یکشنبه 8 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سلحشور: فساد در سينمای ايران شش برابر اول انقلاب شده و ۹۷ درصد توليدات مستهجن و مبتذل است، جرس

جرس: فرج‌الله سلحشور٬ فيلمساز همسو با حاکميت در جديدترين اظهاراتش عليه سينما٬ تاکيد کرد که فساد در سينمای ايران شش برابر اوايل انقلاب شده٬ سينما به درد جمهوری اسلامی نمی‌خورد، و ۹۷ درصد فيلم های سينمايی در ايران «مستهجن و مبتذل» است.

به گزارش سايت «۵۹۸»٬ فرج الله سلحشور گفته است: «از ابتدای انقلاب، همه ماها مثل شما فکر می کرديم که بايد برويم در اين سينما حضور داشته باشيم و اين سينما را از اين ابتذال و فساد در بياوريم. ولی عملا سينما بود که نيروهای ما را بلعيد، عملا سينما بود که حتی بچه های رزمنده، بچه های طلبه، بچه های حزب اللهی و هيئتی ما را در خود منحل کرد. فراوان بودند نيروهايی که وارد سينما شدند و از دست رفتند؛ يعنی الان شما بچه هايی که شما بتوانيد به آنها تکيه بکنيد و قسم بخورديد که اينها ديگر نيروی خودتان هستند و دارای تجربه و توان هستند، به اندازه انگشتان يک دست هم نداريد.»

اين کارگردان همسو با حاکميت سياسی در ايران افزوده است: «فساد و انحراف سينما، شايد ۶ برابر نسبت به اول انقلاب بيشترشده است. پس معلوم است که ما نتوانستيم تاکنون کار خاصی بکنيم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی تصريح کرده است: «در سينمای ما سالی حدوداً ۱۰۰ فيلم در آن سالهايی که موفق باشد توليد می شود. از اين ۱۰۰ تا کار، طبق آمار وزارت ارشاد و اقرار خود سينماگران، تنها ۳ تا آن هم با ارفاق سالم است و ۹۷ تای ديگر آثار سبک و مبتذل و حتی مستهجن می باشد.»

سلحشور همچنين ابراز عقيده کرده است که «ما مبانی قصه نويسی و سناريونويسی در قرآن داريم... مبانی را در آورديم بر اساسش سناريو نوشتيم. بر اساسش فيلم ساختيم والان نمونه کار ارائه داديم. اما جمهوری اسلامی می گويد من نمی خواهم؛ من همان فيلمهای مبتذل را می خواهم؛ همان هنرمندان مبتذل را می خواهم. پس اشکال اصلی اين است که مبانی فيلم سازی موجود دنيا و ايران با اسلام در تضاد است.»

او تاکيد می کند که «سينما بچه‌های رزمنده، بچه‌های طلبه، بچه‌های حزب‌اللهی و هياتی ما را در خود منحل کرده است.»

وی ادعا کرده است: «فساد و انحراف سينما، شايد شش برابر نسبت به اول انقلاب بيشتر شده است و نيروهای مذهبی که وارد سينما شدند، برای سينما نتوانستند کاری بکنند.»

به گفته وی «سينما کافر است؛ الحاد ريشه سينماست، اومانيسم و ماترياليسم و دنياگرايی مبنای اين سينمای موجود است.»

سلحشورافزوده است: «بايد جمهوری اسلامی ايمان بياورد که اين سينما به دردش نمی خورد. اول قبول بکند، مسئولين قبول کنند که اين سينما سينمای جمهور اسلامی نيست.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016