یکشنبه 11 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كليه تاكسي‌هاي تهران تا دو ماه آينده نوسازي مي‌شوند، ايسنا

سرپرست معاونت نوسازي ناوگان ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت از اجراي طرح ضربتي «نوسازي ناوگان تاكسيراني» در 2 تا 3 ماه آينده خبر داد.

به گزارش خبرنگار «شهري» ايسنا، امير رضا رجبي روز شنبه در نشستي خبري كه با حضور سرايي‌نيا ـ معاون ايران خودرو ـ برگزار شد، توضيحاتي را در مورد جايگزيني تاكسي‌هاي فرسوده در شهر تهران و كل كشور ارايه كرد.

رجبي با اعلام اين كه از 60 هزار تاكسي فرسوده كل كشور 22 هزار دستگاه تاكسي فرسوده در سايت مربوط به نوسازي ناوگان ثبت نام كرده‌اند، افزود:در مجموع 14 هزار نفر اقدامات مربوط به بانك، 10 هزار نفر اقدامات مربوط به پيش فاكتور بانك و نيز هفت هزار نفر از اين 10 هزار نفر، مراحل اسقاط خودرو را طي كرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي افزود: همچنين در شهر تهران پنج هزار و 800 نفر براي نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده اقدام كرده‌اند كه چهار هزار و 400 نفر در حال انجام كار بانكي و سه هزار و 600 نفر نيز اقدام به تهيه پيش فاكتور كرده‌اند، ضمن اين كه در مجموع از اين پنج هزار و 800 نفر، 2 هزار و 500 نفر براي اسقاط و تحويل خودروي جديد اقدام كرده‌اند.

اجراي طرح ضربتي نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده تهران تا 2 ماه آينده

رجبي با اشاره به نگراني‌ها براي مشكل آلودگي هواي تهران و نيز شرايط نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده از اجراي برنامه ضربتي نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده با همكاري ستاد مديريت سوخت، تاكسيراني تهران و شركت ايران خودرو خبر داد و گفت: طبق قولي كه شركت خودروساز داده است، ظرف 2 تا سه ماه آينده كل 11 هزار تاكسي فرسوده شهر تهران، نوسازي خواهد شد.

وي گفت: البته در حال حاضر پنج هزار و 800 نفر از اين رانندگان تاكسي براي نوسازي و مراحل مختلف آن اقدام كرده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اجراي اين طرح، هماهنگي‌هاي بانكي و تهيه وام و نيز آمادگي مراكز اسقاط براي اجراي اين طرح انجام شده است و در حال حاضر اولويت فعاليت مراكز اسقاط در چند ماه آينده، اسقاط تاكسي‌هاي فرسوده خواهد بود.

اجراي طرح "شركت مالكي تاكسي " براي اولين بار در شهر تهران

افزايش مبلغ وام خريد تاكسي‌هاي سمند به 9 ميليون تومان

وي در ادامه با تاكيد بر اين كه پرونده تاكسي‌هاي فرسوده با مسافربرهاي شخصي متفاوت خواهد بود، گفت: قطعا پرونده تاكسي‌هاي فرسوده به دليل مشخص بودن وضعيت آنها، زودتر رسيدگي مي‌شود؛ ضمن اين كه در حال حاضر تعداد زيادي از مسافربرهاي شخصي باقي نمانده و بخش عمده آنها جايگزين شده‌اند.

رجبي در عين حال از افزايش مبلغ وام خريد خودروي سمند از 5 تا 7 ميليون به 9 ميليون تومان براي جايگزيني تاكسي‌هاي فرسوده خبر داد و گفت: اين موضوع به بانك صادرات و شعبه‌هاي عامل آن ابلاغ خواهد شد.

سرپرست معاونت نوسازي ناوگان ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت، همچنين در ادامه از اجراي طرح "شركت مالكي تاكسي " براي اولين بار در شهر تهران خبر داد و گفت: براساس اين طرح، شركت‌هاي تاكسيراني خصوصي كه تاكنون بر تاكسي‌ها مالكيت نداشتند، موظف مي‌شوند مالكيت تعدادي از تاكسي‌هاي فرسوده را داشته باشند و در واقع رانندگان به استخدام اين شركت‌ها در مي‌آيند.

رجبي اضافه كرد: استفاده سه شيفته از تاكسي‌ها و به كارگيري راننده جايگزين براي خودروها، از مزاياي اين طرح خواهد بود.

