پنجشنبه 1 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزنامه جام جم پخش فيلم بهروز وثوقی را وعده داد!؟ پارس توريسم

*دکتر شهرام خرازی ها ـ روزنامه جام جم هر روز اقدام به چاپ ساعات پخش برخی از برنامه های تلويزيون در بخشی تحت عنوان «بخوانيد و ببينيد» می کند.
اين روزنامه در صفحه شانزده شماره ۳۹۰۹ چهارشنبه سی و يک فروردين ماه سال جاری به خوانندگان خود وعده پخش فيلمی به نام «خداحافظ تهران» را در ساعت« ۲۰/.. » پنجشنبه اول ارديبهشت از شبکه يک سيمای جمهوری اسلامی ايران داده است. خلاصه داستان اين فيلم به شرح ذيل در «جام جم» به چاپ رسيده است :



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




«دختر ارباب جوانش را دوست دارداما او که از بينايی محروم است هيچ گاه يارای افشای عشقش به ارباب را نداشته است. هنگامی که ارباب جوان با همسر فرنگی اش از اروپا باز می گردد، ديگر همه اميدش قطع می شود. از آن پس او همه عشقش را صرف حرفه پرستاری می کند تا اين که جنگ پيش می آيد و دختر يک بار ديگر با محبوبش روبرو می شود و…»

خلاصه داستان مذکور مربوط به يکی از فيلم های پرفروش «ساموئل خاچيکيان» در دهه چهل است که در آن «بهروز وثوقی» و «پوری بنايی» ايفای نقش می کنند. احتمالا متن خلاصه داستان که کلمه به کلمه از صفحه ۹۲ چاپ اول کتاب «فرهنگ فيلم های سينمای ايران» تأليف «جمال اميد» نقل شده در اينترنت موجود بوده و باز هم احتمالا مسوول «بخوانيد و ببينيد» روزنامه «جام جم» اين متن را با جست و جوی عبارت «خداحافظ تهران» از اينترنت برداشته و در ستون برنامه های شبکه يک گنجانده است!؟ در حالی که قصه تله فيلم «خداحافظ تهران» به کارگردانی «محمد رستمی» و تهيه کنندگی «اسماعيل عفيفه» محصول سال ۱۳۸۹ شبکه اول هيچ ربطی به خلاصه داستانی که «جام جم» چاپ کرده ، ندارد!؟ متأسفانه مونتاژکاری و کپی پيست در رسانه های ايران علی الخصوص مطبوعات بيداد می کند و به يک روال معمول و عادی تبديل شده است!؟ از طرفی افرادی به عنوان «سردبير»، دبير سرويس، خبرنگار، ويراستار و… به رسانه ها از جمله روزنامه های کثير الانتشاری همچون جام جم و خبرگزاری ها جذب می شوند که از بديهی ترين مسائل و موضوعات بی اطلاعند و فاقد دانش رسانه ای کافی هستند!؟ البته روزنامه جام جم نيروهای متخصص و با دانش زيادی داشته که در سال های اخير بنا به دلايل فراوان فعاليت در بخش های ديگر را به همکاری با اين روزنامه ترجيح داده اند و در حال حاضر چند سالی است که «گروه رسانه» که مسوول بخش «بخوانيد و ببينيد» است، دبير ندارد. هرچند تا يک سال پيش و با حضور

مرحوم «عليرضا آقابالايی» از دست اندرکاران قديمی سينمای ايران و همکاران ۱۰ ساله روزنامه جام جم، چنين اشتباه هايی رُخ نمی داد اما حالا يک سالی است که عليرضا آقابالايی ديگر در جمع گروه رسانه نيست.

البته شايد هم واقعا قرار بوده که فيلم «بهروز وثوقی» نيمه شب به روی آنتن فرستاده شود و اصلا گاف و اشتباهی در کار نبوده است چون به جز نام، هيچ مشخصه ای از تله فيلم «محمد رستمی» در «جام جم» به چشم نمی خورد!؟

*عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينمای ايران ـ منتقد فيلم ـ نويسنده ماهنامه سينما خانواده


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016