پنجشنبه 13 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئیات اعزام ۱۰۰ هزار متقاضی کار به خارج، مهر

معاون وزیر کار از برنامه ریزی برای اعزام 100 هزار نیروی کار به خارج کشور طی چند سال آینده خبر داد و گفت: همچنین به دنبال بازگشت این افراد پس از کسب مهارت و دانش فنی روز به داخل کشور هستیم.

محمدحسین فروزان مهر از برنامه ریزی برای اعزام 5 هزار نفر نیروی کار متقاضی اشتغال در خارج کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: هم اکنون در این بخش، کشور دارای یک مزیت رقابتی است.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار و امور اجتماعی، اظهار داشت: برنامه درازمدت نیز در این بخش این است که علاوه بر اعزام 5 هزار نفر نیروی کار به صورت سالیانه، حدود 100 هزار نفر نیز در سال های مختلف به خارج کشور اعزام شوند.

فروزان مهر با بیان اینکه این برنامه با هدف انتقال دانش فنی به خارج کشور صورت می گیرد، ادامه داد: همچنین هدف مهم تر این است که بتوانیم در زمانی که افراد خارج شده از کشور با دانش، تکنولوژی و مهارت روز آشنا شدند زمینه بازگشت آنها را به کشور فراهم کنیم.

این مقام مسئول در وزارت کار و امور اجتماعی بیان داشت: البته در این بخش با برخی مشکلات نیز مواجه هستیم که می توان به لزوم ارتقاء سطح مهارت آموزی کارجویان اشاره کرد. هم اکنون عدم تناسب آموزش ها و بازار کار یک مشکل پیش روی ما است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




معاون وزیر کار، خاطر نشان کرد: برای دستیابی به این منظور در تلاش هستیم تا زمینه مهارت آموزی متقاضیان کار را از طریق ایجاد سازمان ملی مهارت دنبال کنیم.

به گزارش مهر، آخرین هدف گذاری اعزام نیروی کار به تعداد 100هزار نفر در قالب برنامه چهارم توسعه هدفگذاری شده بود که بنا به دلایل مختلفی از جمله عدم مطابقت آموزش ها با نیازهای بازار کار خارجی، عدم آشنایی با یک زبان خارجی، منطبق نبودن مهارت ها با استانداردهای جهانی و عواملی از این دست محقق نشد.

هدفگذاری اعزام 5 هزار نفر نیروی کار به خارج کشور و هدفگذاری برای اعزام 100 هزار نفر در طول چند سال؛ اولین برنامه عددی است که پس از برنامه چهارم توسعه در بازار کار و اشتغال کشور در نظر گرفته شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016