پنجشنبه 13 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ناجا: كاهش ۱۱ درصدي «آدم‌ربايي» در كشور، ایسنا

بنابر گزارش پليس، وقوع جرم «آدم‌ربايي» كه طي 10 سال گذشته بيشتر در استان‌هاي سيستان و بلوچستان، كرمان و فارس رخ داده، در سال 89 نسبت به سال 88 حدود 11 درصد كاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تحليل آمارهاي اعلامي توسط پليس نشان مي‌دهد از سال 84 تا 89 وقوع «آدم‌ربايي» در كشور بجز سال 88 روند نزولي داشته است به شكلي كه در سال 89، 480 فقره آدم‌ربايي در كشور به وقوع پيوسته كه اين آمار در سال88 ، 542 فقره بوده است كه اين امر كاهش 11 درصدي را در وقوع اين جرم نشان مي‌دهد.

از سوي ديگر اين مقايسه آماري حاكيست وقوع «آدم‌ربايي» در كشور در سال 89 نسبت به سال 80 حدود 46 درصد كاهش نشان مي‌دهد.

نكته جالب توجه آن كه نسبت درصد كشف به وقوع پديده «آدم‌ربايي» در سال كشته حدود 106 درصد بوده است به شكلي كه علي‌رغم وقوع 480 مورد «آدم‌ربايي» در اين مدت، 507 مورد كشف توسط پليس در اين مدت صورت گرفته كه اين امر حاكيست تعدادي از كشفيات سال گذشته در اين مقوله مربوط به معوقه سال‌هاي قبل بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بر اين اساس طي 10 سال گذشته استان‌هاي سيستان و بلوچستان، كرمان و فارس رتبه‌هاي اول تا سوم را در بحث «آدم‌ربايي» به خود اختصاص داده‌اند به طوري كه در سال 89 از تعداد 480 مورد آدم‌ربايي تعداد 226 مورد معادل 1/47 درصد مربوط به اين سه استان بوده است.

به گزارش ايسنا، آمارها نشان مي‌دهد بيشترين آدم‌ربايي با انگيزه انجام معاملات موادمخدر و اختلافات ناشي از اين جرم و به منظور تسويه حساب‌هاي درون گروهي براي وصول طلب‌هاي ناشي از معاملات موادمخدر رخ مي‌دهد.

بر اساس گزارش پليس، جرايم آدم‌ربايي به صورت باندي رخ مي‌دهد و ربايندگان عمدتا از قوميت‌هاي ساكن در دو طرف مرزهاي شرقي كشور هستند و اكثر قريب به اتفاق آنها داراي سوابق كيفري بوده و حتي در مواردي مشاهده است كه اين باندها اقدام به ربايش افراد از استان‌هاي ديگر كرده و پس از آن افراد را به استان خود منتقل مي‌كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016