنا

آلبوم مرغ خوشخوان استاد محمدرضا شجريان که سال گذشته برای دريافت مجوز به وزارت ارشاد ارسال شد، هنوز موفق به دريافت مجوز نشده است. گويا کارکنان ارشاد به پيگيران چند و چون موانع صدور مجوز برای شجريان فقط می‌گويند: «باهاتون تماس می‌گيريم».



ايلنا: اين روزها از عدم اعطای مجوز به محمدرضا شجريان برای آخرين آلبومش(مرغ خوشخوان) خبر می‌رسد؛ نتيجه صحبت‌های خبرنگار ايلنا با مدير برنامه‌ی محمدرضا شجريان نيز اين گمانه را دوچندان می‌کند. لازم به ذکر است که اين اثر در سال ۸۷ در سالن وزارت کشور برای سه هزار نفر اجرا شده است؛ اما گويا انتشار آلبوم آن اجرای زنده؛ پس از يکسال هنوز سرنوشت روشنی ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بخش دوم کنسرت «رندان مست» که «مرغ خوشخوان» نام نهاده شده است برای گرفتن مجوز در روزهای پايانی سال ۸۸ به وزارت ارشاد فرستاده شد اما اکنون با گذشت بيش از يک سال؛ نه خبری از ارائه‌ی مجوز است و نه وزارت ارشاد صدور مجوز برای اين آلبوم را کأن لم يکن اعلام می‌کند.
محمدعلی رفيعی، مدير برنامه‌های محمدرضا شجريان، در اين زمينه می‌گويد: اواخر سال گذشته بود که بخش دوم کنسرت استاد در سال ۸۷ را برای انتشار در قالب يک آلبوم به وزارت فرهنگ و ارشاد فرستاديم اما اکنون هرچه پيگير می‌شويم، به نتيجه نمی‌رسيم و با تنها جوابی که مواجه می‌شويم اين است:«باهاتون تماس می‌گيريم».
وی افزود: در چنين شرايطی که برای گرفتن يک آلبوم با مشکلات فراوان مواجه هستيم، ديگر برای گرفتن مجوز کنسرت استاد شجريان هم اقدامی نکرده‌ايم.
وی درباره‌ی پروسه‌ی دريافت مجوز برای استاد محمدرضا شجريان پيش از موضع‌گيری‌ وی درباره حوادث سال گذشته اينگونه سخن گفت: قبلا پروسه‌ی گرفتن مجوز در بدبينانه‌ترين حالت؛ يک تا دو ماه طول می‌کشيد اما امروز يک سال است که برای مجوز يک آلبوم که قطعات آن پيش از اين در وزارت کشور روی صحنه اجرا شده، اقدام کرده‌ايم با اين حال بی‌ثمر بوده است.
رفيعی خاطرنشان کرد: با اوصافی که برای دريافت مجوز برای آلبوم‌های استاد شجريان پيش‌روی ما نهاده شده، ما مجبوريم آثارمان را در خارج از کشور منتشر کنيم و حق کپی رايت آن را نيز دريافت کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016