جمعه 27 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ممنوعیت فروش پوشاك زنانه توسط فروشندگان مرد

پارس توریسم - یك عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در میزگرد ایرنا پیشنهاد كرد برای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در كشور، فروش هر گونه پوشاك زنانه از سوی مغازه داران و فروشندگان مرد ممنوع شود.

به گزارش پارس توریسم، سیدرمضان شجاعی' نماینده ساری این موضوع را در میزگرد ' حجاب و ماهواره' عنوان كرد كه با حضور او، حجت الاسلام والمسلمین 'حسن ملك محمدی' نماینده دامغان و 'بهروز جعفری' نماینده سمیرم در محل خبرگزاری دولت برگزار شد. این نمایندگان، همگی عضو كمیسیون فرهنگی مجلس هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شجاعی گفت: در جامعه اسلامی علاوه بر زنان همه اقشار جامعه به عفاف پایبندند و این موضوع باید در همه شئون بخوبی تجلی یابد.

وی تصریح كرد: در این زمینه، ممنوعیت فروش پوشاك زنانه توسط فروشندگان مرد و نظارت بر طراحان و تولید كنندگان مد و لباس برای جلوگیری از رواج پوشاك نامناسب، از راه های مهم برای تقویت و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است.

نماینده ساری در عین حال با بیان اینكه مباحث فرهنگی را با قدرت سلبی نمی توان اداره كرد، اظهارداشت: عفاف و حجاب از مسائل مهمی است كه در مورد آن نباید دچار افراط و تفریط شد.

وی تصریح كرد: راه گسترش و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، تعامل و همگرایی همه نهادها و اجرای درست قوانین در این زمینه است.

ملك محمدی نماینده دامغان نیز گفت كه متاسفانه مراجع ذیربط در كشور در مورد نحوه برخورد با عوامل مخل عفاف و حجاب در جامعه اتفاق نظر با یكدیگر ندارند.

وی افزود: امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و همه مراجع تقلید، عفاف و حجاب را از اصول مسلم اسلام و از احكام الهی برشمرده اند و بر قاطعیت در اجرای آن تاكید دارند.

نماینده دامغان تصریح كرد: ما در عین حال كه باید قانون مربوط به عفاف و حجاب را با قاطعیت و البته با تعامل با همه مراجع ذیربط اجرا كنیم، از امور مربوط به فرهنگ سازی در این زمینه نیز نباید غافل بمانیم.

وی گفت: جامعه ایران در حال حاضر آماج شبیخون فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی است و كسانی كه مسئولیت مقابله با این شبیخون را در عرصه های مختلف به عهده دارند بایستی در تعامل با یكدیگر زمینه ظهور و بروز رفتارهای ضد عفاف و حجاب را درجامعه از بین ببرند.

جعفری دیگر عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در میزگرد ایرنا تصریح كرد: مساله اصلی در ارتباط با حجاب و عفاف، مساله اجرایی است زیرا در این زمینه خلاء قانونی در كشور وجود ندارد.

وی افزود: مشكل ما در بحث حجاب و عفاف این است كه نگاه مسوولان دستگاه های فرهنگی و مذهبی كشور در این زمینه یكسان نیست و هماهنگی لازم در باره آن وجود ندارد.

نماینده مردم سمیرم در این زمینه از نشست هفته گذشته كمیسیون فرهنگی مجلس با مسئولان دستگاههای مرتبط با مساله عفاف و حجاب در كشور خبر داد و گفت: در این نشست مسئولان دستگاه هایی نظیر وزارت كشور، نیروی انتظامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما دیدگاههای خود را در باره وضعیت عفاف و حجاب و چگونگی برخورد با متخلفان در این زمینه توضیح دادند.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس افزود: نمایندگان در این نشست، سوالات و موضوعات گوناگونی را با مسئولان مربوطه مطرح كردند اما از پاسخهای آنان چندان قانع نشدند.

جعفری به همین دلیل احتمال داد شماری از نمایندگان بزودی نسبت به تهیه طرح تحقیق و تفحص در باره عملكرد دستگاههای مرتبط با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در كشور اقدام كنند.

وی تصریح كرد: ما معتقدیم در موضوع عفاف و حجاب دولت به تنهایی مسوول نیست و برخی از دستگاه های مسوول خارج از آن نیز باید به مسئولیت خود در این زمینه بخوبی عمل كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016