پنجشنبه 30 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
27 اردیبهشت» گزارش صدای امریکا از روز جهانی مبارزه با همجنسگرا ستيزی (ویدئو)
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ویژه: رژه نظامیان همجنسگرای آمریکایی برای اولین بار در ملا عام (گزارش تصویری)

خبرنامه گویا - شنبه گذشته در سن دیگوی آمریکا بیش از ۱۵۰ هزار نفر نظاره گر رژه و جشن سالانه همجنسگرایان این شهر بودند.

به گزارش خبرنامه گویا، فستیوال امسال البته با سال های پیش تفاوت مهمی داشت و آن حضور علنی حدود ۳۰۰ نظامی آمریکایی همجنسگرا در آن بود.

USM_0651.jpg

پیش از این، اعلام علنی همجنسگرایی یک نظامی، به اخراج خودکار وی منجر می شد، اما به گفته حقوقدانان با وجود احتمال لغو قانون "نپرس و نگو"، بعید است مشکلی برای این افراد پیش بیاید.

USM_0604.jpg

یک دادگاه استیناف فدرال درست یک روز پیش از این رژه بر لزوم اجرای این قانون صحه گذاشته بود. با این حال و با وجود اینکه "نپرس و نگو"، همچنان به عنوان قانون شناخته می شود، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته رای دادگاه تغییری در معلق نگاه داشتن این قانون ایجاد نکرده است.

USM_0644.jpg

نکته مهم این است که شرکت کنندگان به قانونی یا غیر قانونی بودن این کار توجهی نداشتند. به گفته آنها این رژه حرکتی سیاسی نبود بلکه صرفا ابراز افتخاری بود به آن که هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دقیقا مشخص نیست چه تعداد از نظامیان شرکت کننده در این رژه همچنان کارمند ارتش بودند با این حال شبکه حقوقی حامی نظامیان اخطار کرده بود که شرکت در این رژه ممکن است برای همجنسگرایانی که کارمند فعلی ارتش هستند دردسر ساز شود.

USM_0635.jpg

USM_0632.jpg

USM_0626.jpg

در همین حال نظرسنجی های اخیر در آمریکا نشان می دهد برای نخستین بار اکثر آمریکایی ها از ازدواج قانونی همجنسگرایان حمایت می کنند.

ماه می گذشته نظرسنجی گالوپ نشان داد که ۵۳ درصد آمریکایی ها معتقدند ازدواج دو همجنس باید از طرف قانون به رسمیت شناخته شود. بر همین اساس تغییر عقیده آمریکایی ها بیشتر در بین دمکرات ها و افراد مستقل ایجاد شده و نظر جمهوریخوان در این زمینه تغییری نکرده است.

gallupGAYstats2.jpg

سن دیگو، دومین شهر بزرگ کالیفرنیاست که پایگاه یکی از بزرگترین قرارگاه های نیروی دریایی آمریکاست و نظامیان زیادی در آن زندگی می کنند.

USM_0620.jpg

- فستیوال همجنسگرایان در سندیاگو - کالیفرنیا (گزارش تصویری - قسمت اول)
- فستیوال همجنسگرایان در سندیاگو - کالیفرنیا (گزارش تصویری - قسمت دوم)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016