جمعه 11 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معایب و محاسن دیه 90 میلیونی، مهر

یک حقوقدان افزایش دیه به 90 میلون تومان را عاملی بازدارنده در وقوع نزاع و قتل عنوان کرد و گفت: احتمال ورشکستگی بیمه‌ها یکی از معایب بزرگ قانون جدید دیه است.

الهه صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: براساس ماده 297 قانون مجازات اسلامی قیمت دیه به قیمت روز 90 میلیون تومان تعیین شد. باتوجه به بندهای موجود در قانون دیه و پرداخت 60 میلیون از دیه توسط بیمه ها و 30 میلیون توسط مردم، ممکن است بسیاری از افراد توان پرداخت آن را نداشته باشند و از بیمه کردن خودروها خودداری کنند. این مسئله می تواند باعث افزایش زندانیان دیه شده و مشکلاتی را برای خانواده ها به وجود آورد و زندان ها نیز بار دیگر از محکومان دیه پر شود.

این حقوقدان ورشکستی بیمه ها را یکی دیگر از معایب دیه 90 میلیونی دانست و تاکید کرد: درصورتی که هیچ حمایتی از بیمه ها در زمینه دیه صورت نگیرد ممکن است به علت فشار زیادی که به آنها در پرداخت خسارت و دیه وارد می شود آنها ورشکست شوند. بهتر است دولت حمایتهای ویژه ای همانند پرداخت یارانه ها را انجام دهد تا بیمه ها نیز از خطر ورشکستگی رهایی یابند.

صادقی به افزایش دیه محکومان مالی اشاره کرد و گفت:به نظر می رسد با اجرایی شدن قانون جدید دیه افرادی که به دلیل عدم پرداخت دیه در زندان به سر می برند و آن را تا زمان اجرای قانون جدید تسویه نکنند، دیه 90 میلیونی شامل حال آنها شود.

عضو کانون وکلای دادگستری قیمت جان انسانها را بیشتر از 90 میلیون دانست و تصریح کرد: وقتی سرپرست یک خانواده در اثر تصادف جان خود را از دست می دهد نمی توان با 90 میلیون کمبودها و ضررهای نبود او را جبران کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این وکیل پایه یک دادگستری با اعلام افزایش دیه به 120 میلیون تومان در ماه های حرام اظهار داشت:براساس ماده 299 قانون مجازات اسلامی دیه قتل در ماه حرام یک سوم اضافه شده و به 120 میلیون تومان می رسد.

وی کاهش آمار وقوع قتل و نزاع را یکی از آثار مثبت افزایش دیه برشمرد و گفت: همزمان با افزایش دیه، افراد زیادی که آستانه تحمل آنها پایین است و با هر برخوردی اقدام به نزاع و درگیری می کردند بالا می رود چرا که افزایش دیه به 90 میلیون تومان یک عامل بازدارنده در وقوع نزاع و قتل است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016