یکشنبه 29 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
6 شهریور» روز و شبی بد برای هواپیماهای ایرانی در استانبول و تبریز، خبرآنلاین
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ایرباس بدون اینکه چرخش باز شود در فرودگاه نشست، مهر

یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر مشهد- تهران در هنگام فروند در فرودگاه مهرآباد باوجود اینکه چرخ‌هایش باز نشد اما با مهارت و توانایی خاص خلبان، در این فرودگاه به زمین نشست.

به گزارش خبرنگار مهر، دو پرواز شرکت هواپیمایی ماهان از مشهد به تهران در روز شنبه با دو اتفاق خاص مواجه شدند که با این وجود، خوشبختانه آسیبی به مسافران وارد نشده است.

در یکی از این پروازها، خلبان هواپیمای ایرباس ماهان در هنگام فرود در فرودگاه مهرآباد به برج مراقبت اعلام می‌کند چرخ‌های این هواپیما باز نمی‌شود که بلافاصله مسئولان برج مراقبت شرایط لازم را برای فرود این هواپیما فراهم می‌کنند.

برهمین اساس، در باند فرودگاه مهرآباد foam که نوعی کف و ضد احتراق است، ریخته می شود تا هواپیما فرود آید. این هواپیما با مهارت و توانایی خاص خلبان موفق به فرود در فرودگاه می شود؛ بدون اینکه آسیبی به مسافران آن وارد شود. البته هواپیماهایی که در این شرایط فرود می آیند، خسارتهای سنگینی به خود هواپیما وارد می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




چندین سال قبل هم در یکی از پروازهای شرکت هواپیمایی کیش ایر، هواپیما در هنگام فروند چرخش باز نشد اما آن هواپیما هم با مهارت خاص خلبان موفق به فرود شده بود.

پرواز دیگر هواپیمای ماهان که روز شنبه قصد داشت از مشهد به تهران بیاید، پس از پرواز چند دقیقه ای به دلیل نقص فنی مجبور به فرود در فرودگاه هاشمی نژاد می‌شود. خوشبختانه به مسافران این پرواز هم آسیبی وارد نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016