وي گفت: در حال حاضر چند شركت با 460 فقره تاكسي كه پس از اسقاط و نوسازي تحويل داده مي‌شود، در اين طرح شركت كرده‌اند، اما روند استقبال بين شركت‌هاي خصوصي قابل توجه بوده و در حال حاضر از مشهد و چند شهر ديگر نيز اعلام نياز شده است.

رجبي در عين حال از نوسازي 980 هزار دستگاه خودرو از ابتداي سال شروع طرح نوسازي خودروهاي فرسوده تاكنون خبر داد و گفت: به زودي اين تعداد به مرز يك ميليون خودرو مي‌رسد و جشن خروج يك ميليون خودروي فرسوده را برگزار خواهيم كرد.

آغاز اجراي طرح اسقاط خودروهاي فرسوده بالاي 35 سال، بزودي

وي تصريح كرد: در عين حال، به زودي طرحي را براي اسقاط خودروهاي فرسوده بالاي 35 سال آغاز

مي‌كنيم تا رانندگان اين خودروها با تحويل خودروي خود در برابر ارزش اسقاط لاشه، مبلغ مورد نظر را دريافت كنند و به زودي شرايط اين طرح در سايت ستاد اعلام خواهد شد.

مساله تاكسي‌هايي كه قرار بود جايگزين «رو آ» شوند، برطرف شده است

قيمت تاكسي‌هاي ارايه شده، از قيمت خودروهاي شخصي با همان مدل حداقل يك ميليون تومان پايين‌تر است

به گزارش ايسنا، همچنين در اين جلسه سرايي نيا ـ معاون شركت ايران خودرو ـ نيز با اعلام اين كه شروع فعاليت ايران خودرو براي نوسازي ناوگان حمل و نقل از سال 83 بوده است، اضافه كرد: تاكنون شركت ايران خودرو اين توانايي را دارد كه 9 هزار تاكسي باقي مانده براي شهر تهران را در 45 روز آينده تحويل دهد و همزمان آمادگي تحويل ماهانه 10 هزار خودروي ديگر براي شهرهاي مختلف را دارد.

وي با اشاره به مشكل خودروي "پژو روآ" براي شماره‌گذاري و حل اين مساله، خاطرنشان كرد: مساله تاكسي‌هايي كه قرار بود با خودروي روآ جايگزين شوند، برطرف شده، اما از مهرماه امسال اين خودرو پس از انجام تعهدات به طور كامل حذف مي‌شود.

سرايي نيا خاطرنشان كرد: شركت ايران خودرو با محاسبه 10 هزار خودرو براي شهرستان‌هاي ديگر در هر ماه و نيز تحويل تاكسي‌هاي مورد نياز شهر تهران، آمادگي تحويل 70 هزار دستگاه خودرو تا مهرماه را دارد.

وي تصريح كرد: در حال حاضر، فاصله تحويل خودرو به جاي خودرو و تاكسي‌هاي فرسوده به 10 روز و در تهران به كمتر از پنج روز رسيده است.

وي در پاسخ به سوالي در مورد قيمت اين خودروها نيز گفت: سال گذشته نه تنها هيچ افزايش قيمتي نداشتيم، بلكه قيمت خودروها 2 تا پنج درصد كاهش داشت و سود شركت را از محل‌هاي ديگر تامين كرديم.

سرايي نيا يادآور شد: يك درصد افزايش قيمت سال گذشته نيز مربوط به ماليات بر ارزش افزوده بوده است، ضمن اين كه در حال حاضر قيمت تاكسي‌هاي ارايه شده، از قيمت خودروهاي شخصي با همان مدل حداقل يك ميليون تومان پايين‌تر است.

آغاز توليد خودروي پايه گازسوز از ابتداي امسال

در مورد نصب «ايربك» بروي تاكسي‌ها بايد به جمع بندي برسيم

معاون شركت ايران خودرو با اعلام اين كه از ابتداي امسال، توليد خودروي پايه گازسوز را آغاز خواهيم كرد، گفت: توليد اين خودروها در سطح انبوه نيازمند مصوبه دولت و جمع بندي بين شركت‌هاي مختلف است.

وي در پاسخ به سوالي در رابطه با نصب تجهيزات ايمني روي تاكسي‌ها نظير «ايربك» خاطرنشان كرد: در حال حاضر كليه تاكسي‌هاي توليد شده داراي ترمز ABS هستند و در مورد نصب ايربك بروي تاكسي‌ها نيز بايد به جمع بندي برسيم و در صورت توافق مي‌توانيم در تاكسي‌هاي توليد شده شش ماهه دوم، اين سيستم را نصب كنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016