شنبه 5 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فروش داروهای بدون نسخه به سرعت در حال افزایش است، مهر

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران از افزایش سهم فروش داروهای بدون نسخه در داروخانه های کشور خبر داد و گفت: سهم فروش داروهای بدون نسخه از 7 درصد به 19 درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید حمید خویی روز شنبه در نشست خبری با بیان اینکه همایش سالیانه انجمن داروسازان ایران به بزرگترین گردهمایی علمی داروسازان کشور تبدیل شده است، گفت: سال گذشته بیش از دو هزار و 200 داروساز و 500 پزشک در این همایش حاضر بودن و پیش‌بینی می‌کنیم همایش امسال نیز پذیرای بیش از دو هزار نفر از جامعه داروسازان کشور باشد.
وی با اشاره به اینکه بیش از 10 درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند، محور موضوعی همایش امسال داروسازان را "تجویز و مصرف منطقی دارو در سالمندان" عنوان کرد و افزود: سالمندان بیش از سهم جمعیتی خود دارو استفاده می‌کنند بنابراین انتظار داریم بین 30 تا 35 درصد داروی کشور به مصرف سالمندان برسد.

رئیس انجمن علمی داروسازان در ادامه به شفاف نبودن جایگاه داروسازان در نظام سلامت اشاره کرد و گفت: هنوز این مسئله جا نیفتاده است که درمان در مطب پزشک تمام نمی‌شود و داروسازان هنوز زیرساختهای لازم را برای آنکه بتوانند آموخته ‌هایشان را به مردم عرضه کنند، ندارند.

وی از داروسازی به عنوان گرانترین شغل در دنیا نام برد و افزود: در حال حاضر سهم داروهای داروخانه‌ای در دنیا که همان داروهای بدون نسخه در کشور ما هستند به سرعت در حال افزایش است و از 7 درصد به 19 درصد رسیده است.

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران با بیان اینکه اقتصاد داروخانه‌ها بیمار است گفت: طبق قانون بیمه باید 50 درصد از مطالبات داروخانه‌ها را بلافاصله پس از تحویل سندها و 50 درصد باقیمانده را در کمتر از یک ماه پرداخت کند. در حالی که اکنون پرداخت مطالبات داروخانه‌داران از سوی بیمه با ماهها تاخیر روبروست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی امه داد: همچنین موضوع تعرفه های داروخانه‌ ای این روزها بسیار بحث برانگیز شده است و با این شرایط نباید انتظار داشت که داروسازان خدمات مطلوبی ارائه دهند. سالهاست همکاران ما به شرایط نامطلوب بیمه ها و تعرفه ها اعتراض دارند اما فریادشان به جایی نمی‌رسد.

دهمین همایش بزرگ داروسازان ایران به همت انجمن علمی داروسازان ایران و با همکاری مرکز تحقیقات طب سالمندی طی روزهای 12 تا 14 شهریور ماه جاری در سالن همایشهای رازی برگزار می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016