جمعه 5 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موسی قربانی برای رهایی از تلفن​ «ضعیفه​های فمینیست»، خطش را عوض کرد!، خبرآنلاین

یکی از نمایندگان فعال در بررسی لایحه حمایت از خانواده، ناگزیر شد خط تلفنش را عوض کند.

به گزارش خبرآنلاین، موسی قربانی که در سال 89 نامش با لایحه حمایت از خانواده گره خورده بود، مهمترین خاطره​اش از این سال را هم به همین لایحه اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه لایحه حمایت از خانواده، قبل از سال 89 به مجلس ارائه شده بود، یادآورشد که بیشترین ارتباط را از ناحیه رسانه​ها و مردم با این لایحه داشته است. البته این ارتباط نه فقط از ناحیه رسانه​ها که از ناحیه زنان فعال اجتماعی و فمینیست‌ها هم بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




قربانی که می​گفت مخالفان این لایحه شماره تلفن او را ذیل اطلاعیه​هایشان چاپ کرده بودند، ادامه داد: به این ترتیب به صورت اس ام اسی یا تلفنی، بارها و بارها با من تماس گرفته شد. عمده تماس​ها هم از سوی خانم​ها از محافل فمینیستی و زنان معترض به این لایحه بود که مخالفت‌هایشان را می​گفتند.

«آنقدر خط من از دست این ضعیفه​ها شلوغ شد که من خطم را عوض کردم»! این را نماینده قائنات به عنوان نتیجه این همه تماس مکرر گفت و افزود: در آن برهه خیلی از اشخاص و حتی نمایندگان، شهامت گفتن نظراتشان را ندارشتند ولی من به راحتی مطالبم را مطرح می کردم. به همین دلیل بیشترین حضور رسانه​ای را من در روزنامه​ها و صدا و سیما و حتی کانون وکلا داشتم. در صحن علنی هم من فعالترین نقش را داشتم که نهایتا هم باز به لایحه حمایت از خانواده به کمیسیون برگشت تا اصلاحاتی در آن لحاظ شود.

او که می​گفت نمی​تواند متن آن تماس​ها یا اس​ام اس​ها را به دلیل غیرمتعارف بودن محتوایشان افشا کند، تنها به یکی از پیام​های تلفنی​اش اشاره کرد و گفت: تلفن من یک پیام​گیر صوتی داشت که وقت​هایی که در جلسات مجلس بودم پیام می​گذاشتند. یک مرد اصفهانی که در پیام شنیده می​شد زنانی به او می​گفتند چه بگوید و چه نگوید، پیامی برای من گذاشته بود. او در این پیام می​گفت: مگر شما خودتان خواهر مادر ندارید که می​خواهید چنین چیزی تصویب کنید؟ حاضرید این قانون برای خودتان اجرا شود؟

قربانی افزود: پس شنیدن این پیام به آن آقا زنگ زدم و گفتم که به تو هم می گویند مرد! آن هم وقتی اسم لایحه را از زنان اطرافت می​پرسی و اصلا نمی​دانی چیست!

وی سپس از خاطراتش در بررسی لایحه حمایت از خانواده در صحن علنی مجلس گفت و افزود: در خلال مذاکرات مجلس زنان متوجه شدند که من به نفع آنان حرف می​زنم. به همین دلیل خانم بهروزی هم از طرف جامعه زینب آمد و از من تشکر کرد. نظر من از اول هم خیر بود اما افراد زیادی آن را درک نمی​کردند و فقط صفر و صدی به مساله می​نگریستند که الا و بلا ازدواج مجدد اصلا نباید باشد. این که نمی​شود. خود خانم​ها نهایتا فهمیدند که موضع من در لایحه حمایت از خانواده موضع دفاع از آنها بوده است.

قربانی در بیان خاطات 89​اش خبرنگاران را هم جا نیانداخت و سوال یکی از آنها در مورد لایحه حمایت از خانواده را بی​ربط خواند و گفت: یکی از حرف​های بی ربط یکی از خبرنگاران که در مجلس و کانون وکلا شنیدم این بود که چرا خانم​ها اجازه چند شوهری نداشته باشند! این حرف بی​ربط و غیر شرعی بود.

در خلال بررسی لایحه حمایت از خانواده، به برخی نمایندگان ذکور حامی آن، این اتهام زده شد که چند همسر دارند. از قربانی پرسیدیم که شخصا با چنین اتهامی روبرو بوده است؟ پاسخ داد: خوشبختانه کسی به من نسبت چند همسری نداد. چون صحت هم ندارد. الحمدالله در لیستی هم که برخی سایت​های خبری از نماینده​های دو زنه منتشر کردند، نام من نبود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016