یکشنبه 22 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ممنوعيتي براي اجراي رضا رشيدپور وجود ندارد، ايسنا

مدير شبکه تهران درباره‌ي «ممنوعيت اجراي بازيگران در برنامه‌هاي نوروزي تلويزيون» گفت: بحثي را که معاون سيما مطرح کردند درباره‌ي ضرورت استفاده از توان و ظرفيت بالاي مجريان تلويزيون در برنامه‌هاي مختلف بوده است.

مسعود احمدي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ضمن بيان مطلب بالا عنوان کرد: عصاره‌ي کلام معاون سيما در حوزه‌ي اجرا اين است که ما بايد از اين همه ظرفيتي که سازمان صدا و سيما در طول دهه‌ها و سال‌ها کسب کرده است، استفاده کنيم.

وي افزود: طبيعي است که در برنامه‌هاي مختلف هر از چند گاهي از بازيگران براي تنوع استفاده مي‌شود؛ اين موضوع به صورت مقطعي اتفاق مي‌افتاده است و اتفاق هم مي‌افتد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




احمدي ادامه داد: اما وظيفه اصلي اجراي يک برنامه برعهده مجريان و گويندگاني است که سال‌ها در عرصه اجرا فعاليت کرده‌اند.

مدير شبکه تهران اظهار کرد: گويندگي محصول يک ماه و دو ماه نيست؛ بلکه محصول سال‌ها تمرين و ممارست است. هر چه بيشتر بتوانيم از توان مجريانمان استفاده کنيم برنامه‌هاي بهتر و صميمانه‌تري خواهيم داشت، ضمن اينکه بايد در جاي خود از ظرفيت بازيگران و هنرمندان نيز استفاده کنيم.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا مبني بر اينکه آيا احتمال بازگشت رضا رشيد پور به برنامه هاي شبکه تهران به ويژه در ايام نوروز وجود دارد؟ گفت: مجريان برنامه‌ي نوروز شبکه تهران همه مجريان اين شبکه از جمله آقايان احمدزاده، شهرياري، هومن حاج عبداللهي، خانم اميني فر و ... هستند.

مدير شبکه تهران ادامه داد: رسانه ملي محدوديتي در استفاده از مجريان خود ندارد، آقاي رشيدپور نيز مجري رسانه ملي هستند و هم اکنون در راديو برنامه اجرا مي‌کنند اما الان در شبکه تهران برنامه‌اي ندارند.

وي افزود: الويت ما در سال نو اين است که مجريان شبکه عهده‌دار اجراي برنامه‌ها باشند؛ بنابراين رضا رشيدپور در برنامه‌هاي سال تحويل ما حضور ندارد.

احمدي درباره اينکه آيا در آينده با رشيدپور همکاري خواهند داشت؟ اظهار کرد: همکاري با ايشان در آينده را بايد برنامه‌سازان در قالب طرح‌هاي تلويزيوني ارائه دهند؛ معمولا ما ارائه دهنده‌ي طرح به برنامه‌سازان نيستيم و انتخاب مجري به عهده تهيه‌کننده و گروه توليد است که با توجه به مقتضيات برنامه خود بايد مجريشان را انتخاب کنند.

وي درباره علت توقف پخش برنامه «چند دقيقه نقد» نيز به خبرنگار ايسنا گفت: «چند دقيقه نقد» اولين برنامه‌اي بود که در دوره‌ي جديد شروع به نقد سريال‌ها و برنامه‌هاي مختلف کرد. با توجه به اينکه يکي ديگر از شبکه‌هاي سيما برنامه مستقلي در اين زمينه توليد کرد، بنابراين ضرورت ديديم که آن شبکه برنامه را ادامه دهد.

مسعود احمدي بيان کرد: از زماني که برنامه «هفت» شبکه سه به نقد برنامه‌هاي نمايشي تلويزيون و سينما پرداخت، تصميم گرفتيم هم پوشاني نداشته باشيم؛ اما براي نقد برنامه‌هاي خودمان کماکان برنامه داريم و زماني که حجم برنامه‌هاي نمايشي‌مان به حد كافي برسد مجددا اين برنامه‌ها را راه‌اندازي مي‌کنيم.

وي درباره‌ي ممنوعيت تجمل گرايي در فيلم‌ها و سريال‌ها نيز به ايسنا گفت: اين ممنوعيت قاعده‌اي است که هميشه در رسانه بوده است و علت آنکه امروز بيشتر بر آن تاکيد مي‌کنيم به خاطر اهميت بسيار اين موضوع است و به آن معنا نيست که رسانه ملي قبلا به اين موضوع ديدگاهي نداشته و بي توجه بوده است.

مسعود احمدي در پايان بيان کرد: تجمل‌گرايي و اشراف‌منشي در هيچ کجا مورد قبول نيست؛ در نتيجه در برنامه‌هاي رسانه ملي نيز نمودي ندارد مگر اينکه بخواهيم تقابل دو گروه از طبقات جامعه را نشان دهيم، اگر جز اين باشد نه تنها هيچ رويکردي در اين زمينه نداريم بلکه هدفمان به تصوير کشيدن زندگي عادي و جاري مردم است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016