پنجشنبه 17 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جریان مخربی که تزلزل در تئاتر را کلید زد، مهر

تئاتر ایران این روزها در حالی پر حاشیه شده است که برخی معتقدند این حاشیه ها توسط جریان مخربی کلید خورده است که دارای پرونده مالی بوده و برای انحراف افکار عمومی پشت صحنه برخی ماجراها قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، تئاتربا پیشینه غنی فرهنگی که به همراه دارد عموما در جوامع بشری در راستای ارتقای فرهنگی جامعه قرار می گیرد و اهالی آن و مدیران آن نیز به عنوان قشر فرهیخته آن جامعه شناخته می شود.

اما شرایط تئاتر در ایران متفاوت از همه جای جهان است شرایطی که دست اندرکاران آن اعم از مدیران،اهالی هنری و حتی بعضا برخی رسانه ها بیشتر به حاشیه می پردازند تا اصل ماجرا.

در همین راستا همیشه آنچه محور اصلی گلایه این قشر بوده فقیر بودن تئاتر وبودجه کم این هنر فاخر است. این گلایه ها از دیرباز در حالی شکل می گرفته است که جابجا شدن رقم های کلان مالی که هیچگاه هم شفاف نشد حکایت دیگری از عرصه مالی تئاتر داشت.

خریدن ویلای چند صد هزار یورویی در آلمان شایعه ای بود که چند سال قبل مطرح شد و اگرچه توسط اهالی تئاتر دهن به دهن می گشت اما هیچ مقامی در این زمینه حاضر به شفاف سازی نشد وچه بسا که شخص خریدار اکنون در همان ویلا نشسته و...

بحث پرونده مالی در زمان برخی مدیران دیگر هم اتفاق افتاد که اگرچه این پرونده در محاکم قضایی بررسی شد اما هیچگاه نظری مبنی بر برائت یا محکومیت افرادی که پرونده مالی داشتند رسما اعلام نشد تا همچنان عدم شفافیت مالی در زمان مدیریت برخی مسئولان تئاتری دیگر نیز در هاله ای از ابهام باشند و هنرمندان که خود پیشتاز در شفافیت هستند این بار در شفاف سازی حرفه خود عاجز شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شاید اظهار نظر مسئولان قضایی،امنیتی که پرونده مالی را دنبال می کردند می توانست پایان دهنده به همه این ابهامات باشد اما برخی معتقدند گاهی مصلحت این است فعلا مطرح نشود تا در موقع مقتضی در این مورد تصمیم گیری شود.

از سوی دیگر برخی معتقدند اغلب حاشیه هایی که این روزها در اطراف تئاتر پرسه می زند و حتی تحریک برخی مدیران برای استعفا به این دلیل شکل می گیرد که همان جریان مخرب تئاتر در صدد انحراف افکار عمومی پرونده های مالی و چه بسا ادامه شیطنتهای مالی شان است.چرا که تزلزل در تئاتر درست در شرایطی صورت می گیرد که این روزها زمزمه به جریان افتادن پرونده مالی برخی متهمین مالی تئاتر به گوش می رسد.

اما این جریان مخرب در حالی در حواشی تئاتر سایه افکنده است که برخی معتقدند این افراد بصورت شبکه ای شده اند که سر شاخه آنها برای رسیدن به قدرت به هر اقدامی ممکن است دست بزند و از هیچ حرکتی دریغ نخواهد کرد.این افراد حتی به دوستان نزدیک خود نیز رحم نکرده تا غیر منصفانه با تخریب و تحریک مدیر دلسوزی مانند حسین مسافر آستانه برای رسیدن به قدرت از او نیز عبور کرده ، ظاهر دلسوز تئاتر به خود گرفته و همچنان پیشتاز برای رسیدن به قدرت باشند که در این راه و برای جلوگیری از اقدامات مخربانه این افراد لزوم هوشیاری بیش از پیش هنرمندان تئاتر و مدیران دلسوز مربوطه احساس می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016