دوشنبه 9 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتباع خارجی غيرمجاز بازگردانده می‎شوند، فارس

مديرکل امور اتباع و مهاجرين خارجی وزارت کشور با اعلام خبر شناسايی آنلاين افاغنه گفت: پس از شناسايی اتباع خارجی غير مجاز ازجمله همسايگان افغانی‌ سريعا به کشور خود بازگردانده می‎شوند.


به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، افتتاح نخستين اردوگاه اتباع خارجی در گلستان با حضور مشاور وزير و مديرکل امور اتباع و مهاجرين خارجی وزارت کشور، معاون سياسی امنيتی استاندار گلستان و جمعی از فرمانداران شهرستان‎ها و مسئولان استانی انجام شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مشاور وزير و مديرکل امور اتباع و مهاجرين خارجی وزارت کشور در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان هدف از انجام اين طرح را ساماندهی اتباع افغانی در استان گلستان بيان کرد و اظهار داشت: افرادی که به صورت غيرمجاز اسکان يافته و هنوز ساماندهی نشده‎اند توسط مراجع امنيتی دستگير و به اين اردوگاه معرفی می‎شوند.
سيد محمد تهوری تصريح کرد: اتباع افغانی که قوانين و مقررات کشورمان را رعايت نکرده‎اند به اين اردوگاه منتقل شده و از طريق سيستم‎های امنيتی پيچيده‎ای که در نظر گرفته است به صورت آنلاين شناسايی می‎شوند.
وی با بيان اينکه افراد غيرمجاز اسکان يافته به مرزها طرد می‎شوند، خاطرنشان کرد: اگر فردی بيش از دو بار به صورت غيرمجاز دستگير شده باشد به اردوگاه‎های محل نگهداری فرستاده می‎شود که خوشبختانه مسئولان استان گلستان برای اجرای اين طرح عزم جدی در پيش گرفته‎اند.
تهوری علت ساماندهی نشدن کامل اتباع افغانی را در عدم اجرای قوانين و مقررات کشور عنوان کرد و يادآور شد: آن دسته از افرادی که نمی‎خواهند در طرح ساندهی شرکت کنند به دنبال تخلفاتی در منطقه هستند که با قرار ندادن اطلاعات شخصی شان نمی‎خواهند مورد شناسايی قرار بگيرند.
مشاور وزير و مديرکل امور اتباع و مهاجرين خارجی وزارت کشور تصريح کرد: افراد شناسايی شده از تسهيلات قابل توجهی مانند اقامت قانونی، ورود قانونی و اشتغال قانونی برخوردار خواهند شد.
به گفته وی با بکارگيرندگان و اشتغال‎دهندگان تبعه افغانی غيرمجاز برخورد قانونی صورت می‎گيرد.
وی با اشاره به اينکه طرح مذکور از دو سال پيش اجرايی شده است، خاطرنشان کرد: افغانی‎ها به صورت آنلاين با يکديگر ارتباط دارند و اطلاعات را سريعا در اختيار يکديگر قرار می‎دهند لذا بعيد می‎دانم تاکنون تبعه‎ای از افغان‎ها بی‎اطلاع از اين طرح باشند.
تهوری بيان داشت: علاوه بر حدود ۱۱ هزار نفر افغانی غيرمجاز در استان گلستان ۱۱ هزار نفر آنها شناسايی شده که دارای کارت هستند و از تسهيلات خوبی برخوردار هستند.
مشاور وزير و مديرکل امور اتباع و مهاجرين خارجی وزارت کشور گفت: آنچه امروز مورد بهره‎برداری قرار گرفت برای مجردين است که فاز بعدی اين طرح برای متاهلان است و به لحاظ مقررات شرعی و قانونی لازم بود تا تمهيدات مناسبی برای خانواده‎ها انجام گيرد.
وی از پيش بينی مجموعه اداری در اين اردوگاه در آينده‎ای نزديک خبر داد و افزود: قرارداد اين مجموعه انجام شده و در مراحل بعدی شاهد انتقال مجموعه اداری به اردوگاه خواهيم بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016