یکشنبه 22 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برخورد پلیس راه با بدحجابها در اتومبیل، مهر

رئیس پلیس راه کشور از کنترل نامحسوس ماموران پلیس راه در طرح نوروزی خبر داد و گفت: برخورد با بدحجابها در خودروها هر ساله در دستور کار پلیس راه بوده اما امسال با دقت بیشتری انجام می‌شود.

سرهنگ محمدرضا مهماندار روز شنبه در نشست خبری با اشاره به تمهیدات ویژه پلیس راه در طرح نوروزی گفت: ‌اولین هدف پلیس راه ارتقا انضباط ترافیکی در راههای کشور است زیرا این هدف مبنایی برای افزایش ایمنی راههای کشور است.

وی ادامه داد: همچنین کنترل استفاده از کمربند ایمنی،‌ کلاه ایمنی، سرعت و سبقت غیرمجاز و حرکات مخاطره‌آمیز از دیگر اقداماتی است که به منظور افزایش میزان انضباط ترافیکی انجام می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رئیس پلیس راه کشور با اشاره به بحث توسعه تجهیزات الکترونیکی گفت: با گسترش راهها و افزایش هر ساله وسایل نقلیه و کاربران ترافیکی جدید خطر در راهها افزایش می‌یابد. بر همین اساس برای کنترل راهها باید از تجهیزات جدید استفاده کرد.

رئیس پلیس راه کشور افزود: نیروی انسانی نمی‌تواند در تمام شبانه روز در تمامی جاده‌ها حضور داشته باشد. بر همین اساس استفاده از تجهیزات به روز بسیار حائز اهمیت است که گسترش نصب GPS و دوربینهای کنترلی از جمله این اقدامات است.

کشته شدن روزانه 53 نفر در نوروز 89

وی گفت: در طرح نوروزی سال گذشته که از 25 اسفند 88 تا پایان 15 فروردین 89 اجرا شد، هزار و 46 نفر در راههای برون شهری بر اثر حوادث راندگی کشته شدند.

سرهنگ مهماندار گفت: همچنین 3 هزار و 690 نفر نیز بر اثر این سوانح مجروح شدند که بسیاری از این افراد با رعایت کمترین قوانین توانستند از بروز سوانح جلوگیری کنند.

وی افزود: به طور میانگین روزانه 53 نفر در تصادفات رانندگی طرح نوروزی سال گذشته کشته شدند.

استفاده از بازرسان نامحسوس در ناوگان حمل و نقل عمومی

رئیس پلیس راه کشور گفت: در طرح نوروزی امسال برای کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی از بازرسان نامحسوس استفاده می‌کنیم و این بازرسان با حضور در خودروهای حمل و نقل عمومی تخلفات آنان را به ثبت رسانده و در انتهای مسیر با آنمان برخورد می‌کند.

وی گفت: اگر در طول راه راننده خودروی عمومی مانند اتوبوس مرتکب تخلفات حادثه ساز شود بازرس نامحسوس در اولین پاسگاه پلیس جلوی حرکت خودرو را گرفته و با او برخورد می‌کند.

سرهنگ مهماندار گفت: اگر وسیله نقلیه عمومی دچار حادثه شود و در بررسیها مشخص شود که یکی از دلایل بروز حادثه قصور و کوتاهی شرکت اعزام کننده باشد حتماً با آن شرکت برخورد قانونی می‌شود.

برخورد ماموران پلیس راه با بدحجابها

وی تصریح کرد: برخورد ماموران پلیس راه با بدحجابان در خودروها هر ساله در دستور کار بوده اما امسال با تاکید فرمانده نیروی انتظامی با دقت بیشتری انجام می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016