پنجشنبه 17 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موگاديشو تنها شهر بدون جريمه رانندگي در دنيا، فارس

موگاديشو پايتخت سومالي به دليل فقدان پلاك بر روي خودروها تنها شهر بدون جريمه در دنيا به حساب مي‌آيد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس؛ در حال حاضر شهر موگاديشو سومالي با ازدحام آوارگان از شهرهاي ديگر روبه‌رو است به طوري كه با اطلاع يافتن از توزيع اقلام غذايي و زيستي از شهرهاي ديگر قحطي‌زدگان سوماليايي از شهرهاي ديگر به موگاديشو پايتخت اين كشور عزيمت مي‌كنند.

در اين راستا دبيركل، معاون بهداشت و توانبخشي و ديگر مسئولان جمعيت هلال‌احمر كشورمان در موگاديشو با نخست‌وزير سومالي ديدار كردند كه در اين ديدار اين مقام مسئول كشور سومالي از كمك‌هاي ايران قدر‌داني كرد و تقاضاي كمك‌هاي بيشتر براي برآورد نيازهاي مردم كشور خود را از مسئولان ايران درخواست كرد.

حسين درخشان يكي از اعضاي تيم جمعيت هلال‌احمر كه اكنون در موگاديشو پايتخت سومالي حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس با اشاره به اينكه در شهر موگاديشو خودروها به دليل فقدان پلاك بر روي خودروها به هيچ عنوان جريمه نمي‌شوند، گفت: مسائل امنيتي همچنان با مشكلات خاصي در اين كشور روبرو است ولي در مجموع جمعيت هلال‌احمر كمك‌هاي خود را مي‌تواند در اختيار نيازمندان قرار دهد.

برپايي 300 چادر جديد براي مصون ماندن قحطي زدگان سومالي از بيماري وبا

وي افزود: در اين راستا جمعيت هلال‌احمر در تلاش است تا بتواند در روزهاي اخير با برپايي 300 چادر جديد كمپ ششم كشورمان را در موگاديشو استقرار دهد.

درخشان افزود: بر اين اساس كپرهاي آوارگان و قحطي‌زدگان سومالي با چادرهاي جمعيت هلال‌احمر تعويض مي‌شود تا اين آوارگان از بيماري‌هاي واگيردار همچون وبا مصون شوند.

وي با بيان اينكه نخست‌وزير سومالي در ديدار با ظاهر رستمي دبير كل جمعيت هلال‌احمر ايران با توجه به ارسال 500 تن اقلام غذايي و زيستي و دارويي كشورمان و تشكر و رساندن سلام گرم ملت نيازمند سومالي به مردم ايران گفت: در اين راستا رستمي نيز از ارسال 5 هزار تن اقلام بشردوستانه كشورمان توسط يك كشتي به صورت دريايي به سومالي خبر داد.

اهدا ساختمان براي ايجاد درمانگاه هلال احمر ايران در موگاديشو

اين مسئول رسانه‌اي جمعيت هلال‌احمر مستقر در موگاديشو اظهار داشت: در ديدار رستمي با نخست‌وزير سومالي تمهيداتي نيز صورت پذيرفت تا ساختماني به جمعيت هلال‌احمر ايران اهدا شود تا اين جمعيت بتواند درمانگاه ثابت بهداشتي و درماني را در شهر موگاديشو ايجاد كند.

وي خاطر نشان: جمعيت هلال‌احمر در حال حاضر 5 كمپ اسكان براي آوارگان و قحطي‌زدگان سوماليايي ايجاد كرده است كه به آنان اقلام غذايي، زيستي، بهداشتي و دارويي ارائه مي‌شود و اين روند نيز ادامه خواهد داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ارسال يازدهمين محموله كمك‌هاي بشردوستانه كشورمان به سومالي

محمود مظفر، رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: يازدهمين محموله كمك‌هاي بشردوستانه جمعيت هلال احمر كه شامل حدود 30 تا 40 تن اقلام زيستي و غذايي است امروز چهارشنبه 16 شهريور بارگيري و براي قحطي‌زدگان سومالي ارسال مي‌شود.

وي افزود: يازدهمين محموله كمك‌هاي بشردوستانه كشورمان متشكل از حبوبات، آرد، برنج، چادر امدادي، موكت و شيرخشك است كه امروز در فرودگاه مهرآباد بارگيري و به مقصد موگاديشو ارسال مي‌شود.

نخستين مركز فرماندهي عمليات امداد‌رساني ايران در سومالي افتتاح مي‌شود

مظفر خاطرنشان كرد: با ايجاد 5 كمپ اسكان هلال احمر ايران در سومالي نخستين مركز فرماندهي عمليات امداد‌رساني ايران هفته جاري با حضور 5 وزير سومالي در اين كشور افتتاح مي‌شود.

مظفر همچنين به استقرار دو كمپ 250 خانواري (در مجموع 500 خانوار) در دو نقطه مجزا كه توسط جمعيت هلال‌احمر براي اسكان آوارگان سوماليايي و توزيع اقلام غذايي و دارويي ايجاد شده است، اشاره كرد و گفت: اميدواريم تا پايان هفته جاري 3 كمپ ديگر با ظرفيت بيش از 200 خانوار (در مجموع هزار خانوار در 5 كمپ) ايجاد كنيم.

350 ميليارد ريال كمك مردم ايران براي قحطي‌زدگان سومالي

ابوالحسن فقيه رئيس جمعيت هلال احمر نيز در اين راستا در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس از اهداي 350 ميليارد ريال كمك نقدي مردم كشورمان به قحطي‌زدگان سوماليايي خبر داد و گفت: مردم در حضوري گرم، سرشار از عاطفه و با احساس مسئوليت بار ديگر مهرورزي و انساندوستي خود را به رخ جهانيان كشيدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016