پنجشنبه 24 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معتمدي خواست فيلمش را به اسكار نفرستند، ایسنا

نويسنده و كارگردان«آلزايمر» در نامه‌اي خطاب به هيات گزينش فيلم آکادمي اسکار خواست تا فيلمش را از كانديدهاي گزينش فيلم براي اسكار خارج كند.

در متن اين نامه كه احمدرضا معتمدي در اختيار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،گذاشته آورده است:«اکنون که از طريق مطبوعات آگاهي يافتم که هيات محترمي براي انتخاب فيلم ايراني جهت فستيوال اسکار گزيده شده است؛ بدين وسيله از آن هيات منتخب تقاضامند است تا فيلم سينماي «آلزايمر» را از کانديداهاي گزينش فيلم براي اسکار خارج نمايند.

بنده در طول سي سال حضور در سينماي ايران، همواره مبتلا به محروميت‌ها و تبعيض‌هاي خرد و کلان بودم و ايستادن بر جايگاهي که نسل جديد را، متوهم به بي‌عدالتي و پايمال نمودن حق ديگران از ناحيه اين جانب نموده است؛ صواب نمي‌دانم. ده سال در دهه 1360 عليرغم نوشتن فيلمنامه‌هاي متفاوت از فيلمسازي محروم بودم. فيلم «زشت و زيبا»ي من علي رغم تماس تلفني دبير جشنواره با اين جانب، به کن ارسال نشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فيلم «ديوانه از قفس پريد»، علي رغم اکران هر روزه در زمان جشنواره تا سپيده صبح، و استقبال بي‌نظير مردم، فيلم دوم از ناحيه تماشاگران معرفي شد تا پرمخاطب‌ترين فيلم سال را بشود يک ماهه از اکران برداشت و... . بالاخره اکنون فيلم «آلزايمر» تنها به دليل اعلام نامزدي جهت اسکار، مورد بايکوت و غضب و فحاشي و لعن و نفرين از ناحيه فرهنگ پروران اين مرز و بوم واقع شده است. تا آن جا که بنده با بيش از سي و پنج سال پژوهشگري و دانشجويي در حوزه فلسفه و هنر، در ساحت رسانه‌ها، به نابخردي و دشمني با معرفت و عقلانيت و فضل فروشي در عين بي سوادي متهم شدم.

حال آن که «آلزايمر» تنها کوششي است محدود با بضاعت اندک و الکن بنده در جهت کشف قواعد زبان رسانه در جهت انتقال ميراث متعالي عقلاني و اشراقي خودمان.

«آلزايمر» نه سفارش دولتي است و نه اين جانب در طول اين سي سال يک سطر سفارش پذيرفته‌ام. چرا که هنر را اساسا سفارش نمي‌انگارم و اين طي طريق را به صلاح فرهنگ نمي‌پندارم. زياده مصدع شدم از اين همه نامهرباني رنج مي‌برم. سپاس شما.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016